Happy tail en verlamming - update: gaat goed!! Dank voor duimen!!!
Moderator: Lizzy
-
Buran en Co
- 5-sterren

Re: Happy tail en verlamming ws door hernia in onderrug - duimen welkom
Dank julilie wel. Er LIJKT een hele, hele LICHTE verbetering te zijn maar zo subtiel dat we het niet zeker weten. Maar goed, we hebben nog 2 dagen. De tip van de honingzalf lees ik net te laat dus die kan ik dinsdag pas halen.
We duimen door!!
We duimen door!!
Zeker weten duimen we door !!!!!!!!! 
-
Buran en Co
- 5-sterren

Connie was hier net even vlees halen en zij zag een duidelijke verbetering ten opzichte van, ik meen, woensdag. Dus misschien duimen we niet voor niets. Tip van Con: gewoon pure honing is ook goed dus dat gaan we er eens even opsmeren!
-
BlissSpirit
- 5-sterren

Ook hier duimen we driftig verder voor je grote man.

-
Lil
Ik duim.
Cayley krijgt sinds 2 weken cortaphen fore en is enorm opgeknapt. Ze heeft lsi en had dergelijke uitvalsverschijnselen dat ze continu over haar eigen achterpoten struikelde. Nu loopt ze normaal, inclusief af en toe een galopje of tegen Boris opspringen om tot spel uit te dagen. Ik hoop voor jullie op een soortgelijk effect!
Cayley krijgt sinds 2 weken cortaphen fore en is enorm opgeknapt. Ze heeft lsi en had dergelijke uitvalsverschijnselen dat ze continu over haar eigen achterpoten struikelde. Nu loopt ze normaal, inclusief af en toe een galopje of tegen Boris opspringen om tot spel uit te dagen. Ik hoop voor jullie op een soortgelijk effect!
-
Buran en Co
- 5-sterren

Heel voorzichtig durf ik te gaan hopen dat zijn staart er niet af hoeft. Vanavond plasronde en zijn staart is niet een keer echt tussen zijn poten terecht gekomen. Het lijkt er echt op alsof hij weer wat controle krijgt.....
Duim, duim, duim.....
Duim, duim, duim.....
Dat klinkt geweldig lieverd !!! Ik duim gewoon verder !!!!! 
-
Buran en Co
- 5-sterren

Nou, de verbetering is echt duidelijk hoor dus wat mij betreft kijken we het minstens nog weer een week aan qua verlamming. Nu hopen dat het staartpuntje ook wat rustiger wordt, dat blijft een beetje bloeden en ziet er ook niet echt heel goed uit. Maar we laten het nu zoveel mogelijk luchten zonder verband en ik smeer er regelmatig honing op!
Heerlijk, en als die staart nu lekker even een tijdje 'buiten' schot van tussen de benen blijft
gaat het misschien nog steeds meer een beetje beterder....
Fijn.

gaat het misschien nog steeds meer een beetje beterder....
Fijn.
-
Buran en Co
- 5-sterren

Re: Happy tail en verlamming - duimen nog welkom maar gaat beter!! Update
Zo, even een update, net terug van de DA. En we worden echt voorzichtig gematigd positief!!! De DA voelde ook spierspanning in de staart, waar die eerst echt niet meer voelbaar was. Dus dat bevestigd ons gevoel en waarneming. De kans dat om die reden geamputeerd moet worden is gedaald van 80/90% naar 30%!! Gewoon doorgaan met de Cortaphen en hopen op verdere verbetering want zoals het nu is, is het helaas nog niet goed genoeg dus vandaar dat paar duimpjes welkom blijven.
En dan het puntje: de kans is toch wel erg groot dat 'het flapje' het niet gaat halen, het lijkt niet geaccepteerd te worden. Honingzalf stond ze helemaal achter dus we hebben Vetramil meegenomen. Connie gaf nog als extra tip eerst spoelen met waterstofperoxide voordat de zalf erop gaat. Hier gaan we dus bij hopen dat het linksom of rechtsom goed komt zonder nieuwe 'opschoon' operatie.
En Faydor heeft na een tip van Connie een lekkere stoot anabolen gekregen om zijn achterlijf wat te ondersteunen, door zijn leeftijd is alles nu wel heel erg ingevallen. Dus laten we hopen dat ie daar baat bij heeft.
Kortom: ik durf weer een beetje te hopen op een Buran met staart en zonder tweede operatie!!
En dan het puntje: de kans is toch wel erg groot dat 'het flapje' het niet gaat halen, het lijkt niet geaccepteerd te worden. Honingzalf stond ze helemaal achter dus we hebben Vetramil meegenomen. Connie gaf nog als extra tip eerst spoelen met waterstofperoxide voordat de zalf erop gaat. Hier gaan we dus bij hopen dat het linksom of rechtsom goed komt zonder nieuwe 'opschoon' operatie.
En Faydor heeft na een tip van Connie een lekkere stoot anabolen gekregen om zijn achterlijf wat te ondersteunen, door zijn leeftijd is alles nu wel heel erg ingevallen. Dus laten we hopen dat ie daar baat bij heeft.
Kortom: ik durf weer een beetje te hopen op een Buran met staart en zonder tweede operatie!!
- -Annemarie-
- 5-sterren

Re: Happy tail en verlamming - duimen nog welkom maar gaat beter!!
Wat een fijn bericht!
We blijven duimen.
We blijven duimen.
Zeker weten !!!!!!!!!-Annemarie- schreef: Wat een fijn bericht!![]()
We blijven duimen.![]()
Bedenk ik ineens dat ik weleens een soort band heb gezien die je bij de hond om kan doen. De band gaat onder de staart door,
achter de billen van de hond.
Het werd in dit geval gebruikt om de hond af te leren met zijn staart tussen de benen te lopen.
Misschien is zoiets wel te vinden on-line en kun je het gebruiken om het uiteinde van de staart de
kans te geven te genezen.
Hoe is het nu?
achter de billen van de hond.
Het werd in dit geval gebruikt om de hond af te leren met zijn staart tussen de benen te lopen.
Misschien is zoiets wel te vinden on-line en kun je het gebruiken om het uiteinde van de staart de
kans te geven te genezen.
Hoe is het nu?
-
Buran en Co
- 5-sterren

Re: Happy tail en verlamming - update: gaat goed!! Dank voor duimen!!!
Dank je voor de tip, laten we hopen dat het niet nodig zal zijn
.
Gistermiddag tilde hij opeens zijn staart meer op dus durfde ik het aan om iets verder te gaan lopen en heb ik hem zelfs even los gelaten. Na 10 minuten a een kwartier werd hij denk ik moe en liet hij zijn staart weer meer hangen zodat hij weer tussen zijn achterbenen terecht kwam en heb ik hem weer aangelijnd en zijn we terug naar huis gegaan. DA was tevreden over de spierspanning en waarschuwde dat het wel tot een half jaar kan duren voor alles weer bij het oude is dus geduld!!
Mijn vriend is net bij de DA geweest: ze zijn tevreden! De bacterie is een algemene bacterie dus we gaan gewoon door met de AB, nog weer voor een week meegekregen en we hadden nog voor een paar dagen. Wond begon zich al wat te sluiten. Zal niet zo mooi worden als ze had gehoopt maar boeien!! Ga ook door met schoonmaken en lekker smeren met honingzalf. De Cortaphen mag maandag van 2x 5 pillen naar 2x 3. En zo vaak mogelijk niks eromheen zodat het optimaal kan luchten en als we hem niet in de gaten kunnen houden kokertje ter bescherming eromheen.
Ben blij!!!!
Gistermiddag tilde hij opeens zijn staart meer op dus durfde ik het aan om iets verder te gaan lopen en heb ik hem zelfs even los gelaten. Na 10 minuten a een kwartier werd hij denk ik moe en liet hij zijn staart weer meer hangen zodat hij weer tussen zijn achterbenen terecht kwam en heb ik hem weer aangelijnd en zijn we terug naar huis gegaan. DA was tevreden over de spierspanning en waarschuwde dat het wel tot een half jaar kan duren voor alles weer bij het oude is dus geduld!!
Mijn vriend is net bij de DA geweest: ze zijn tevreden! De bacterie is een algemene bacterie dus we gaan gewoon door met de AB, nog weer voor een week meegekregen en we hadden nog voor een paar dagen. Wond begon zich al wat te sluiten. Zal niet zo mooi worden als ze had gehoopt maar boeien!! Ga ook door met schoonmaken en lekker smeren met honingzalf. De Cortaphen mag maandag van 2x 5 pillen naar 2x 3. En zo vaak mogelijk niks eromheen zodat het optimaal kan luchten en als we hem niet in de gaten kunnen houden kokertje ter bescherming eromheen.
Ben blij!!!!
Re: Happy tail en verlamming - update: gaat goed!! Dank voor duimen!!!
Ik ben zo blij voor jullie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!