het zou heel mooi zijn als jou info klopt Angelique , ik hoop daar echt op !Angelique schreef: Nou ja, het was mij maar ingefluisterd. Alweer een goede reden dan om geen contributie meer te betalen![]()
Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!
Moderator: Charlie Angel
Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!
Jep.Martine-Tom schreef: Ja?
Dus als er hier een dove tussen zou zitten dan is het óf inslapen óf uit de RV??
-
Anthraciet
- 5-sterren

Begrijp ik het goed dat ze bij de spikkelclub echt verwachten dat je hondjes van een week of 4-5-6 alsnog laat euthanaseren als blijkt dat ze doof zijn??henneke schreef: dan moeten ze gister anders besloten hebben , tot waar ik het weet lig je gewoon met een grote boog uit de Rv geknikkerd als je je pups die doof zijn niet laat euthaniseren .
Geloof dat ik daar sowieso geen lid van zou willen zijn....
Zeker weten van wel dat je uit de rasvereniging gezet wordt.Angelique schreef: Alsof dat laatste zo'n onoverkomelijk iets is.maar wat ik zover begrepen heb heeft de rv nog wel de regel dat dove pups geeuthaniseerd dienen te worden, maar wordt deze regel niet gehandhaaft. M.a.w. laat je de pup leven lig je niet per definitie uit de rv.
Is vorige week nog gebeurd bij een fokster die haar dove pup zelf wil houden.
Ze zijn ook van de site van de NCDH verwijderd.
-
Martine-Tom
Nouja nee het is geen drama voor zover ik weet maar vind het nogal raar dat een rasvereniging zo....tja hoe moeten we het noemen zonder respectloos te zijn...Angelique schreef: Alsof dat laatste zo'n onoverkomelijk iets is.maar wat ik zover begrepen heb heeft de rv nog wel de regel dat dove pups geeuthaniseerd dienen te worden, maar wordt deze regel niet gehandhaaft. M.a.w. laat je de pup leven lig je niet per definitie uit de rv.
Hetty...ook deze info klopt niet. En sorry, ik word echt nijdig als ik zie dat dingen weer hun eigen leven gaan leiden omdat men of de info zelf verzint of men zich niet op de hoogte stelt van de feiten.Hetty 1 schreef: Zeker weten van wel dat je uit de rasvereniging gezet wordt.
Is vorige week nog gebeurd bij een fokster die haar dove pup zelf wil houden.
Ze zijn ook van de site van de NCDH verwijderd.
ja het klopt dat ze van de site van de NCDH verwijderd zijn omdat ze zich niet aan de regels hebben gehouden en als ik het goed heb, heb jij ook de gehele discussie gevolgd op FB en weet je dat ze zich heel bewust niet aan de regels hebben gehouden. En ook wisten ze dat daar consequenties aan verbonden zouden zijn en doen ze daar zelf niet moeilijk over. Degene die buiten de familie staan zijn degene die er moeilijk over doen en sensatie zoeken. Als ze zich vooraf niet aan de regels hadden willen houden hadden ze ook niet moeten tekenen dat ze dat wel gingen doen.
En nee, ze zijn niet uit de RV uit geflikkerd, althans niet zover ik op de hoogte ben gesteld en er is ook nog steeds iets als de ALV die uiteindelijk beslist.
Ik ben hier ook niet van op de hoogte. Wat ik wel weet is dat er al heel lang onderling gepraat wordt of deze regel wel te handhaven is of niet en voor zover ik het kan beoordelen zijn de meeste mensen ervoor om de verplichting om te zetten in een advies. Voor de rest is het nog even koffiedik kijken.Angelique schreef: Alsof dat laatste zo'n onoverkomelijk iets is.maar wat ik zover begrepen heb heeft de rv nog wel de regel dat dove pups geeuthaniseerd dienen te worden, maar wordt deze regel niet gehandhaaft. M.a.w. laat je de pup leven lig je niet per definitie uit de rv.
Niet correct......een bestuur kan dat misschien wel willen maar iedereen lijkt vergeten te zijn dat de ALV het hoogste orgaan is binnen een vereniging. Niemand kan dus uit een RV geflikkerd worden zonder dat de ALV daarmee akkoord gaat.henneke schreef: dan moeten ze gister anders besloten hebben , tot waar ik het weet lig je gewoon met een grote boog uit de Rv geknikkerd als je je pups die doof zijn niet laat euthaniseren .
Het ligt zeker wat genuanceerder dan nu wordt voorgesteld. De regel 'het is verplicht om dove pups in te laten slapen' bestaat al jarenlang en er is niemand maar dan ook niemand die daar ooit iets over gezegd heeft. Iedere fokker die via de RV wil fokken wordt geacht het fokreglement te kennen en op het moment van dekaangifte wordt er ook getekend en verklaard akkoord te gaan met het fokreglement.Martine-Tom schreef: Ja?
Dus als er hier een dove tussen zou zitten dan is het óf inslapen óf uit de RV??
Als je dus op voorhand weet dat je een dove pup niet wilt laten inslapen mocht die in je nest voorkomen dan moet je niet tekenen en niet binnen de RV gaan fokken. Er is niemand die je verplicht om dat wel te doen. Maar willens en wetens tekenen en dan wanneer het je uitkomt roepen' Ja, maar dat doe ik niet en de regels aan je laars lappen, kan dus gewoon niet. Zo werken regels niet. En dan doet het er op dat moment even niet toe of die regel wel of niet juist is. Hij is er nu eenmaal en dat weten alle fokkers van te voren. Dan had je de ballen moeten hebben om te zeggen: Ik wil en kan om wat voor reden dan ook niet voldoen aan die regel en kies ervoor om dan niet volgens de regelgeving van de RV te fokken. Hoe moeilijk kan het leven zijn?
- Angelique
- 5-sterren

Nou ja, jij was het die toen op het hf vertelde dat de rv behoorlijk genuanceerd met deze regel omgaat. Meer kennis heb ik er ook niet van.Erna schreef: Ik ben hier ook niet van op de hoogte. Wat ik wel weet is dat er al heel lang onderling gepraat wordt of deze regel wel te handhaven is of niet en voor zover ik het kan beoordelen zijn de meeste mensen ervoor om de verplichting om te zetten in een advies. Voor de rest is het nog even koffiedik kijken.
Ha, dat was vast toen er een ander bestuur zat :-))Angelique schreef: Nou ja, jij was het die toen op het hf vertelde dat de rv behoorlijk genuanceerd met deze regel omgaat. Meer kennis heb ik er ook niet van.
Het pluche is sindsdien al zeker 2 keer veranderd van billen en er zitten nu wat mensen met wat meer ouderwetse ideeen.
- Angelique
- 5-sterren

Volgens mij is dat bij het oesclubje wel vaker gedaan zonder ALV.Erna schreef: Niet correct......een bestuur kan dat misschien wel willen maar iedereen lijkt vergeten te zijn dat de ALV het hoogste orgaan is binnen een vereniging. Niemand kan dus uit een RV geflikkerd worden zonder dat de ALV daarmee akkoord gaat.
Dat zou best kunnen maar dan is het toenmalige bestuur van de oesen club niet tot de orde geroepen door de ALV. Hetzij door desinteresse hetzij door het niet kennen van de regels.Angelique schreef: Volgens mij is dat bij het oesclubje wel vaker gedaan zonder ALV.
Ik ken op dit moment het verenigingsrecht door omstandigheden zo ongeveer uit mijn hoofd en geloof me als ik zeg dat ieder bestuur door de ALV teruggefloten kan worden. Uiteraard heb je daar een meerderheid voor nodig en daar zit meestal de crux.
Laatst gewijzigd door Erna op za 23 mar 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Angelique
- 5-sterren

Het is idd al een tijdje geledenErna schreef: Ha, dat was vast toen er een ander bestuur zat :-))
Maar an sich heb je wel een punt dat je op voorhand akkoord gaat met regels en dat je dan niet moet "piepen" als ze ineens toegepast moeten worden op je eigen fokkerij. Daarnaast kan ik me ook wel voorstellen dat als je heel rationeel denkt en weet uit welke tijd deze regel stamt het voor de pup best genadig was als je 'm in zou laten slapen. Alleen wordt alles anders als je ineens met je eigen trots in de hand staat en je wordt geacht het te euthaniseren en dat beseffen sommige mensen zich wellicht vantevoren niet.
Neemt niet weg dat ik het wel een 1990 regel vindt en dat fokkers zelf maar moeten beslissen hoe te handelen in geval van een dove pup.
- Angelique
- 5-sterren

Het zal dat eerste geweest zijn, want er is toen nog wel gelobbyed voor een BALV maar dat werd door het bestuur naar de leden toe afgeraden omdat het de club teveel geld zou kosten. En de gwipte was toch niet vreselijk popi, dus die heeft gewoon kunnen vertrekken.Erna schreef: Dat zou best kunnen maar dan is het toenmalige bestuur van de oesen club niet tot de orde geroepen door de ALV. Hetzij door desinteresse hetzij door het niet kennen van de regels.
Ik ken op dit moment het verenigingsrecht door omstandigheden zo ongeveer uit mijn hoofd en geloof me als ik zeg dat ieder bestuur door de ALV teruggefloten kan worden. Uiteraard heb je daar een meerderheid voor nodig en daar zit meestal de crux.