Zal ze last van haar maag krijgen omdat ze bijna geen groenten krijgt wellicht?
Gras eten = groente voeren?
Moderator: eelke
Gras eten = groente voeren?
Mijn hondje krijgt voornamelijk KVV zonder groente (Carnivoer en Tinlo). Nu eet ze vaak gras. Af en toe piept ze 's nachts en moet ik het bed uit. Denk dan dat ze nodig moet ofzo. Sta ik in mijn pyama buiten gaat ze gras kauwen that's it 
Re: Gras eten = groente voeren?
Lijken me puur maagklachten en misselijkheid. Hoe vaak voer je? Braakt de hond wel eens?
Is het lekker wat groen knabbelen wat ze doet of als een hysterica grazen?
Hier krijgen ze wel groenten en hier eten ze ook wel gras. Ze staan wel eens als koeien te grazen maar ook wel eens sprietje voor sprietje te eten.
hier krijgt Sita groenten en ze eet tegenwoordig ook gras. Vooral de nieuwe jonge sprietjes zijn eruggg lekker.
[quote="Elinea"]
Lijken me puur maagklachten en misselijkheid. Hoe vaak voer je? Braakt de hond wel eens?
[/quote]
2x per dag sinds een week of 2. Voorheen 3x per dag. Ze krijgt nu minder te eten dan eerst omdat ze een beetje spekkig werd. Ze braakt eigenlijk zelden.
[/quote]
2x per dag sinds een week of 2. Voorheen 3x per dag. Ze krijgt nu minder te eten dan eerst omdat ze een beetje spekkig werd. Ze braakt eigenlijk zelden.
[quote="Lizzy"]
[/quote]
Ze doet wel heel erg haar best om bij elk sprietje te komen zeg maar.
[/quote]
Ze doet wel heel erg haar best om bij elk sprietje te komen zeg maar.
Vers gras is hier ook erruggggg in trek momenteel...vooral Storm staat als een koe te grazen. Geeft niet over daarna oid.
3 keer in de week krijgen ze hier groente (100 gram per keer).
Ik maak me er geen zorgen over...het is hier vooral seizoensgebonden...nu dus, nu het gras nog lekker jong is.
Wat mij betreft kan het geen kwaad....
3 keer in de week krijgen ze hier groente (100 gram per keer).
Ik maak me er geen zorgen over...het is hier vooral seizoensgebonden...nu dus, nu het gras nog lekker jong is.
Wat mij betreft kan het geen kwaad....
Ik voer dagelijks groente, toch staat Milyck momenteel als een gek te grazen.Dat gebeurt elk voorjaar, vooral die bredere, jonge, grassprieten zijn een delicatesse 
Ja hoor , ook hier elke dag groenten .... maar in deze periode word er ook dagelijks gras gemaaid , vooral in de vroege ochtend
Ze zijn wel heel selectief hoor , in de grassoorten
Soms steekt er ook een onverteerde spriet uit de poepert .... hellup butler
[quote="*milyck*"]
Ik voer dagelijks groente, toch staat Milyck momenteel als een gek te grazen.Dat gebeurt elk voorjaar, vooral die bredere, jonge, grassprieten zijn een delicatesse
[/quote]
Die dikke lust die van mij idd ook heel erg graag
[/quote]
Die dikke lust die van mij idd ook heel erg graag
[quote="smulpaap"]
Ja hoor , ook hier elke dag groenten .... maar in deze periode word er ook dagelijks gras gemaaid , vooral in de vroege ochtend
[/quote]
Sneu is dat idd als je ze even moet helpen
[/quote]
Sneu is dat idd als je ze even moet helpen
Ik heb 2 honden en beide krijgen ongeveer hetzelfde voer. Ik wissel kvv's met en zonder groente af. De een eet wel gras, vooral de jonge verse grassprieten, de ander niet. De graseter spuugt nooit na het graseten, ze ziet het echt als lekkernij.
Nu er veel jong sprietjes zijn snoept ze dagelijks, maar in de herfst/winter zelden tot nooit
Nu er veel jong sprietjes zijn snoept ze dagelijks, maar in de herfst/winter zelden tot nooit
-
JoepenLola
- 3-sterren

Ha ha leuke foto.