harde/zachte ontlasting

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: harde/zachte ontlasting

Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Ik zou ff laten checken op Giardia, simptomen en rommelen in de buik doen bij mij altijd belletjes rinkelen. Mocht je het hebben laten checken, dan nogmaals late doen.
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

[quote="vmolj"]

Ik denk niet dat het daar aan ligt. Hij heeft het gekregen na de overstap van brok naar kvv direct onregelmatige ontlasting (harde afgewisseld met slappe brei achtige ontlasting). Tijdens de brok heeft hij altijd goede ontlasting gehad. De eerste maanden met vlees heeft hij geen wormkuur gehad en toch dunne ontlasting.
Wel ga ik voortaan eerst onderzoek naar wormen laten doen en dan eventueel een wormkuur geven als dit nodig is.
[/quote]Heb je al eens geprobeerd de KVV even te overgieten met kokend water (daarna af laten koelen) en dan geven. Het kan zijn dat dat het probleem oplost
vmolj
1-ster
1-ster

Bericht door vmolj »

[quote="Annemarie Rijnveld"]
Ik zou ff laten checken op Giardia, simptomen en rommelen in de buik doen bij mij altijd belletjes rinkelen. Mocht je het hebben laten checken, dan nogmaals late doen.
[/quote]

Vandaag toch maar een giardia-test laten doen en het resultaat was negatief.
vmolj
1-ster
1-ster

Bericht door vmolj »

[quote="charmed"]
Heb je al eens geprobeerd de KVV even te overgieten met kokend water (daarna af laten koelen) en dan geven. Het kan zijn dat dat het probleem oplost
[/quote]

Nee nog niet, ik wil alles proberen dus waarom niet. Kun je mij uitleggen waarom dit het probleem kan oplossen? Hoelang moet dit gebeuren of misschien altijd uitvoeren?
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

Eerst overgieten met heet water en dan met water en al geven als is afgekoeld.
Dan zou je steeds minder heet water kunnen proberen of minder water.
En als het helemaal goed ga het water weglaten ;)
vmolj
1-ster
1-ster

Bericht door vmolj »

[quote="M@rina"]
Stoppen met preventief ontwormen en een kuurtje probiotica en chlorella.
Probiotica zorgt voor een gezonde darmflora, die door al die wormkuren om zeep geholpen is. Chlorella ontgiftid  zijn lijf.

Dan even een poosje niet gaan wisselen met kvv merken maar het bij deze merken houden waar hij redelijk goed op reageert. even de darmen war rust bieden.

Blijft de ontlasting wisselend dan zou ik eens tinlo barfmenu proberen, die geeft bij veel honden iets te harde ontlasting,
[/quote]

Zijn ontlasting is nu enige tijd redelijk goed. Heb hem probiotica gegeven. Misschien is dit de oplossing geweest.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Hartstikke fijn! Grote kans dat het preventief ontwormen zijn darmflora naar z'n grootje heeft geolpen, de probiotca heeft dat weer op een gezond peil gebracht!
CooperFlow
3-sterren
3-sterren

Bericht door CooperFlow »

Mijn Dobermann van acht maanden is ook zeer snel aan de diarree. Maar sinds ik iedere dag probiotica geef en wat psyllium vezels toevoeg is het weg. En ze krijgen hier inderdaad ook dagelijks chlorella, of alfalfa poeder of tarwegras poeder. Dat wissel ik af. Is ook goed voor de darmen. Ik moet wel blijven uitkijken. Als ik mijn dobermann een zalmkop geef kan ik er de hele nacht om het uur uit omdat hij water poept. Dus laat die zalmolie ook maar even weg. Zitten overigens enorm veel dioxines in. Elke dag zalm is erg slecht. Liever sardientjes. Die haal ik gewoon ingevroren bij de visboer.
vmolj
1-ster
1-ster

Bericht door vmolj »

[quote="CooperFlow"]
Mijn Dobermann van acht maanden is ook zeer snel aan de diarree. Maar sinds ik iedere dag probiotica geef en wat psyllium vezels toevoeg is het weg. En ze krijgen hier inderdaad ook dagelijks chlorella, of alfalfa poeder of tarwegras poeder. Dat wissel ik af. Is ook goed voor de darmen. Ik moet wel blijven uitkijken. Als ik mijn dobermann een zalmkop geef kan ik er de hele nacht om het uur uit omdat hij water poept. Dus laat die zalmolie ook maar even weg. Zitten overigens enorm veel dioxines in. Elke dag zalm is erg slecht. Liever sardientjes. Die haal ik gewoon ingevroren bij de visboer.
[/quote]

In gekweekte zalm dioxines?????
CooperFlow
3-sterren
3-sterren

Bericht door CooperFlow »

Ja joh, er zijn talloze onderzoeken gedaan en je wilt echt niet weten hoe ongezond gekweekte vis is. Zalm proppen ze vol met antibiotica, kunstmatige astaxantine (omdat ze in de kweekbak geen garnalen eten waar ze normaal gesproken die roze kleur van krijgen en omdat wij mensen nu eenmaal geen witte zalm op ons bord willen) en omdat ze vismeel gevoerd krijgen wat van wilde vis afkomstig is zit je gekweekte zalm werkelijk boordevol PCB's, organische pesticiden, dioxines en andere giftige stoffen. Over het algemeen meer dan in wilde zalm. Dus....  ;)

Plaats reactie