zodra de vorst uit de grond is en ik in de volle grond ga zaaien en/of planten, doe ik daar vliesdoek overheen, want vandaag zagen we al een ekster daar lekker rondklieren
Voor de mensen met een moestuin.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Voor de mensen met een moestuin.
Ik heb nog niet onder het plastic gekeken wat op de mm-bak ligt, misschien morgen, ik meende dat er morgen een minder gure wind verwacht wordt. In de koude kas groeit de Tah tsai langzaam maar zeker, het is al een plantje met 4 blaadjes
zodra de vorst uit de grond is en ik in de volle grond ga zaaien en/of planten, doe ik daar vliesdoek overheen, want vandaag zagen we al een ekster daar lekker rondklieren

-
Esther11
- 4-sterren

- Contacteer:
Hier komt al vanalles omhoog op de vensterbank.
En ik heb me weer niet kunnen in houden en heb een soort tunnel van plastic gekocht bij de aldi ik heb straks 2 kleine kasjes laag bij de grond, 1 kas van 2 meter hoog, een tunnel en 2 zelf gemaakte mm bakken.
Nu nog de zomer en we kunnen de grond gaan omschuppen om daar te gaan planten en zaaien
En ik heb me weer niet kunnen in houden en heb een soort tunnel van plastic gekocht bij de aldi ik heb straks 2 kleine kasjes laag bij de grond, 1 kas van 2 meter hoog, een tunnel en 2 zelf gemaakte mm bakken.
Nu nog de zomer en we kunnen de grond gaan omschuppen om daar te gaan planten en zaaien
- spreeuwtje
- 5-sterren

Hier komen de kropjes sla op in de vensterbank! De paprika's doen t ook en de pompoenen en courgettes boven bij t koude raam staan ook nog recht. Al vinden ze t duidelijk niet zo leuk op de tocht. De blaasjes krullen wat.
De radijs zaadjes die ik op de aarde heb gezaaid ontkiemen wel maar er komt gelijk schimmel op t worteltje. :O
Ik wil de houten vloerplanken gaan gebruiken om bakken te maken maar die liggen nog in de woonkamer als vloer.
Het vinyl moet nog besteld worden en voorlopig hebben we andere nare zaken die nog langskomen. Maar ik heb zin om die houten vloer er al uit te halen.
Is dat raar? Een paar weken op een betonnen vloer?
De radijs zaadjes die ik op de aarde heb gezaaid ontkiemen wel maar er komt gelijk schimmel op t worteltje. :O
Ik wil de houten vloerplanken gaan gebruiken om bakken te maken maar die liggen nog in de woonkamer als vloer.
Het vinyl moet nog besteld worden en voorlopig hebben we andere nare zaken die nog langskomen. Maar ik heb zin om die houten vloer er al uit te halen.
Is dat raar? Een paar weken op een betonnen vloer?
Jij moet er wonenspreeuwtje schreef: Is dat raar? Een paar weken op een betonnen vloer?![]()
Lijkt mij nogal koud aan de voeten. Ik weet niet of vloerdelen geschikt zijn als plantenbak. Die dingen zijn meestal behandeld met vanalles en nog wat.
Ik ga ook weer eens de groenebruine vingers laten wapperen: ik heb een kweekbakje met zakje slechte grond en radijsjeszaad gehaald bij de Action. Aangezien het natuurlijk allemaal niet Sien-proof is, eerst eens met meneer (die heeft wel groene vingers) overleggen hoe we dat het beste aan kunnen pakken.
-
judith1967
- 5-sterren

Was vanmorgen even bij de Wibra en wat zie ik daar??
Allemaal tuin spulletjes.
Ik heb een zakje met 36 naamstokjes met een potloodje voor 0.69 ct en binddraad 80 mtr voor 1.00
Ze hadden nog meer spulletjes,maar dat had ik niet nodig/of had ik al
http://www.wibra.nl/folder/flyer_25_maa ... eadview/2/
Maar zie dat de naamstokjes die ik heb gekocht er niet bij staan
Allemaal tuin spulletjes.
Ik heb een zakje met 36 naamstokjes met een potloodje voor 0.69 ct en binddraad 80 mtr voor 1.00
Ze hadden nog meer spulletjes,maar dat had ik niet nodig/of had ik al
http://www.wibra.nl/folder/flyer_25_maa ... eadview/2/
Maar zie dat de naamstokjes die ik heb gekocht er niet bij staan
Hmmmm, hier komt ook nog niks op van Zaden & Zo.... Ik heb van hun nu gezaaid: Div. soorten pompoen/ kalebas, broccoli, Little Gem sla, spitskool, zoete puntpaprika, invriesbare courgette en vleestomaat.
Rest gaat als een speer, heb ze van het weekend geselcteerd en de sterkte tomaatjes, andijvie, courgette en peultjes allemaal een eigen bakje gegeven en nu maar wachten tot we ons wegen en de boel naar buiten kan als het beter weer wordt...
Rest gaat als een speer, heb ze van het weekend geselcteerd en de sterkte tomaatjes, andijvie, courgette en peultjes allemaal een eigen bakje gegeven en nu maar wachten tot we ons wegen en de boel naar buiten kan als het beter weer wordt...
Vandaag scheen het zonnetje lekker en heb ik even het vliesdoek en plastic van de mm-bak afgehad. Een paar plantjes waren aan het afsterven, vooral sla, een paar deden het nog prima, vooral worteltjes en spinazie. De plantjes in de koude kas gaan nu heel hard met de zon erop

In m'n bak buiten komen de radijsjes op
Sneeuw is er net gesmolten.
- Ruby/Billy
- 5-sterren

Op mijn vensterbank staan 2 bakjes met madam jeannette pepers (zaadjes gekregen van een cliënt) en vanochtend zag ik ineens 4 miniplantjes hun kopjes opsteken.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Mijn bakken gaan goed. Het eerste spinazieplantje steekt ook zijn hoofdje boven het zand uit. Vanavond alles lekker water geven, de bovengrond is erg droog.
zeker weten is alles erg droog !! Zeker de bakken, die natuurlijk meer wind vangen dan de volle grond
Ik heb gisteren ook alles bewaterd
Jammer dat de temperatuur zo laag blijft, een week geleden voorspelden ze nog dat het na a.s. vrijdag 's nachts boven 0 zou zijn, maar nu zag ik ineens dat het 's nachts nog blijft vriezen, in elk geval tot woensdag. Dat schiet niet op
Jammer dat de temperatuur zo laag blijft, een week geleden voorspelden ze nog dat het na a.s. vrijdag 's nachts boven 0 zou zijn, maar nu zag ik ineens dat het 's nachts nog blijft vriezen, in elk geval tot woensdag. Dat schiet niet op
Ja dat vriezen vind ik ook wel echt jammer... Nog even flink geduld dus. Er ligt zelfs nog steeds sneeuw in de achtertuin, daar waar de zon niet komt.
Ga straks toch maar even eea buiten doen, volgende week wordt onze schutting vervangen, jippie!
Ga straks toch maar even eea buiten doen, volgende week wordt onze schutting vervangen, jippie!
Hoe lang zijn ze nu gezaaid?Jantina schreef: Hmmmm, hier komt ook nog niks op van Zaden & Zo.... Ik heb van hun nu gezaaid: Div. soorten pompoen/ kalebas, broccoli, Little Gem sla, spitskool, zoete puntpaprika, invriesbare courgette en vleestomaat.
Heb een mail naar Zadenenzo gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.
-
judith1967
- 5-sterren

Bij de Intratuin aardbeienzaadjes,romeinse mini sla en bieslook-knoflook gekocht
Vanmiddag even zaaien in bakjes!!!
Vanmiddag even zaaien in bakjes!!!
-
hannabelgje
- 5-sterren

In de folder van de BoerenBond/Welkoop staan weer groentenplantjes. Ik ga na het werk eens even kijken voor koolplantjes en misschien nog ander leuks.