Lotgering

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Lotgering

haba
3-sterren
3-sterren

Bericht door haba »

wat een topic :D  ik ben al meer dan 30 jaar slager, en ik voer lotgering. weet wat er te koop is en ken de prijzen een beetje.
ik barf en geef kvv, en dat om en om, als ik barf, geef ik er geen orgaan bij,daarom voer ik kvv en wel die van lotgering
waarom dan geen orgaan bij de barfmaaltijd? omdat er voor mij moeilijker aan orgaan is te komen van verschillende dieren
ik heb dit dus opgelost door lotgering kvv te voeren en tot tevredenheid.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

[quote="haba"]
wat een topic :D  ik ben al meer dan 30 jaar slager, en ik voer lotgering. weet wat er te koop is en ken de prijzen een beetje.
ik barf en geef kvv, en dat om en om, als ik barf, geef ik er geen orgaan bij,daarom voer ik kvv en wel die van lotgering
waarom dan geen orgaan bij de barfmaaltijd? omdat er voor mij moeilijker aan orgaan is te komen van verschillende dieren
ik heb dit dus opgelost door lotgering kvv te voeren en tot tevredenheid.
[/quote]
Maar jij zit toch heeeeel dicht bij de bron?
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik heb dit hele topic eens doorgelezen . Waar ik nu eens nieuwsgierig naar ben .... Zijn hier in de kvv hoek mensen die weleens naar een lezing over voeding zijn geweest ?
Dat kan zo leerzaam zijn . Als je het zelf bv maar ingewikkelde materie vind om door te worstelen .

Any -Animal te Heiloo bv organiseert ook wel lezingen , en er zullen er vast meerdere zijn .

Een echte aanrader of eye -opener .  ;)
haba
3-sterren
3-sterren

Bericht door haba »

jawel,maar dan kan ik maar aan organen komen van 1 of hooguit 2 versvhillende dieren. in de kvv zitten  verschillende organen.
als ik op het slachthuis koop, moet ik veel kilos kopen , terwijl ik maar zon 70 gram per dag moet voeren.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Beau en Deja hebben ook altijd barf gehad, maar krijg nu een nieuwe pup en zie vreselijk op dat ik aldoor op nieuw een berekenig moet maken wordt daar erg onzeker van enje kan ook niet goed de boel in porties maken. Dat is nu de reden dat ik voorlopig KVV ga geven tot de pup een beetje op gewicht is, en dan zal ik weer met barf beginnen.
Ik kies ook voor Lotgering, de pups krijgen het nu al bij de fokker. Ik zal ook afwisseling er in brengen met vis en pens en groente plus eitje en yogurt.
Shanti en co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Shanti en co »

Deja, wat je zou kunnen doen is voor een maand barf portioneren en wat hij extra moet hebben aan kvv erbij voeren. Dan hoef je niet vaak te rekenen en weet je voor een groot deel gewoon wat je voert.  :)
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

[quote="Thessa en Shanti"]
Deja, wat je zou kunnen doen is voor een maand barf portioneren en wat hij extra moet hebben aan kvv erbij voeren. Dan hoef je niet vaak te rekenen en weet je voor een groot deel gewoon wat je voert.  :)
[/quote]Ja er zou wel een mouw aan te passen zijn, maar ben gauw bang dat ik het niet goed doe, en heb jaren gebarfd, maar werk nu ook nog tot juli en wil zeker tot die tijd gewoon KVV geven want als ik werk (2 x 6 uur) gaat de pup naar mij dochter die moet ook voeren en wil absoluut geen barf geven.
Toen Beau overleed heb ik mijn hele vriezers leeggemaakt alles verkocht dus moet met barf weer helemaal opnieuw opstarten dus ga eerst even op de KVV dat lijkt me voor de situatie momenteel het gemakkelijkst. In juli wordt ik gepensioneerd hoef ik niet meer naar mijn werk ga me dan beetje bij beetje weer op de barf storten.
Wat heb jij trouwens een mooie poes vast een heilige birmaan, ben ik helemaal verliefd op.
Laatst gewijzigd door deja op ma 08 apr 2013, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

[quote="Jantina"]
Jemig wat een agressie hier... pffff.

Voor de fanatieke Lotgering voerders met kleine hondjes, want ik zie dat jullie net als ik Teckeltjes hebben...
Hoeveel voeren jullie per dag van de Lotgering dan?
Misschien redeneer ik een beetje wazig hoor, maar voor mijn kleine dwergje vind ik het NOG belangrijker wat zij binnenkrijgt dan voor de grotere Bassets. Mijn Teckeltje krijgt zo weinig KVV omdat ze maar klein is, ik wil zelf gewoon zeker weten dat die hoogwaardig van kwaliteit is en dat ze in die ene hap ook alles binnen krijgt wat ze moet hebben. Als ik dan Lotgering heb (wat ik trouwens fijn gemalen vind...) ben ik daar, o.a. door het hoge vetpercentage, niet zo zeker van.
[/quote]

uh ik heb geen teckels hoor ;)
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

[quote="*Dorothea*"]
Ik vraag me dan af, heb je ooit wel eens langdurig een andere kvv gevoerd en ben je zo tot de conclusie gekomen dat jouw hond het allerbeste gedijt op lotgering?
[/quote]

ja genoeg geprobeerd maar wat ik al eerder zei of ze eten het niet of ze gaan ervan spugen of aan de diaree dus ik ben er klaar mee
Shanti en co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Shanti en co »

[quote="deja"]
Wat heb jij trouwens een mooie poes vast een heilige birmaan, ben ik helemaal verliefd op.
[/quote]

Bedankt  :), al denken we dat ze (gedeeltelijk) een Ragdoll is.
Ze komt uit het asiel en daar zeiden ze eerst ook Heilige Birmaan maar bij de DA merkte iemand op dat het karakter veel beter bij de Ragdoll paste, en na wat zoeken zijn wij ook tot die conclusie gekomen.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ik snap niet dat zo'n poes in het asiel komt wat een mooie kop, en zeker nog hardstikke lief ook, want een ragdol is heel lief maar ik vind hem meer op een birmaan lijken.
NL_Annemieke
2-sterren
2-sterren

Bericht door NL_Annemieke »

Met Roxy begonnen met Lotgering 100% Lam (enige snel te verkrijgen in de hoeveelheid die nodig was (vlak voor de feestdagen) en dwang vanwege eliminatie)
Ik heb me een pukkel naar gezocht naar kvv waarmee ik Rox kan voeren zonder dat ze last krijgt van haar kwaaltjes, en wat hier in de buurt te verkrijgen is omdat mijn vriezer en portemonnee helaas niet van elastiek zijn...

Roxy heeft een intolerantie/allergie voor kip en granen en een aantal groenten (peulvruchten, koolhydraatrijk zoals aardappel/pompoen). Ik dacht in Tinlo een goede extra kvv te hebben gevonden... helaas, in alle ('premium') mixen (oa paard, makreel) zit kippenbot...
Gelukkig kan ze met de wildmix (ja, ook van Lotgering) wel overweg. Daarnaast krijgt ze Zalm (weet zo snel niet van welk merk, maar zit in een kilozak, haal ik bij de Welkoop) of gewoon een mootje van de visboer. Voor de knaag een eenden- of kalkoennek (knaagt madam keurig aan stukken) of lamsrib.

Voor mij als beginneling-met-noodzaak is Lotgering goed bevallen. Ja, ik heb inderdaad ontdooit vlees gekocht, simpel, hond moest eten en de kvv was net gedraaid door de molen en kon nog niet ingevroren zijn. Dat heeft mijn eigen kist thuis gedaan. Nee, nooit iets anders geroken dan vlees en pens. Ja, ook ik ga over m'n nek van bedorven vlees, het verschil ken ik.

Bottom line: als de beestjes alles kunnen verdragen is het makkelijker samenstellen en is er simpelweg meer keuze. Ook het soort/ras dier en bijbehorende activiteit maakt uit. Ook de grootte van het beestje en de ruimte in de portemonnee speelt mee, net zoals de fysieke ruimte in vriezers.

Wij hebben allemaal het beste voor met onze dieren!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

[quote="NL_Annemieke"]
Met Roxy begonnen met Lotgering 100% Lam (enige snel te verkrijgen in de hoeveelheid die nodig was (vlak voor de feestdagen) en dwang vanwege eliminatie)
Ik heb me een pukkel naar gezocht naar kvv waarmee ik Rox kan voeren zonder dat ze last krijgt van haar kwaaltjes, en wat hier in de buurt te verkrijgen is omdat mijn vriezer en portemonnee helaas niet van elastiek zijn...

Roxy heeft een intolerantie/allergie voor kip en granen en een aantal groenten (peulvruchten, koolhydraatrijk zoals aardappel/pompoen). Ik dacht in Tinlo een goede extra kvv te hebben gevonden... helaas, in alle ('premium') mixen (oa paard, makreel) zit kippenbot...
Gelukkig kan ze met de wildmix (ja, ook van Lotgering) wel overweg. Daarnaast krijgt ze Zalm (weet zo snel niet van welk merk, maar zit in een kilozak, haal ik bij de Welkoop) of gewoon een mootje van de visboer. Voor de knaag een eenden- of kalkoennek (knaagt madam keurig aan stukken) of lamsrib.

Voor mij als beginneling-met-noodzaak is Lotgering goed bevallen. Ja, ik heb inderdaad ontdooit vlees gekocht, simpel, hond moest eten en de kvv was net gedraaid door de molen en kon nog niet ingevroren zijn. Dat heeft mijn eigen kist thuis gedaan. Nee, nooit iets anders geroken dan vlees en pens. Ja, ook ik ga over m'n nek van bedorven vlees, het verschil ken ik.

Bottom line: als de beestjes alles kunnen verdragen is het makkelijker samenstellen en is er simpelweg meer keuze. Ook het soort/ras dier en bijbehorende activiteit maakt uit. Ook de grootte van het beestje en de ruimte in de portemonnee speelt mee, net zoals de fysieke ruimte in vriezers.

Wij hebben allemaal het beste voor met onze dieren!
[/quote]

Ze zou ook het Tinlo barfmenu de luxe kunnen nemen,....

Bevat:
2 x BARFmenu – PAARD *Premium*,
2 x BARFmenu – LAM *Premium*,
2 x BARFmenu – VIS *Premium*,
2 x BARFmenu – KONIJN *Premium*,
2 x BARFmenu – EEND *Premium*.

Daar zit dus geen granen, geen kip en geen rund in. Als je alles voert heb je een compleet menu.
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Tinlo heeft juist veel smaken die geschikt zijn voor een eliminatiedieet.
In alle gewone smaken zit alleen die ene diersoort, in de premium versies zitten ook andere diersoorten erbij in.

Ik wilde 2 jaar geleden ook met Lotgering beginnen, maar omdat ze toen alleen Lam als eliminatiedieet hadden en Max daar niet tegen kan is het Tinlo geworden. Daarna zijn we gaan barfen om zeker te weten wat hij te eten kreeg, en nu zijn kiezen slecht zijn krijgt hij een zelf gemalen prakkie.

Als ik kvv zou voeren, en ik geen allergiehond zou hebben, dan zou ik waarschijnlijk ook gedeeltelijk lotgering erbij voeren voor de prijs.
NL_Annemieke
2-sterren
2-sterren

Bericht door NL_Annemieke »

[quote="keetje"]
Ze zou ook het Tinlo barfmenu de luxe kunnen nemen,....

Bevat:
2 x BARFmenu – PAARD *Premium*,
2 x BARFmenu – LAM *Premium*,
2 x BARFmenu – VIS *Premium*,
2 x BARFmenu – KONIJN *Premium*,
2 x BARFmenu – EEND *Premium*.

Daar zit dus geen granen, geen kip en geen rund in. Als je alles voert heb je een compleet menu.
[/quote]

Heb Paard Premium hier liggen... kippenbot (kleine lettertjes op de rol), vis; idem dito met 'n sterretje... Ik neem liever niet het risico...

Plaats reactie