Barfen met een blaasgruis poes
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
fem fatale
- 5-sterren

Re: Barfen met een blaasgruis poes
Verschilt per kat en per prooi hoor. Van kleine prooi en gevogelte gaat hier de maaginhoud gewoon op. Plien begint ermee bij grote ratten, maar bij konijnen eten ze het niet, en haal ik het er zelf uit zodat het minder troep geeft.
Zo mooi liggen ze er niet elke dag bij 

-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Sigh
Doe je zo je best je katten gezond te voeren, betrap ik ze er op dat ze brood jatten wat de buurman voor de vogels neerlegt... so much for graanvrij dieet
Doe je zo je best je katten gezond te voeren, betrap ik ze er op dat ze brood jatten wat de buurman voor de vogels neerlegt... so much for graanvrij dieet
-
fem fatale
- 5-sterren

En zout!
Idd
de buurman gooit brood voor een heel weeshuis maar vind het ook zo lullig als ik de dames binnen moet houden ze vinden het heerlijk om lekker buiten te kunnen spelen.
-
fem fatale
- 5-sterren

Zout is ook superslecht voor vogeltjes hè? Buurman misschien een zakje zaad en wat vetbollen geven?
Ik heb wel eens een vetbol afgepakt van een hond, maar katten doen er volgens mij niets mee.
(Ik ben verder enorm voorstander van binnenkatten, met eventueel een afgesloten buitenruimte, maar dit terzijde.)
Ik heb wel eens een vetbol afgepakt van een hond, maar katten doen er volgens mij niets mee.
(Ik ben verder enorm voorstander van binnenkatten, met eventueel een afgesloten buitenruimte, maar dit terzijde.)
-
Annemarie Rijnveld
- 5-sterren

Nou, hier dus wèl!! Ze vreten gewoon de vet + zaadbollen op. Ik heb ook maiskolven voor de vogels in de tuin liggen, regelmatig zie ik de zwerfkatten ervan etenfem fatale schreef: Zout is ook superslecht voor vogeltjes hè? Buurman misschien een zakje zaad en wat vetbollen geven?
Heb net een vogelhuisje in de aanbieding gevonden en aan de buurman gegeven. Nu maar hopen dat hij hem goed gebruikt en de katten er niet in klimmen.
Hmm ik vind nu toch wel dat ze alles te snel wegwerken... Nog geen 2 minuten vaak dan is het bakje leeg. Ik heb alles in stukjes gehakt maar misschien kan het wat groter? Alles is nu zo'n 2cm groot. Tot hoe groot kunnen ze goed hebben? Ze kauwen allebei wel maar het liefst zo min mogelijk.
Uhmm ik geef t zo groot mogelijk, niet heel moeilijk met een portie van 40-45gram
Dus een kippenvleugel,1/2 eendennek, patrijspoot, 1/4 kwartel, 1/6 duif allemaal aan 1 stuk
Spiervlees vaak in 2 repen.. Visje heel of half afhankelijk van de grootte
Dus een kippenvleugel,1/2 eendennek, patrijspoot, 1/4 kwartel, 1/6 duif allemaal aan 1 stuk
Spiervlees vaak in 2 repen.. Visje heel of half afhankelijk van de grootte
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Hier ook zo groot mogelijk, voor het betere kauwwerk.