Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nynke schreef: Jij vindt wormenmest minder fris dan koeien- of paardenmest ??  Wrom??
dat zeg ik niet, maar t idee om die beestjes te moeten 'houden' voor hun uitwerpselen, bibbers!!! Dan houd ik liever een paard of een koe ja, dat wel! Heb t niet zo op bodembewoners...
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Net de dagelijkse inspectie gedaan en de dag zon gisteren heeft duidelijk goed gedaan. Mijn erwten komen op, mijn sla little gem en mijn radijsjes zijn ook flink gegroeid. Me happy!
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Gisteren aardappeltjes in de zakken gepoot. Nog wel een dakje erboven want het was toch best fris hier.

MM bak zit voor 2/3 vol. Nog even een aanhangertje tuinturf en compost halen, in de herkansing. Dit weekeind is 'ie klaar.  :)
Compostbak staat nu ook buiten, geen gezicht.  :-X  Ff snel iets laten groeien zodat 'ie uit het zicht staat.  :biggrin2:
En nog twee kleine mm bakjes maken voor erbij. Dan zijn we wel klaar.

De shiitake boomstam staat ook weer buiten, nu de vorst weg is. Oh, en de rabarber komt op.  :)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Jantina schreef: dat zeg ik niet, maar t idee om die beestjes te moeten 'houden' voor hun uitwerpselen, bibbers!!! Dan houd ik liever een paard of een koe ja, dat wel! Heb t niet zo op bodembewoners...
:D :D  Daar heb ik niet zoveel last van  :) :) :)
kaszi
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door kaszi »

Vandaag dan toch de nieuwe zaden van zaden en zo aangekregen.  :thumbup:

Ik heb een bedenking, zou het kunnen dat de zaden die ik van hen heb niet goed of niet kiemen omdat toen deze op de post waren het heel de dag vroor?  De zaden hebben een aantal uren bij negatieve temperaturen in de brievenbus gezeten.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

nee, volgens mij kan dat niet. Alleen al gekiemde zaden gaan dood van vorst, maar ongekiemde niet. Voor zover ik weet  ;)
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

hier staat heel veel te vernaggelen in de kweekbakjes..  :-X
geen tijd/geld/energie om aan t werk te gaan..
pff.. ik wil 20 graden!!!!!
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Zonde Spreeuw!!! Kan je ze niet gewoon in de tuin kwijt? Dan zie je wel wat er van komt toch? Laten verpieteren is ook zonde van het werk en voor Sano ook zo sneu. (die was er druk mee toch?)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Mijn magnetronfolie constructie werkt goed  :biggrin2: er staat nu een flauw zonnetje op, dus dan warmt het er onder lekker op.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Mijn andijvie plantjes vinden het toch wel errug koud in de platte bak... Een enkeling is toch plat gaan liggen... Hopen dat ze weer een beetje bijkomen overdag.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Staat je platte bak wel in de zon? Je hebt er toch wel een glazen deksel op?
Bij mij groeit alles erin nu keihard ! Natuurlijk zijn het nog piepkleine plantjes, maar ze staan er allemaal fris en fruitig bij  :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier staat het er ook goed bij hoor, zowel in het kasje als in de blote MM bak. Wel zouden ze graag vandaag een slokje water krijgen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Nou, dat water is hier goed gekomen!
Morgen ga ik mn compost en vermiculiet halen. Dan hoop ik donderdag te kunnen zaaien in mn mm.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Hier regent het ook eindelijk  :wiggle: :wiggle: :worthy: :worthy: :wavetowel2: :wavetowel2: 't is niet veel, maar er valt in elk geval iets, ik tel mijn zegeningen  :coolsmiley:
Ik heb net 2 kleine pootaardappeltjes in een grote pot gepoot, ben benieuwd hoe dat gaat  :biggrin2:
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Haha, een paar weken terug heb ik 10 zakken biologische moestuin aarde naar binnen lopen slepen voor de m2 bakken. Vandaag had ik ineens politie op de stoep staan. Ze hadden een melding gehad omtrent een wietplantage. Dus ik schiet in de lach en zeg lachend 'kom maar binnen en ga maar kijken'. Dus in de gang zien ze die zakken staan en zeggen dat dat gebruikt wordt voor wietplantage. Dus ik zeg ze dat het voor mijn groente in de m2 bakken is en wijs naar het hout van de m2 bakken die ernaast staan. Die agent zegt gelijk 'we denken dat er een mis verstand is ontstaan doordat iemand u met die zakken heeft gezien, maar we zouden graag nog even op zolder willen kijken'. Dus ik neem ze mee naar zolder waar mijn kleine bakje slap hangende ruccola staat en laat ze het lachend zien, waarbij ik zeg 'Zo goed ben ik nu in kweken dat zelfs ruccola dood gaat'. Hahahaha, wat lachwekkend!! Zelfs die agenten moesten erom lachen. Bij deze is de melding dus 'onjuist' verklaard.

Nu ben ik toch wel benieuwd wie mij aanziet voor iemand met een hennep plantage  ;D :D
Laatst gewijzigd door Roosj op di 09 apr 2013, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten