Hartig bakken vind ik ook super leuk, hartige flapjes, quiche enz.
Bakken is ontspanning
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Bakken is ontspanning
Bak ook heel graag! En eigenlijk nooit meer uit een pakje... Ja voor appeltaart vind ik dat wel makkelijk soms. Mijn carrotcake is hier favoriet, brownies en plaatcake met vruchten dadelijk weer met zomer fruit. En ook 'gewoon' cakes met appel of amaretto of een appeltaart. En voor de rest probeer ik weleens wat, idd uit de Allerhande of 24Kitchen. Heb daar laatst bolussen van geprobeert. Vreselijk zout waren die dingen alleen! Foutje gemaakt ergens in het recept
.
Ik heb meestal zo'n 5 cupcakes.Naomi M. schreef: Dat recept klinkt lekker WillyP. Hoeveel cupcakes heb je dan?
Met vulling kun je ook heel goed invriezen.Danny schreef: En hoe doe je het dan met de vulling?
Oh krijg meteen weer zin om wat te maken. Deed het nu steeds niet omdat ik de dag voor ik iets wilde hebben vaak geen tijd had, maar als ik het kan invriezen is dat natuurlijk wel zo handig he
De vulling heb ik de laatste keer mee gebakken. Cupjes vullen en daar bovenop de jam, het zakt er precies ver genoeg in.
Ik krijg nu nog meer zin om te bakken
Hoe groot zijn die dan? Ik krijg er uit mijn recept 12WillyP schreef: Ik heb meestal zo'n 5 cupcakes.
Ik bak ook erg graag. Appeltaart en chocolate cake zijn hier favoriet. O en saucijzenbroodjes. Dat kenden ze hier in Duitsland niet. Nu wordt ik iedere keer gevraagd als we ergens op verjaarsvisite gaan of ik die kan bakken...
Ik heb eigenlijk nooit uit een pakje gebakken. Toen ik nog thuis woonde nam ik altijd dat oude kookboek van mijn moeder wat bij de huishoudschool werd gebruikt (zo'n rode kaft), omdat zij dat ook altijd gebruikte. Dus het is nog nooit in me op gekomen pakjes te proberen.Jantina schreef: En eigenlijk nooit meer uit een pakje... Ja voor appeltaart vind ik dat wel makkelijk soms.
-
fransbulletje
Gisteren bitterkoeken gemaakt, zoooooo lekker en zo makkelijk.
Amandelmeel,poedersuiker en eiwit mengen , nooit geweten dat het zo simpel was.
Amandelmeel,poedersuiker en eiwit mengen , nooit geweten dat het zo simpel was.
Bakken is voor mij zowel ontspannend als stressen omdat ik dingen "perfect" wil hebben.
Dit weekend een taart voor de trouw van mijn vriendin maken met een aardbeienmouse vulling en voor de zaterdag erna voor haar dochtertje.
Dan is 2 weken erna mijn zoon jarig alweer 14 jaar dat wordt een vulling met gebakken appeltjes en een met mokka/chocolade.
Dit weekend een taart voor de trouw van mijn vriendin maken met een aardbeienmouse vulling en voor de zaterdag erna voor haar dochtertje.
Dan is 2 weken erna mijn zoon jarig alweer 14 jaar dat wordt een vulling met gebakken appeltjes en een met mokka/chocolade.
TMG1961 schreef: Hoe groot zijn die dan? Ik krijg er uit mijn recept 12
oh oke..dacht al dat moeten wel heel grote cupcakes zijn als je er maar 5 uit krijgtWillyP schreef:Ik bedoel 15 cupcakes.
Hmm, ik heb hier nog een pak muffin mix staan die een maand over de datum is.....zou ik die nog kunnen maken?
Ja joh, meteen vandaag aan de bakkerij!! Droge produkten gaan niet zomaar overstuur
-
calimero_a
- 4-sterren

Het wannee kookboek!Mowgli schreef: dat oude kookboek van mijn moeder wat bij de huishoudschool werd gebruikt (zo'n rode kaft)
- renate1982
- 4-sterren

Bakken is zeker lekker ontspannen, lekker klaaien
(alleen iets minder om het dan weer op te ruimen
).
Invriezen nooit aan gedacht, maar meestal komt het ook zo wel op 8) ook in me eentje
Invriezen nooit aan gedacht, maar meestal komt het ook zo wel op 8) ook in me eentje
-
fransbulletje
Vanmiddag de banaan-pecan koekjes van Rudolph van Veen gebakken, erg lekker! www.24kitchen.nl/recepten/banaan-pecankoekjes
Morgen ga ik voor de Toffee-apple pie, www.24kitchen.nl/recepten/toffee-apple-pie
Morgen ga ik voor de Toffee-apple pie, www.24kitchen.nl/recepten/toffee-apple-pie
Als je in plaats van boter slagroom in je (cup) cske gebruikt worden ze lekker luchtig en niet droog