Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!

Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

Re: Biscuit en het Siamsa A nestje. Nieuwe foto's op pag. 276!

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Danny schreef: Lizzy en Leo hoe is het met jullie?
Genieten jullie nog een beetje van de laatste pupsels? En Biscuit en Linga???

Of hebben jullie het vooral moeilijk met het afscheid nemen?

Nog geen nieuw baasje voor Frou Frou gevonden?? ???

Ach ook wel weer een leuk vooruitzicht om straks met je eigen Stuk aan de slag te gaan qua opvoeding toch?
Ahhh, wat lief dat je er naar vraagt :-*

Met ons gaat het goed. We hebben het een paar dagen echt heel slecht gehad, met het uitvliegen van de pups. En nog barst ik regelmatig in tranen uit. Maar ja, dat hoort erbij..... :-X. We moeten zaterdag nog een keer...... :-X. Zaterdag gaan we afscheid nemen van Patsy (en nou ja, dat is niet zo moeilijk want mijn mooie meis gaat naar Door) en van Mickey (voorheen Neeltje). En dat laatste vind ik dan echt heel erg :'(. Te meer ik deze mensen natuurlijk nog maar heel kort ken (een paar telefoongesprekken en 1 ontmoeting) en ondanks dat ik ze heel erg aardig vindt, vind ik dat heel moeilijk :'(

En dan houden we Stuk en Frou Frou over. Stuk blijft natuurlijk hier. En met Frou Frou hebben wij echt geen haast. Sterker nog, we denken er nog steeds of eigenlijk weer over om haar toch zelf te houden..... Dus ik heb na zaterdag mijn handen meer dan vol, aan Stuk en Frou :biggrin2:

Ik zweer je dat ik al een paar nachten wakker lig van hoe ik Stuk en Frou in de nacht zindelijk ga krijgen! Die twee zijn natuurlijk gewend om 's nachts nog op de krant te sassen. En ik heb geen zin om die twee boven op de slaapkamer te gaan leggen in een bench. Zodat ze me wakker kunnen maken. Maar ik weet ook niet hoe laat ze moeten piesen. Dus om nou om zeg even 3 uur de wekker te zetten om ze te gaan laten piesen terwijl ze misschien dan nog niet moeten maar om 4 uur wel.... Hoe doen andere fokkers dat, die zelf pupsels aanhouden?
**Jillaroo**
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door **Jillaroo** »

Ik heb 4 dgn twee puppen langer aan gehouden terwijl Yeng zou blijven. Ik heb ze beide gezellig in de bench laten slapen en eigenlijk waren ze s'nachts gewoon stil  ;D Toen het zussie ( Drop) opgehaald werd heb ik voor Yeng een knuffelbeer gekocht zodat ze daar tegen aan kon liggen. Ze lag heerlijk tegen beer te slapen. En was echt snel zindelijk.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Lizzy waarom zou je ze niet mee naar boven willen nemen? Ik vond dat juist prettig. Ben jij ook de eerste die ze zien als ze wakker worden ipv de andere honden....
Voor de band opbouw vind ik het altijd fijn, en daarnaast erg gezellig. Plus dat ze met de bench erg makkelijk zindelijk worden. Ik ben er met mijn beide meiden nooit 's nachts uitgeweest, die sliepen eigenlijk meteen door, een nacht van 7 a 8 uur haalde ze direct wel.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Als ik een pup hou, dan gaat ze wel mee naar boven in een kleine bench. 2 heb ik nog niet gedaan.
Decibels
3-sterren
3-sterren

Bericht door Decibels »

Lizzy schreef: Ahhh, wat lief dat je er naar vraagt :-*

Met ons gaat het goed. We hebben het een paar dagen echt heel slecht gehad, met het uitvliegen van de pups. En nog barst ik regelmatig in tranen uit. Maar ja, dat hoort erbij..... :-X. We moeten zaterdag nog een keer...... :-X. Zaterdag gaan we afscheid nemen van Patsy (en nou ja, dat is niet zo moeilijk want mijn mooie meis gaat naar Door) en van Mickey (voorheen Neeltje). En dat laatste vind ik dan echt heel erg :'(. Te meer ik deze mensen natuurlijk nog maar heel kort ken (een paar telefoongesprekken en 1 ontmoeting) en ondanks dat ik ze heel erg aardig vindt, vind ik dat heel moeilijk :'(

En dan houden we Stuk en Frou Frou over. Stuk blijft natuurlijk hier. En met Frou Frou hebben wij echt geen haast. Sterker nog, we denken er nog steeds of eigenlijk weer over om haar toch zelf te houden..... Dus ik heb na zaterdag mijn handen meer dan vol, aan Stuk en Frou :biggrin2:

Ik zweer je dat ik al een paar nachten wakker lig van hoe ik Stuk en Frou in de nacht zindelijk ga krijgen! Die twee zijn natuurlijk gewend om 's nachts nog op de krant te sassen. En ik heb geen zin om die twee boven op de slaapkamer te gaan leggen in een bench. Zodat ze me wakker kunnen maken. Maar ik weet ook niet hoe laat ze moeten piesen. Dus om nou om zeg even 3 uur de wekker te zetten om ze te gaan laten piesen terwijl ze misschien dan nog niet moeten maar om 4 uur wel.... Hoe doen andere fokkers dat, die zelf pupsels aanhouden?
Hier gingen, als de andere pups uitgevlogen waren, moeder en kind 's nachts samen in een bench. Nooit problemen met 's nachts janken of niet zindelijk zijn. Ik vond het juist ideaal/makkelijk om een pup aan te houden. Met Tos heb ik veel meer moeite gehad 's nachts.
Sammy1980
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sammy1980 »

Lizzy schreef: Ahhh, wat lief dat je er naar vraagt :-*

Ahhhhhhhhhh heeft Neeltje een baasje gevonden :-[ :-[
Nee hoor, heel erg fijn natuurlijk, hoewel ik snap dat het moeilijk is :-* :-*

Wil je haar een dikke knuffel geven!!!!

En toch Frou Frou zelf houden?? Wat onwijs leuk zeg!!!!!!
Als je het een keer te druk vind mag je bellen, dan kom ik wel oppassen :-* :-*

En tja ik ben geen fokker, maar ik zou ze denk ik mee naar boven nemen.
En je wekker zetten rond 3 uur, moeten ze eerder dan hoor je dat, zo niet dan is je wekker voldoende.
Aan de andere kant, ze zijn natuurlijk al wel gewend om alleen beneden te slapen :-\ :-\
Misschien dan toch beneden en je wekker zetten. Hebben ze geplast weet je dat je eerder moet :biggrin2:

Oke, je hebt dus helemaal niets aan mij!!!!!
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

:o :o :o :o :o :o :o NEELTJE een baas ? jemig waarom ben je dan ook altijd in gesprek als ik je bel , zo blijf ik niet op de hoogte he ?  :) :-*
tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Ik laat de pup gewoon los in de kamer, gaat ze vanzelf lekker bij mamma in de mand slapen.
Natuurlijk plast en poept ze dan wel s'nachts, maar Tanja ruimt de poep nog heel lang op :-X en die paar plasjes dweil ik s'ochtends wel op.
Als pupsel goed gewend is om  zonder broers en zussen te slapen dan gaan ze meestal geleidelijk in de bench slapen s'nachts.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

henneke schreef: :o :o :o :o :o :o :o NEELTJE een baas ? jemig waarom ben je dan ook altijd in gesprek als ik je bel , zo blijf ik niet op de hoogte he ? :) :-*
Ik was met de Clubmatch prijzen bezig, nou, dan weet je het wel :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Sammy1980 schreef: Ahhhhhhhhhh heeft Neeltje een baasje gevonden :-[ :-[
Nee hoor, heel erg fijn natuurlijk, hoewel ik snap dat het moeilijk is :-* :-*

Wil je haar een dikke knuffel geven!!!!

En toch Frou Frou zelf houden?? Wat onwijs leuk zeg!!!!!!
Als je het een keer te druk vind mag je bellen, dan kom ik wel oppassen :-* :-*

En tja ik ben geen fokker, maar ik zou ze denk ik mee naar boven nemen.
En je wekker zetten rond 3 uur, moeten ze eerder dan hoor je dat, zo niet dan is je wekker voldoende.
Aan de andere kant, ze zijn natuurlijk al wel gewend om alleen beneden te slapen :-\ :-\
Misschien dan toch beneden en je wekker zetten. Hebben ze geplast weet je dat je eerder moet :biggrin2:

Oke, je hebt dus helemaal niets aan mij!!!!!
Dat is het punt. Kan ik ze zo meteen weer gaan wennen aan beneden slapen! Ik voel daar eigenlijk niks voor.

En nee, aan jou heb ik net zoveel als aan mezelf, whahaha ;D ;D ;D
kaszi
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door kaszi »

Deed gewoon mams met pup in de bench en ze waren dan ook zindelijk snachts.  Lekker makkelijk. 
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Berre slaapt in een Bench met erbovenop een babyfoon, zodra hij maar iets geluid maakt hoor ik 't boven (ik hoor hem 's nachts ook vaak snurken en stilletjes blaffen in zijn dromen  :)). Misschien is dat ook een oplossing voor je. Ik zou 't verder ook niet weten, als je ze mee naar boven neemt zijn ze wel in een voor hen vreemde omgeving, weg van Biscuit en Linga. Misschien vinden ze dat heel vreemd.

Veel succes maar vooral veel plezier met je puppenduo want eigenlijk kan je niet zo egoistisch zijn om voor jezelf Stuk te houden en Leo geen pup te geven. Dus Froufrou is vanaf nu Leo's pup.  ;)
Alba
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Alba »

Hier hebben we Lotus gewoon in de ren gehouden, natuurlijk wel kleiner gemaakt. Alba slaapt ook beneden. Geen problemen gehad. Wij hebben er 3 gehad tot 12 weken, wat een voordeel kan zijn of juist een nadeel maar bij deze 3 geen problemen gehad.

Overigens hoefden ze geen van allen meer midden in de nacht naar buiten op die leeftijd. Vroeg opstaan voor een plasje en poepje, ok, maar je mag best snel verwachten dat ze gewoon doorslapen.
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Hihi, ik stel wel voor om Frou Frou dan de bijnaam Taart te geven. Lijkt me erg leuk met roepen buiten.
Stuk! Taart! Stuuuuhuuuuk Taaaaaaaaart! Nee, Taart! Niet eten!!!! Dat is bah daar op de grond!

hihi, ik zie het voor me gewoon.  :D ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hier slapen ze gewoon door. Maar ja, ze sassen 's nachts wel op de krant.....

Plaats reactie