Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Ik vond mijn rucola uit de tuin ook anders maar had ook een ander blad als die uit de winkel. Hij was niet per se pittiger of zo, maar vooral wat voller van smaak.
Blijkt dat er gekweekte en wilde rucola is.
Blijkt dat er gekweekte en wilde rucola is.
Vandaag gezaaid: Boerenkool, Paksoy, Stevia, Snijbiet, Rucola, Chinese boontjes en Vogelmuur
Verder op het Arboretum een hele mooie stevige basilicum gekocht en een paar tomatenspiralen en nog wat plantjes
Verder op het Arboretum een hele mooie stevige basilicum gekocht en een paar tomatenspiralen en nog wat plantjes
Vanaf donderdag heeft de lidl weer groente plantjes...
Uit mn hoofd: tomaat, paprika, courgette en... nog een paar
Uit mn hoofd: tomaat, paprika, courgette en... nog een paar
Hmmmm! Mijn spinazie als sla gegeten, heerlijk zachte blaadjes, en niet van die taaie leerachtige zoals uit de supermarkt. Was de eerste oost.
Morgen boontjes zaaien, en opnieuw spinazie
Morgen boontjes zaaien, en opnieuw spinazie
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik had nu alle seizoenen spinazie gezaaid, omdat gewone nu vlug doorschiet. Ik had vandaag ook doorgeschoten radijzen die niet eens groot geworden waren. 
Ik heb altijd begrepen dat groenten die voor half mei gezaaid worden, meer kans op doorschieten hebben dan daarna, maar ik weet niet of het waar ishannabelgje schreef: Ik had nu alle seizoenen spinazie gezaaid, omdat gewone nu vlug doorschiet. Ik had vandaag ook doorgeschoten radijzen die niet eens groot geworden waren.![]()
Mijn spinazie was ook doorgeschoten, maar dat smaakte nog prima eigenlijk 
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik dacht dat het met de zonne-uren en temp te maken had.
-
donnadoe
- 1-ster

Hallo, ik meld mij ook even aan als beginnende moestuiner 
Wij zijn aan het verhuizen en een veeeel grotere tuin in ons nieuwe huis, dus eindelijk mijn lang gekoesterde wens om een een moestuintje aan te leggen. Het begin is er, ik heb komkommers, verschillende soorten sla, rdijsjes en verschillende kruiden gepoot.
Groetjes
Wij zijn aan het verhuizen en een veeeel grotere tuin in ons nieuwe huis, dus eindelijk mijn lang gekoesterde wens om een een moestuintje aan te leggen. Het begin is er, ik heb komkommers, verschillende soorten sla, rdijsjes en verschillende kruiden gepoot.
Groetjes
Hier gaat alles best goed!
De rucola welke eerst raar paarsig bleef ziet er nu goed uit al zeg ik het zelf

Mijn komkommer die begint te bloeien:) De bladeren van de komkommer zien er raar uit.. Wit en droog. Als ik er in knijp knispert het ook. Lijkt me niet dat het zo moet zijn.. Wat gaat mis.. En belangrijker, wat kan ik er aan doen?

Ik vind het een wonder.. Vanaf zaad gezaaid.. Zoveel kracht in zo'n klein zaadje.. En nu al een best plantje

En dit mag toch al een aardbei genoemd worden

De rucola welke eerst raar paarsig bleef ziet er nu goed uit al zeg ik het zelf

Mijn komkommer die begint te bloeien:) De bladeren van de komkommer zien er raar uit.. Wit en droog. Als ik er in knijp knispert het ook. Lijkt me niet dat het zo moet zijn.. Wat gaat mis.. En belangrijker, wat kan ik er aan doen?

Ik vind het een wonder.. Vanaf zaad gezaaid.. Zoveel kracht in zo'n klein zaadje.. En nu al een best plantje

En dit mag toch al een aardbei genoemd worden

Ik stond op het punt om iets heeeeeel doms te zeggen.. Ben ik blij dat ik eerst moet typen en me dus kan bedenken

ja je moet er ook niet in knijpen .... in , uhhhhhh, die komkommer 
Wat ik kan vinden is het meeldouw.. MAar dan zou ik al snel alles aangetast moeten hebben 
Op mijn dragon heb ik ook zo'n raar wittig laagje. Maar is het blad niet van peurreus.
Op mijn dragon heb ik ook zo'n raar wittig laagje. Maar is het blad niet van peurreus.
Ik zou de aangetaste bladeren eraf knippen, die heeft de plant toch niet echt nodig
En je kunt ook de eerste bloem/bloemen eraf knippen, dan groeit ie beter verder volgens mij