HELLPPPPP!!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: HELLPPPPP!!

BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Jeej heftig zeg, goed dat je naar de DA bent gegaan, ik weet uit ervaring dat dit echt ontzettend pijnlijk is en je makkelijk iets kan beschadigen. Ik hoop dat hij het snel kwijt is, heel veel sterkte!
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Vivianneb schreef: Oh wat een drama zeg :( Ik duim dat het zo snel mogelijk goed komt...
Wat voor bot was het???
Gisteren heeft hij hertenrib en nog een klein stukje haaskarkas gehad, en dat zat er allebei in. De haaskarkas mep ik altijd plat maar blijkbaar zat er toch nog een stukje bij wat te groot was.
Hij gaat dus voorlopig ook op de probiotica voor de vertering.
tessa
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door tessa »

Balen zeg.
Hier geef ik ook geen haaskarkas meer, dat was het enigste bot dat er vaak onverteerd uitkwam, met scherpe punten :cry2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Gatver gatver, gelukkig goed afgelopen. Goed dat je naar de Da bent gegaan, want zelf frutselen kan best schade opleveren.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Oh, gelukkig is het ergste eruit gekomen. Wat een ellende door zo'n klein stukje bot wat niet weg wil.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jeetje, wat een drama joh :o! Ach gossie, arm ding.... Gelukkig is ie van de botsplinters verlost. Goed dat je naar de DA bent gegaan!
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Haaskarkas wil ik wel blijven geven, maar ik ga een vleesmolen kopen die dat kort kan malen. Niet meer zo iig.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Net wel met smaak zijn hertenvlees naar binnen gewerkt :biggrin2:
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Jeetje wat naar .... Kan het me nog goed herinneren van Daan die een stukje haaskarkas in zijn anus had wat er niet uit wilde
Hij heeft er ook nog wel een beetje een soort van trauma aan over gehouden, als er een stukje gras blijft zitten raakt die weer in paniek  :-\

Hier geen haas meer ieder geval, en ik hoop dat het er bij hem snel uit is allemaal !!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik maal het haaskarkas tegenwoordig ook, ook voor de volwassen honden. Ik houd niet van gemalen vleesbot omdat ik vind dat een hond zelf moet malen maar voor de afwisseling wil ik haas blijven geven maar ik vind het bot veel te kaal en veel te hard. Ik geef je dus groot gelijk, lekker malen die handel!
renate1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door renate1985 »

Gelukkig is het grootste gedeelte eruit.
Jeetje wat een drama. Ik ben gestopt met haaskarkas geven omdat daar telkens stukjes onverteerd van werden overgegeven. Ik geef liever konijnkarkas, veel zachter en beter bevleesd.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Lizzy schreef: Ik maal het haaskarkas tegenwoordig ook, ook voor de volwassen honden. Ik houd niet van gemalen vleesbot omdat ik vind dat een hond zelf moet malen maar voor de afwisseling wil ik haas blijven geven maar ik vind het bot veel te kaal en veel te hard. Ik geef je dus groot gelijk, lekker malen die handel!
Lizzy, denk jij dat dit komt door tè kaal bot an sich? Of is gewoon het risico aanwezig, omdat het tè hard is?

Ik bedoel, als haas te hard en te kaal is, maar je geeft er dan extra pens bij of vlees, verminder je dan het risico op bovenstaande verstoppingen? of maakt het gewoon niets uit?  :-\
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Lizzy schreef: Ik maal het haaskarkas tegenwoordig ook, ook voor de volwassen honden. Ik houd niet van gemalen vleesbot omdat ik vind dat een hond zelf moet malen maar voor de afwisseling wil ik haas blijven geven maar ik vind het bot veel te kaal en veel te hard. Ik geef je dus groot gelijk, lekker malen die handel!
Met wat voor vleesmolen maal jij Lizzy? Ik moet er 1 gaan kopen maar het moet er wel 1 zijn die dit bot aan kan.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Wat ik eng vond was dat ie slijmvlies mee naar buiten perste.  Ga zo meteen weer met hem naar buiten,  hoop dat het nu wat soepeler gaat.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

De Kenwood kan met de schijf van Cindy haaskarkas aan. Degomeat verkoopt ook kant-en-klaar gemalen dik bevleesd haasharkas, dat ziet er uitstekend uit. Nu in de aanbieding voor 2,65 per kilo. Als het je alleen te doen is voor zo nu en dan haaskk is dat denk ik voordeliger (en makkelijker).

Hopelijk zijn de zorgen gauw voorbij!!

Plaats reactie