Ik bak de cupcakejes met yoghurt, geheid nooit geen droge cakejes meer.
Bakken is zo leuk! Ik doe het heel erg graag. Afgelopen weekend voor de feestavond van school cupcakes gebakken, met aarbeienjamvulling. Natuurlijk hebben we er zelf ook van geproefd, de andere 30 zijn de vriezer in gegaan.
De juf had briefjes meegegeven met de vraag iets te bakken, mijn jongste dochter riep: 'Mijn mama bakt wel hoor!'
Ok, ik ga m erin gooien. Ben namelijk benieuwd. Bakken jullie met een kant en klaar pakje of hebben jullie heerlijke recepten....
Ik vind bakken wel leuk namelijk maar meestal gaat het toch met een kant en klaar pakje.
Heb deze laatst gemaakt...
grrr, krijg de foto vanaf facebook niet kleiner.... sorry.
WillyP schreef:
Ik bak de cupcakejes met yoghurt, geheid nooit geen droge cakejes meer.
Bakken is zo leuk! Ik doe het heel erg graag. Afgelopen weekend voor de feestavond van school cupcakes gebakken, met aarbeienjamvulling. Natuurlijk hebben we er zelf ook van geproefd, de andere 30 zijn de vriezer in gegaan.
De juf had briefjes meegegeven met de vraag iets te bakken, mijn jongste dochter riep: 'Mijn mama bakt wel hoor!'
Ben wel benieuwd naar een recept???
Heb er eigenlijk nooit aan gedacht om ze in te vriezen???....
Net als soep koken, kan ik ook niet weinig bakken. Wordt tijd dat de hondevriezer weer wat leger raakt
Ik vindt het altijd fijn wat op voorraad te hebben zodat met lekkere trek er nog iets in de vriezer ligt.
Nu is het zielig leeg op dit gebied.
Hmm maar weer eens gaan bakken.
Ik bak nooit uit een pakje! Ook de vulling op toppings niet, die maak ik zelfs, veel leuker en lekkerder.
Dit is mijn basis recept voor cupcakes:
100gr margarine (maar ik gebruik roomboter)
185gr fijn witte basterdsuiker
125ml volle yoghurt
2 eieren op kamer temperatuur
225gr zelfrijzend bakmeel (ik gebruik bloem met een half zakje bakpoeder)
1theel. bakpoeder
1 zakje vanille suiker
1. Verwarm de oven voor op 180gr C.
2. Klop de margarine, suiker en een paar eetlepels van de yoghurt tot een lichte, luchtige massa. De suiker moet grotendeels zijn opgelost.
3. Klop de eieren schuimig, Meng dit vervolgens goed met het boter-suikermengsel en roer de rest van de yoghurt erdoor. Voeg het meel en de bakpoeder en vanillesuiker toe en schep er luchtig doorheen.
4. Vul de vormpjes voor driekwart met beslag. Bak ongeveer 20 minuten. (Soms bak ik ze ietsje langer, ligt eraan hoe ze eruit zien. De korst moet ietsje knapperig zijn, om inzakken te voorkomen)
Ik vries ze in dozen in, maar wel in een doos die het beste past. Niet te veel lucht overlaten.
Met Serious Request hebben onze meiden wel erg veel cakejes gebakken en toen gingen ze voorzichtig in plastic zakken. Lucht eruit gezogen. Gaat perfect. De cakejes zijn nog als vers als je ze eruit haalt.
Wij laten eerst goed afkoelen, appeltaart doen we eerst plasticfolie omheen en dan in een diepvrieszak, en cakejes gaan per portie in een diepvrieszak.
Ik ben van de bakjes afgestapt omdat het niet beviel.
Ik laat het in de koelkast ontdooien en als ik haast heb op de aanrecht in de buurt van de kachel
Oh krijg meteen weer zin om wat te maken. Deed het nu steeds niet omdat ik de dag voor ik iets wilde hebben vaak geen tijd had, maar als ik het kan invriezen is dat natuurlijk wel zo handig he
TMG1961 schreef:
Helaas viel de smaak tegen. Heb er 1 geprobeerd maar hij was beetje aan de erg droge kant.
Wordt dus opeten met mok koffie er bij en soppen maar
Of inweken in rum, dan in een schaaltje, verschillende soorten vers fruit (aardbei, kiwi, meloen, ananas, sinaasappel, etc) in stukken snijden eroverheen, dan lekkere dot vanillievla (het lekkerste is die te koop is op de boerderie) en een dot slagroom
edit: Dan heb je een lekkere triffle
Laatst gewijzigd door Mowgli op wo 10 apr 2013, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Cupcakes gevuld of ongevuld en eventueel gedecoreerd kunnen zonder problemen ingevroren worden. Zorg dat er niet te veel vocht bij kan komen en ze niet uitdrogen door ze in een plastic zak te verpakken. De cupcakes zijn met een half uurtje ontdooid.
Ik vries ze in plastic bak in. Ik bak er altijd 12 en in de diepvriesdoos die ik heb passen er 12 in.