Bakken is ontspanning

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bakken is ontspanning

Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik hoor van zo veel mensen dat bakkers met rabarber lekker is. Maar ik denk steeds dat ik het vies vind.  Volgensmij heb ik het nog nooit gehad...
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Ik ga de rabarber van schoonmoeder eens proberen bij een volgende baksessie. Wie weet is het lekker. Als ik aan rabarber denkt proef ik het precies zoals mijn moeder het altijd klaarmaakt(e) zurig met veel suiker en een drellerig zooitje  ;D
calimero_a
4-sterren
4-sterren

Bericht door calimero_a »

lekker, rabarber!!!!!!
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

WillyP schreef: Ik ga de rabarber van schoonmoeder eens proberen bij een volgende baksessie. Wie weet is het lekker. Als ik aan rabarber denkt proef ik het precies zoals mijn moeder het altijd klaarmaakt(e) zurig met veel suiker en een drellerig zooitje  ;D
Zooooo lekker.... Dat mis ik echt. Rabarber uit een potje is niet lekker, zelf gemaakt wel :p
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Bij wie kan ik eens rabarber eten :D Ik hoor er zoveel goede berichten over!
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Heb dit weekend een rabarbervlaai gebakken en was erg lekker. Was wel een combi met appel-rabarbercompote.
baileys
5-sterren
5-sterren

Bericht door baileys »

Levensgevaarlijk dat short bread maken....de gecondenseerde melk spoot uit het blikje met als gevolg dat ik nou een brandplek op mijn voorhoofd heb. Achja, alstie maar smaakt  :P
calimero_a
4-sterren
4-sterren

Bericht door calimero_a »

baileys schreef: de gecondenseerde melk spoot uit het blikje met als gevolg dat ik nou een brandplek op mijn voorhoofd heb.
begrijp ik nu goed dat je gecondenseerde melk gebruikt om caramel te maken? Die moet je in de pan, in het water, laten afkoelen  :-* :-* :-*
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

baileys schreef: Levensgevaarlijk dat short bread maken....de gecondenseerde melk spoot uit het blikje met als gevolg dat ik nou een brandplek op mijn voorhoofd heb. Achja, alstie maar smaakt  :P
Oei, blikje altijd laten afkoelen voor je het gaat gebruiken. Je kan rustig blikjes koken en dan een tijdje bewaren, blijft gewoon goed.
baileys
5-sterren
5-sterren

Bericht door baileys »

calimero_a schreef: begrijp ik nu goed dat je gecondenseerde melk gebruikt om caramel te maken? Die moet je in de pan, in het water, laten afkoelen  :-* :-* :-*
De eerste 2 stappen had ik gedaan, alleen dat afkoelen niet.....

Maar als je het laat afkoelen, kan je het dan nog makkelijk verwerken??
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ja hoor. Het is dan een beetje chocolade pasta achtig van structuur.
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Ik heb afgelopen weekend zelf gecondenseerde melk gemaakt, 1 liter volle melk, 250gr suiker en een halve tl zout. En maar laten inkoken. Het is erg goed gelukt, duurt net zolang als een blikje gecondenseerde melk laten koken, alleen moet je er nu wel in blijven roeren, vooral op het laatst, maar zoooo lekker. Nu ligt het in de koelkast te wachten voor de vulling van de taart.
sella

Bericht door sella »

WillyP schreef: Ik heb afgelopen weekend zelf gecondenseerde melk gemaakt, 1 liter volle melk, 250gr suiker en een halve tl zout. En maar laten inkoken. Het is erg goed gelukt, duurt net zolang als een blikje gecondenseerde melk laten koken, alleen moet je er nu wel in blijven roeren, vooral op het laatst, maar zoooo lekker. Nu ligt het in de koelkast te wachten voor de vulling van de taart.
Oh wil je niet van die schandalig lekkere dingen posten >:(
Ik had altijd de smoes dat ik geen blikjes in huis heb.
Volle melk, zout en suiker wel.
Dat moet dus toch een keer gebeuren.
Thanks voor de top :D
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

;D ;D
Als ik het niet in huis heb en het niet makkelijk kan vinden in de winkel, dan maak ik het tegenwoordig zelf. En lekkerrrrrrrr! Echt net zo lekker als uit een blikje hoor!
sella

Bericht door sella »

Oh ik ook hoor, maar ik had geen lef om karamel te maken, nu ga ik het een keer proberen :biggrin2:

Plaats reactie