Daar gaan we weer,...Luna's huid.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Daar gaan we weer,...Luna's huid.

nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

wat ontzettend fijn te horen dat het er allemaal weer een beetje positiever uit ziet voor Luna! nieuwe haartjes! driewerf HOERA! dat was bij Reus als hij erge plekken van het krabben had ook altijd echt een mijlpaal, nieuwe haartjes.

en joh, natuurlijk mag je hier wel blijven! nood breekt soms wet, en uit jou hele topic blijkt wel dat je echt niet zomaar 'mijn hond kan niet tegen vlees ik  ga terug op brok' gedacht hebt.

voorzichtige knuffel voor die kanjer van je en ik help je hopen dat de verbetering langzaam maar zeker door zet!!
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! :)

Ik heb ook samen met Tannetje besloten dat als het nu goed blijft gaan ze daarna weer terug op vlees gaat om in ieder geval te kijken of ze weer een terugval krijgt.
Voorlopig zijn we nog niet zo ver want vandaag waren er weer spontane bloedingen aan haar poten, zonder dat ze eraan zit of dat ze ze gestoten heeft en ook was ze weer iets meer krabberig in haar nek dus we zijn er nog niet, hoewel ik wel het idee heb, althans ik hoop het,  dat we nu eindelijk op de goede weg zitten.
bianca987
1-ster
1-ster

Bericht door bianca987 »

Hoe gaat het nu met Luna?
Bandji
2-sterren
2-sterren

Bericht door Bandji »

Fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat met Luna zal duimen voor dat het doorzet.

Wij zijn vandaag met Saf bij Tannetje geweest en mijn vermoedens zijn bevestigd geen Stafylokokken maar Foliaceus. En duidelijk met de castratie te maken...

Wij hopen nu ook de goede kant op te gaan met onze kanjer.
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Hoe gaat het nu met Luna?
Is er verbetering?
Ben je langzamerhand weer terug naar vlees?
Ben zo nieuwsgierig hoe het met je bullenmeisje gaat?
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Aardig wat verwikkelingen ondertussen.... ;)
Luna zit nu aan de prednoral en AB
Ze is begonnen met 1 1/2 tab Pred. per dag, daarna 1 per dag en nu zitten we sinds eergisteren op 1/2 per dag.

Het ging echt niet meer, ze kon niet meer lopen, was helemaal zichzelf niet meer, was een zielig hoopje hond. Dus hebben we de knoop doorgehakt.

Ze gaat nu eerst helemaal opknappen en daarna ga ik wel weer op zoek naar oorzaken. We gaan nu even voor kwaliteit ipv kwantiteit.
Ze zit nog steeds op brok maar we gaan straks weer aan de gang met vlees zodra ze weer goed in haar velletje zit.

We weten nog steeds de oorzaak niet en ergens in mijn achterhoofd wil ik het toch gewoon weten. Dus als ze weer de 'oude' is ga ik verder zoeken want ergens hoop ik toch dat we misschien in de toekomst de Pred. kunnen laten staan.
Extreme
5-sterren
5-sterren

Bericht door Extreme »

Ja hoe vervelend je het kan vinden om prednoral te geven, maar als je zoveel gedaan heb als jij/jullie, je hond zo ziek ziet wezen, zoveel jeuk en ellende, dan is het gewoon niet anders, eerst maar weer de rust in de huid van je hond krijgen, eerst maar weer zorgen dat ze weer vrolijk word, zich beter gaat voelen, als dat weer stabiel(er) is kan je altijd weer verder kijken.
Hopelijk zie je nu ook verschil inde  toestand van haar huid, gelukkig dat je al wel hebt kunnen verminderen.

Heb je al wat kunnen doen mbt uitsluiten van kattenpoep eten, of dat 1 vd problemen is?
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

Hoi Keetje, heb jij deze site al eens gezien?
http://www.de-em.nl/PDF/Hondenhuiden%20deel%202.pdf
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Gatverdamme, dat is een lekker binnenkomertje, die eerste foto gelijk na het openen van de link :o

Geintje, bedankt voor de link, ik ga het doorlezen.

Gelezen, er stond veel herkenbaars in. Ik heb het opgeslagen, hoewel het een artikel uit 2006 is. Luna's  wordt behandeld als atopie patiënt..
Behalve desensibiliseren, wat bij Luna dus geen zin heeft omdat we niet weten wat de oorzaak is, zijn we aan het doen wat er in het artikel aangegeven wordt. Prednoral, essentiële vetzuren en AB.
En het bestrijden van stafylokokken en gisten. Dus wat dat betreft zitten we op de goede weg.
Laatst gewijzigd door keetje op wo 26 jun 2013, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

keetje schreef: Gatverdamme, dat is een lekker binnenkomertje, die eerste foto gelijk na het openen van de link :o

Geintje, bedankt voor de link, ik ga het doorlezen.
:D ja ik had er eigenlijk beter een waarschuwingssignaal bij kunnen zetten: niet geschikt voor ''als je net hebt gegeten'' of ''als je down bent'' of ''weet ik veel''

Nah, hoop dat je er wat aan hebt,  :)
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

:-[ ik had na jouw reactie nog iets toegevoegd.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Luna knapt op maar ten koste van wat. :-\
Ze zit weer op een hoge dosis Pred. en AB (na de laatste keer verminderen kwamen de klachten gelijk weer terug, dus terug naar de hoge dosis(  en mag over een week gelukkig weer iets afbouwen. Haar huid is droog, geen natte plekken meer, behalve een vreemde plek op haar bil wat vochtig blijft, dan komt er een korst op en die schuurt ze er weer af, dan weer een korst etc. maar overgaan doet het niet. Haar voetjes zijn nu ook droog maar ze is nog steeds erg rood. Wel krijgt ze weer wat meer haar. Ook overal een soort van plattige puisten met korstjes erop. Ze heeft gelukkig zowat geen jeuk(meer) behalve een plekje achter haar oor waar ze soms nog aan krabt.
En zo emmeren we door,...... :)
31 januari volgend jaar woont ze 2 jaar bij ons en dan is ze weer een mooie meid, van binnen EN van buiten, daar gaan we voor.  8)
Laatst gewijzigd door keetje op vr 05 jul 2013, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Sinds vorige week gloort er weer hoop aan de horizon....

Nadat de Pred. verhoogd was ging Luna zienderogen achteruit, en omdat Meneer Keetje (weer) thuis is, deze keer met een teen die op 2 plaatsen niet verder wilde buigen :) togen we maar weer naar Otterlo.
Ook Tannetje schrok ietsie van Luna's uitzien en besloot toen, na wat babbelen toch maar (weer) eens huidafkrabsels te maken. Et Voila,......onder de microscoop vond ze 3 demodexmijten.
Eindelijk iets hoopvols? Niet die mijten natuurlijk maar wel IETS! Om de een of andere reden waren die in de vorige afkrabsels gewoon niet te zien.

Het klopt helemaal met het verhaal dat Pred. bij demodex averechts werkt want nu ik aan het afbouwen ben knapt ze weer zienderogen op.
We wassen haar nu met Ectodex, is ontzettende meuk maar ze knapt echt op. Ze was ondertussen zo kaal, zelfs haar oogplek is zo goed als weg.
Ik hoop echt dat dit het is, lekker bijkomen, haartjes terug en straks weer aan het vlees.
Ik moet zorgen dat haar weerstand opgekrikt wordt.
Gisteren voor de 2de keer gewassen,....ze wordt er wat suffig van maar verder zie ik (nog) geen bijwerkingen.

Afbeelding

Zo is ze nu maar volgend jaar op 31 januari 2014 is ze een mooie meid, van binnen EN van buiten. Een jaartje later dan de eerste planning maar toch, het gaat lukken,....
Laatst gewijzigd door keetje op wo 17 jul 2013, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Aaaaaah Luna  toch!  :bigarmhug:

Ik hoop echt dat dit het nu is!
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Oh, wat hoop ik dat dat het is! Raar.... duimen laten draaien dat een hond demodex heeft, maar ze draaien voor jullie!  :-*

Plaats reactie