Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Gisteren een check gedaan en binnen komt nu alles op, de komkommer, de courgette, de pompoenen en de pattison. Vorige week donderdag gezaaid. Alleen mijn courgette long green trailing nog niet en de mini pompoen jack be little ook niet.
- Amanda/Dino
- 3-sterren

Een btje te groot topic om nu volledig door te lezen. Ik heb zaadjes van spinazie, komkommer, wortel, sla en peterselie. Ik wou ze eerst binnen op laten komen. Kan dit in gewoon potgrond? en moet er dan nog een stukje doorzichtig folie over heen?
Alvast bedankt voor het antwoord
Hmmm....de courgette zou eigenlijk wel naar buiten mogen wat de grootte betreft. IJsheiligen is tot 15 mei...en tot die tijd zegt buienradar dat er geen nachtvorst komt....
Zou ik de gok wagen?
Zou ik de gok wagen?
Mijn courgette staat al 2 weken buiten. Doet het super
Worteltjes kun je het best op de plek zaaien waar je ze wilt laten groeien, want de worteltjes van de worteltjes (snap je het nog?) zijn best kwetsbaar. Verder kun je best zaaien in potgrond, hoewel zaai/stekgrond beter is, maar dan moet je ze later weer overplanten in potgrond.Amanda/Dino schreef: Een btje te groot topic om nu volledig door te lezen. Ik heb zaadjes van spinazie, komkommer, wortel, sla en peterselie. Ik wou ze eerst binnen op laten komen. Kan dit in gewoon potgrond? en moet er dan nog een stukje doorzichtig folie over heen?
Wij eten vanavond sla en spinazie uit eigen grond
Verder gaat alles langzaam maar zeker, de knoflookplanten krijgen echt hele dikke stelen
Laatst gewijzigd door Nynke op do 02 mei 2013, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Amanda/Dino
- 3-sterren

haha wel 2x lezen maar heb het berepen
dan zal ik de wortels ivm hun wortels zetten in de volle grond waar ze zich kunnen wortelen
Amanda/Dino schreef: haha wel 2x lezen maar heb het berependan zal ik de wortels ivm hun wortels zetten in de volle grond waar ze zich kunnen wortelen
-
Barbaravh
- 4-sterren

Mijn tomaten zijn allemaal gestorven, zal maar vlug nieuwe zaaien 
Paprika's doen het dan weer wel goed.
Paprika's doen het dan weer wel goed.
-
Mandarijn
- 5-sterren

Vandaag de bakken weer water gegeven, het is allemaal zo droog hier. Maar alles doet het goed. De rode bieten groeien als kool en de stokbonen beginnen al door het klimnet te kruipen. Het is wel allemaal wel wat achter met vorig jaar, maar het groeit en zijn bezig om het slechte voorjaar in te halen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hier flink gesnoeid om plaats te maken voor de pompoenen. Die komen gewoon in de volle grond te staan. Ook mijn fruitbomen in de kippenren gezet. En een hoop uitgeplant en gezet. Mijn tomaten zijn nu naar buiten in de hoop dat ze het daar beter doen dan binnen. Morgen gaan we de rest van de omheining doen zodat mijn kas kan staan. Dan kunnen daar straks de meloen en komkommers in. Er is nog genoeg te doen. 
ik ga morgen 1 van mijn courgetteplanten buiten zetten in een grote pot, dan heb ik er nog 2 over voor als het mislukt 8)
Hier gaan morgen ook de courgettes, kalebassen en pompoenen de volle grond in. Op het stuk 'moestuin' dat helaas nog steeds een stuk omgeploegde klei is... De beheerder van het complex zou al weken de frees er door halen maar dan moet het eerst regenen, dan is de frees kapot, pffffNynke schreef: ik ga morgen 1 van mijn courgetteplanten buiten zetten in een grote pot, dan heb ik er nog 2 over voor als het mislukt 8)
-
hannabelgje
- 5-sterren

Vandaag ga ik zonnebloemen zaaien om de bijtjes te helpen. 
Ik heb net een beetje tijm gezaaid en 2 paprikaplantjes, een beetje basilicum en 1 tomatenplantje overgezet in een grotere pot met verse potgrond. Ze staan nu buiten, maar gaan later in de middag weer naar binnen.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Al mijn tomaten staan nu in de foliekas en komen niet meer binnen. Ze zien er goed uit.