Het eten van takjes en boomschors
Moderator: Lizzy
Re: Het eten van takjes en boomschors
Hier eten ze ook takken. Knappelen erop enzo en krijgen ook wat binnen. Hier doen ze dat in eigen tuin. Breken gewoon een tak af van de eikenhaag of nog liever snoeien de hazelaar want die is kenbaar erg lekker. Misschien ook een natuurlijke vezelbron voor ze?
De 2 Weimaraner en het Jack Russeltje van de eigenaar waarvan ik als jong tienermeisje de paarden verzorgde, vraten ook paardenvijgen bij de vleetLazy Garfield schreef: Verse paardenvijgen vindt ze ook een traktatie, maar probeer dat voor te zijn als ik ze zie liggen.![]()
-
Martine-Tom
Toch voorzichtig mee zijn ivm ontworming ed...Mowgli schreef: De 2 Weimaraner en het Jack Russeltje van de eigenaar waarvan ik als jong tienermeisje de paarden verzorgde, vraten ook paardenvijgen bij de vleet![]()
Pluto krijgt elke morgen Salisprin tegen de pijn van artrose door het afscheuren van zijn kruisbanden. Daar zit ook wilgenbast in.
Yoran eet al sinds het begin takken en ik ben het er (wat hem betreft) niet helemaal mee eens dat het geen kwaad kan. Soms poept hij alleen maar hout uit en soms zit er bloed bij, dus het beschadigd ergens op de rit wel degelijk. Tijdens het wandelen kan ik het voorkomen, maar nu ze weer gewoon in en uit kunnen lopen met dit mooie weer krijgt hij veel meer de kans om takken te eten in de tuin en als ik dat merk en hij toch al het 1 en ander op heeft, geef ik hem ontbijtkoek zodat die koek eromheen gaat zitten en de darm minder beschadigd kan raken.
Hier breekt nu weer het graastijdperk aan, leek gisteravond wel of ik met een stel koeien liep ipv honden
Hier breekt nu weer het graastijdperk aan, leek gisteravond wel of ik met een stel koeien liep ipv honden
-
essievanderkraan
- 1-ster

Zeker niet! Hier nog een dalmaatje die ook takjes eet. Vooral als ik naar duin ga eet ze veel takjes. Dan vind ik 's morgens nog weleens braaksel met takjes. Verder heeft ze er geen last van.Sammy1980 schreef: Oke, ik heb dus niet de enige 'gekke' hond :biggrin2
En nu met t betere weer begint t gras eten ook weer. T is dan idd net of je met een koe loopt hihi
Ze vindt t gewoon erg lekker