groente niet verteren in carnibest

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: groente niet verteren in carnibest

creamon
1-ster
1-ster

Bericht door creamon »

Sandra heb je het al kunnen proberen?
Ik ben namelijk erg benieuwd.
san :)
4-sterren
4-sterren

Bericht door san :) »

ja heb het geprobeerd. helaas blijkt er ondanks dat het niet op de verpakkingen staat en ook cb mij in een mail bevestigde dat er geen groente in de kalkoen en eend diabetis zouden zitten, wel gewoon groente door zitten. zowel in de ontlastig vind ik het terug als in het vlees.
de afgelopen dagen heb ik de stukjes groente er namelijk ook heel secuur uit zitten vissen en de groente drollen zijn dan stukken minder (helemaal alles haal je er  niet uit natuurlijk). Is wel echt een vies priel werkje.
heb van het weekend meteen CB erover gemaild conpleet met fotos van de stukken die ik eruit vis en de ontlastig na de CB eend en Kalkoen. Betaal nou niet echt weinig voor die rollen en krijg dan nog niet wat ik wil :-\. helaas nog geen reactie terug.  baal dr dus best wel van.

NB ook mijn andere hond, die grotendeels nog wel op BARF staat poept dus dezelfde onverteerde stukken uit. het kan dus niet anders dat het dus echt groente zijn.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Slechte zaak dat er groente in de diabetesversies zit.
4-sterren
4-sterren

in de natuur en lam staat het er bij dat er bladgroente in zitten.  bij de eend en kalkoen niet. daarom heb ik CB ook nog gemaild en het gevraagd van te voren met het verhaal dat  de groente stukken niet verteerd orden en er dus gewoon weer uitkomen.  is toen inderdaad gereageerd dat deze groente vrij zouden zijn

omdat ik het in de ontlasting in stukken terugvond heb ik een tijdje de stukken waarvan ik dus dacht dat het de groenten waren en die het zelfde leken als wat er onverteerd weer uitkwam eruit zitten peuteren. (monniken werkje, ook al zitten er echt vrij grote stukjes tussen). resultaat: de helft minder ontlasting en veel compacter en steviger en de ontlasting met stukjes ook veel minder.
deze zelfde stukken zitten dus ook in de kalkoen en eend terwijl daar geen groente in zou zitten.
stukjes zijn meegemalen met vlees maar heeft echt wel de structuur van stronken van de bladgroente (iets verkleurd door het vlees natuurlijk)

en allebei mn honden hebben het, niet alleen degene waar ik de CB voor gekocht heb.  de andere barft nog grotendeels en daar vind ik anders nooit stukjes in terug.

ze kregen bij mij bij barf nooit echt veel groente aangezien de ene het niet lust en de ander sneller wat slappere ontlasting kreeg maar als ze het kregen dan was het gekookt of goed gemalen.

baal dr dus best van... zit ik met 10 kilo kalkoen en 10 kilo eend waar ik dus ook nog de groente uit kan plukken
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Als ze zelf gezegt hebben dat het groentevrij zou zijn zouden die 20 kg bij mij toch echt retour gaan...
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

[quote="Martine-Tom"]
Als ze zelf gezegt hebben dat het groentevrij zou zijn zouden die 20 kg bij mij toch echt retour gaan...
[/quote]

Bij mij ook, al zou het in een kruiwagen moeten.
creamon
1-ster
1-ster

Bericht door creamon »

Dat is inderdaad erg balen  :-[ dan is dat voor mij dus ook geen optie want zag dat ze ook de Natuur versie hebben met alleen Bladgroente.
Ik vraag mij alleen langzaam af is het dan wel groente?

Momenteel ben ik Darf aan het proberen. Die hebben nu de samenstelling iets veranderd en er zit minder bot in. Op de oude versie kreeg Raja te harde ontlasting. Misschien ook iets voor jou hond?
4-sterren
4-sterren

wat is het dan?  vlees en bot word wel verteerd. gisteren DARF EEND gehad en GEEN resten in ontlasting.
heb het uitgespoeld onder de kraan(de restjes) en ziet er toch echt uit als groente.

wacht ook nog af of CB nog komt met een reactie
creamon
1-ster
1-ster

Bericht door creamon »

Ik weet het niet maar ik heb ook wel eens Alaska gegeven en daar zit ook groente in en kan je duidelijk zien de wortel en bladgroente. Raja heeft daar total geen problemen mee en de wortel vind ik niet zo terug als met Carnibest. In Darf schijnt ook 10% groente te zitten.
Ben benieuwd naar de reactie van CB
4-sterren
4-sterren

Gisterenavond reactie terug.
Ze hadden overlegd. Het zou geen groente zijn maar stukjes vel en vet.
Hier kan ik dus echt niet veel mee...
Allebei mn honden poepen dus de stukjes uit ook na de eend, en mijn andere hond zit nog grotendeels op barf waarbij hij nooit stukjes poept en ook genoeg vet en vel binnenkrijgt :-\
creamon
1-ster
1-ster

Bericht door creamon »

Ik kan begrijpen dat je daar niet veel mee kunt. Ik ook niet. Ik heb het toen ik het bij Raja zag het eens uit de poep gehaald en afgewassen (sorry beetje vies praatje  :biggrin2: ) en dat waren zeker geen vet en vel toen het opgedroogd was was houterig en vet en vel worden niet houterig als ze opdrogen.
Ik heb zelf nog aardig wat Carnibest liggen en ik zal het wel opmaken weggooien vind ik ook zo wat en ik geef het dan 2 dagen in week. Zo komt het dan wel op maar ik zal zeker geen nieuwe Carnibest bestellen. Wel jammer want ik was vroeger altijd tevreden over Carnibest.
4-sterren
4-sterren

nee inderdaad. wij hebben in het zakje ook wel de poep ontleed en uit de vleesrollen zelfs wel de stukken gespoeld. die stukken zijn echt te hard voor vel. en te taai voor vet.
als ik heel secuur die stukken eruit vis dan is dat zeer duidelijk terug te zien in de ontlasting. dan is het echt prima.

wat ik wel gek vind dat de fokker van mijn honden al die tijd CB is blijven doorgeven en die heeft beduidend minder last hiervan, terwijl die van mij dus een paar jaar geen CB meer hebben gehad en nu ineens hier last hebben
creamon
1-ster
1-ster

Bericht door creamon »

Misschien dat wij dan honden hebben met een te gevoelige Maag/darm en dat het daarom bij ons niet werkt?
Ik weet het niet. Misschien dat er ook meer mensen die er last van hebben. Het blijft vreemd.
4-sterren
4-sterren

ja zou kunnen wat dat betreft. echter qua Barf kan zeker de andere hond eigenlijk alles wel hebben. alleen mn oudste is nu even wat zwakker op zijn darmpjes en reageerde sneller met wat dunnere ontlasting. vandaag de carnibest
creamon
1-ster
1-ster

Bericht door creamon »

Ik blijf het ook allemaal raar vinden dat onze honden er last van hebben en helemaal omdat ook je andere hond die normaal alles aan kan het ook heeft.

Plaats reactie