[quote="Ordell"]
[quote="roger"]
<< Honden die dit sterke gestel nog wel bezitten daar valt mij van op dat die het op iedere voeding eigenlijk wel goed doen. In zo'n geval maakt m.i. een beetje meer orgaanvlees of bot niets uit.<<
Hoi Ordell,
Volgens mij hangt het er van af wat je met een "beetje" bedoeld.
Onlangs stond hier ergens de samenstelling van een compleet voer, ik weet niet meer welk merk maar het was niet bibi noch carnibest.
het werd door de fabrikant compleet genoemd en alles wat erin stak was orgaanvlees , op hart na, en daar valt over te discusieren.
Dan klopt er toch iets niet en dan kan je toch totaal niks vergelijken, in eerste instantie zeker en vast niet qua prijs en ook kwaliteit.
En wat de moeilijkheidsgraad van barfen betreft: de amerikaanse raw feeding lijst telt meer dan 2000 leden en daar worden vast geen gf mixen en toevoegingen gepromoot, die zijn voor een gezonde hond met een gevarieerde vlees,bot, orgaan , vet........ dus alles wat aan een prooidier vastzit overbodig.
Lonsdale beschrijft op 4 of 5 paginas hoe je een gezonde hond perfect gezond kan houden, zonder poespas
Gr.
Roger.
[/quote]
Bertus zei altijd dat hondenvoeding veel simpeler is dan de meeste mensen ervan maken. Als de eiwitten, vetten en koolhydraten alsmede de verhouding bot/orgaan/vlees ongeveer kloppen kan er eigenlijk weing misgaan. Hij vertaalde dit in zijn voeding en Max laat het resultaat zien. Dan hoef ik niet moeilijk te gaan doen denk ik dan. Da's volgens mij hetzelfde als wat jij bedoelt
gr.Ordell
[/quote]
En andere mensen raken op die vertaling bijna een hond kwijt.Zoals je zelf eerder ooit al eens zei heb jij een hond die het op een dieet van frikadellen nog goed zou doen.