Nou vooruit een fotoke danTMG1961 schreef: En jij verteld dat even zo tussendoor zonder een foto?

Hij is op de foto donkerder dan in het eggie.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nou vooruit een fotoke danTMG1961 schreef: En jij verteld dat even zo tussendoor zonder een foto?

Ziet er lekker uithannabelgje schreef: Nou vooruit een fotoke dan
Hij is op de foto donkerder dan in het eggie.
Eerlijk? Ik mis het rode van de rabarber... Maar: als het lekker is, dan maakt dat natuurlijk niet uit. Was het lekker?TMG1961 schreef: Ziet er lekker uit

Je kon de rabarber niet goed zien omdat het bloem/suikerlaagje erover zat. Hij was wel lekker, maar het kan nog veel lekkerder, volgende keer ander recept.WillyP schreef: Eerlijk? Ik mis het rode van de rabarber... Maar: als het lekker is, dan maakt dat natuurlijk niet uit. Was het lekker?
http://www.kookwinkel.nl/webshop/37806- ... ebodem.aspNadia schreef: Ik kan echt nergens zo'n langwerpige vlaaivorm met losse bodem vinden.
bij 5 blokkers 3 boerenbonden, kookwinkel geweest... Niets nada noppes..
Iemand een idee?
Dat klinkt lekker, die ga ik maken van de week met een paar aanpassingen om het een stukje gezonder te makenfransbulletje schreef: Weer eens wat anders.....mueslirepen gebakken!
Voor de liefhebbers hier het recept: Dit is voor 6 stuks. ( op de foto is meer gebruikt)
Doe 75 gram boter, 2 eetlepels pindakaas, 2 eetl appelstroop, 2 eetlepels honing in een pan en laat op laag vuur smelten.
Roer 50 gram rietsuiker erdoor, laat oplossen en pan van het vuur halen.
Roer er 50 gram in stukjes gesneden gedroogde abrikozen, 50 gram rozijnen en 150 gram havermout door.
Doe dit mengsel in een ingevet en met bakpapier bekleed cakeblik of brownievorm en druk het goed stevig aan.
Zet in voorverwarmde oven op 180 graden , 15 minuten.
Laat helemaal afkoelen en haal dan pas uit de vorm, eventueel wat gesmolten chocolade eroverheen slingeren.
Aha. Als het maar gesmaakt heeft is het goed.hannabelgje schreef: Je kon de rabarber niet goed zien omdat het bloem/suikerlaagje erover zat. Hij was wel lekker, maar het kan nog veel lekkerder, volgende keer ander recept.

Dit wil ik ook gaan doen maar ben je niet bang dat de smaak van de wodka nog overheerst?TMG1961 schreef: Ik heb momenteel een halve liter wodka met een stuk of 8 vanillestokjes in kelder staan..staat er al sinds half april en schud het iedere dag 1 a 2 keer. Ruikt al heel erg naar vanille. Laat het nog een paar weken staan en dan vul ik het in kleinere flesjes voor gebruik.