Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Ik zat te denken.. Ik gebruikte de konijnen keutels af en toe als mest voor de planten in de tuin, maar dit kan toch ook gewoon bij de groente?
Mooi Nadia! En heerlijk zoals die trouwe viervoeters er altijd bij zijn. Hier idemdito!
Komen er nog rekken achter voor klimmers?
Komen er nog rekken achter voor klimmers?
- spreeuwtje
- 5-sterren

Als ik die van jou zo zie krijg ik er verder zin in!! Ziet er prachtig uit!!
Hoeveel was je nou kwijt voor het materiaal van je steiger bak?
Hoeveel was je nou kwijt voor het materiaal van je steiger bak?
Er komt idd gaas achter om te klimmen. Maar eerst moeten ze zich eens bewijzen 
spreeuw ik was voor het hout voor 2 bakken 30 euro kwijt.
spreeuw ik was voor het hout voor 2 bakken 30 euro kwijt.
-
Mandarijn
- 5-sterren

Zo'n kant en klare gebruik ik als kruiden bak. Lekker verse kruiden uit eigen tuin. Veel kruiden zijn 1 of 2 jarig. En kunnen prima in vakken van 25x25cm staan.Nadia schreef: Ik weet even niet of ik hier mijn bakken al heb laten zien. De middelste is een kant en klare van de intratuin.
De buitenste zijn van steigerhouten planken van de gamma. Ik heb daar veeeeel meer de ruimte in. De vakken zijn echt beduidend groter dan in de middelste. Als die leeg gezaaid is, dan komt daar ook zo een van steigerhout.
Dat ziet er super uit Nadia !!!! Zo netjes ook met die labeltjes
En je aardbeienpallet is ook geweldig, ik ben benieuwd hoe groot je oogst daarvan is
Ik weet wel dat konijnenkeutels heel traag verteren 
Dat kan, alleen de mest van vleeseters niet, dus de keutels van jouw hond of kat nietRoosj schreef: Ik zat te denken.. Ik gebruikte de konijnen keutels af en toe als mest voor de planten in de tuin, maar dit kan toch ook gewoon bij de groente?
- -Annemarie-
- 5-sterren

Kent iemand deze: 
Oeps, beetje klein.
Een soort zak waarin je tomatenplantjes ondersteboven laat groeien?
Bron: http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=579
Ziet er wel slim uit, ben benieuwd of het ook echt zo werkt?

Oeps, beetje klein.
Ja, klopt dat zag ik al bij de planten.Nynke schreef: Dat ziet er super uit Nadia !!!! Zo netjes ook met die labeltjes![]()
En je aardbeienpallet is ook geweldig, ik ben benieuwd hoe groot je oogst daarvan is
![]()
![]()
Dat kan, alleen de mest van vleeseters niet, dus de keutels van jouw hond of kat nietIk weet wel dat konijnenkeutels heel traag verteren
![]()
Waarom geen drollen van katten? Mijn opa leegde altijd de kattenbak in zijn groententuin.. Maar zijn katten aten dan ook supermarkt brokken, oftewel.. graan, graan en nog eens graan
Ik was overigens niet van plan om onze kattenbakken erin te legen
Ik heb het op TV gezien. Ze hadden er toen een hele uitleg over, maar ik ben het alweer vergeten. Ik vond het wat abra-cadabra-Annemarie- schreef: Kent iemand deze:
Oeps, beetje klein.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ja, dat dacht ik dus ook. Gaan ze niet toch omhoog groeien als ze hangen.Roosj schreef: Ik heb het op TV gezien. Ze hadden er toen een hele uitleg over, maar ik ben het alweer vergeten. Ik vond het wat abra-cadabraNaar mijn weten groeien planten altijd omhoog en richting de zon
![]()
Ik vond deze site:-Annemarie- schreef: Ja, dat dacht ik dus ook. Gaan ze niet toch omhoog groeien als ze hangen.![]()
![]()
http://www.tuinkrant.com/artikel/groent ... opsy-turvy
Staat hoe zij het ervaren heeft en hoe je het zelf kunt maken.
Mest van vleeseters is niet goed, weet ik, heb ik gelezen, maar het waarom zit nu even niet in mijn hoofd, sorry !Roosj schreef: Ja, klopt dat zag ik al bij de planten.
Waarom geen drollen van katten? Mijn opa leegde altijd de kattenbak in zijn groententuin.. Maar zijn katten aten dan ook supermarkt brokken, oftewel.. graan, graan en nog eens graan
Ik was overigens niet van plan om onze kattenbakken erin te legen![]()
Die konijnenkeutels zou je misschien kunnen weken in een emmer met water en dan het vocht gebruiken, maar de keuteltjes later weggooien?
Mmm.. Dan probeer ik het eerst wel uit in een potje aarde dat ik weg kan gooienNynke schreef: Mest van vleeseters is niet goed, weet ik, heb ik gelezen, maar het waarom zit nu even niet in mijn hoofd, sorry !
Die konijnenkeutels zou je misschien kunnen weken in een emmer met water en dan het vocht gebruiken, maar de keuteltjes later weggooien?![]()
Misschien gaat het wel gruwelijk stinken, dat weet ik niet
maar gedroogde koemestkorrels kun je ook weken en het vocht geven
![]()
da's inderdaad handig danRoosj schreef: Mmm.. Dan probeer ik het eerst wel uit in een potje aarde dat ik weg kan gooienDe groente bakken staan vlak bij mijn waslijn haha
![]()
Zou je de konijnenkeutels eventueel niet kunnen laten drogen en dan verpulveren en dan pas onder de aarde mengen? Lijkt me dat het dan beter verteerd.