Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Ja mijn courgette gaat ook goooeeeddd!!! 8)
Tis eigenlijk geen weer voor foto's nu...
Gisteren de stengels en wortels van de spinazie eruit gehaald en aan de kippen gevoerd, en boontjes gezaaid. Zonnebloemen gezaaid in de borders.
Tis eigenlijk geen weer voor foto's nu...
Gisteren de stengels en wortels van de spinazie eruit gehaald en aan de kippen gevoerd, en boontjes gezaaid. Zonnebloemen gezaaid in de borders.
Staat die binnen of buiten ??judith1967 schreef: Nou buiten doet mijn rucola het goed,die gaat aardig groeien en de rest komt ook wel ,maat duurt wat langer!!
De enige die het echt goed doet is de Courgette,die zie ik gewoon met de dag groeien!![]()
A.S zaterdag is er zaaimarkt op het Deliplein in R'dam Katendrecht, zie http://www.rotterdamseoogst.nl/projecte ... gst-zaait/ en http://www.rotterdam.info/bezoekers/age ... gst-zaait/
dus daar gaan wij zeker even kijken !!!!
Ja, zeker raar. De zaadjes had ik van de winter gekocht in een tuincentrum en dit jaar pas geopend. Het zou houdbaar moeten zijn tot 2015..Nynke schreef: Slakken of vogeltjes Naomi?? Of verdenk je Duke ??
Nee, dat lijkt me niet te diep dan, raar hoor !!
Jeetje Marielle, wat gaat dat hard bij jou !!!!! Waar woon jij klimaattechnisch gezien??![]()
M'n ene zonnebloem die buiten op gekomen was, is ook dood aan het gaan.. Er lijkt wel niets aan te doen..
Maar.. Binnen heb ik een pompoen die zeer hard groeit en verder heb ik binnen nog salie en een watermeloen plantje. Buiten doen de radijsjes en ruccola het zeer goed, al is van de salie niet alles uit gekomen. Buiten is ook de dille, salie, rode sla (3 van de 4), rode bieten en broccoli goed in de weer. De knoppen van mijn druivenstruik gaan nogsteeds niet open en m'n kiwi plant lijkt het ook wel moeilijk te hebben.
Had mijn citroenmelisse van vorig jaar niet al opnieuw op moeten komen?
Wat onwijs leuke foto's!! Wat ziet het er allemaal netjes uitStephanie777 schreef: Weet niet of dit werkt, maar hier heb ik heel veel foto's geknald van mijn eerste jaar moestuinieren op de vierkante meter:
http://www.moestuinforum.nl/blog/Stephanie777/
Oh die boogjes zijn handig inderdaad! Ik zit nu te prullen met bamboe stokjes, da's minder handig 
Wat voor boogjes bedoel jij eelke?
Die op de bakken waar het plastic overheen zit. Ik heb nu gewoon 4 bamboe stokjes erin geprikt;Nadia schreef: Wat voor boogjes bedoel jij eelke?

Maar handig is het niet
Nynke, ik vermoed rupsen. Slakkensporen niet gevonden en de gaten zaten midden in de planten en aan de zijkant. Duke zou wel willen, maar hij heeft wel door dattie ervan af moet blijven.
Mijn handen jeuken voor de rest, maar jongens wat is het een takkenweer! Ik hoop echt dat het dit weekend wat droger is. Wil graag verder met mijn bakken en een stuk grond nog omgooien om alsnog bonen te zaaien. En anders zaai ik ze maar in potten alvast voor.
Mijn handen jeuken voor de rest, maar jongens wat is het een takkenweer! Ik hoop echt dat het dit weekend wat droger is. Wil graag verder met mijn bakken en een stuk grond nog omgooien om alsnog bonen te zaaien. En anders zaai ik ze maar in potten alvast voor.
we hoeven niet te sproeien dit weekend
Rupsen?
Heb je al vlinders gezien dan ??
Rupsen?
-
Marielle1988
- 2-sterren

DrentheNynke schreef: Jeetje Marielle, wat gaat dat hard bij jou !!!!! Waar woon jij klimaattechnisch gezien??![]()
Lekker deze regen, goed voor de plantjes. Daarna een paar dagen lekker warm weer graag! 8)
Zo maggi gedroogd en de prei in ringetjes in de vriezer.
Nu alleen nog een kropje sla op de tuin..
Verder gaat het met de bloemkool al goed, een heel klein kooltje is er al...
Nu alleen nog een kropje sla op de tuin..
Verder gaat het met de bloemkool al goed, een heel klein kooltje is er al...
-
judith1967
- 5-sterren

De Courgette die staat buiten,al een paar weekjes,hoorNynke schreef: Staat die binnen of buiten ??
A.S zaterdag is er zaaimarkt op het Deliplein in R'dam Katendrecht, zie http://www.rotterdamseoogst.nl/projecte ... gst-zaait/ en http://www.rotterdam.info/bezoekers/age ... gst-zaait/
dus daar gaan wij zeker even kijken !!!!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Vandaag weer naar pelckmans geweest. Omdat mijn komkommers en courgette dood zijn gegaan, daar een komkommerplantje en een gele courgette gekocht. Ook nog een bakje suikermais gekocht.
-
judith1967
- 5-sterren

Degene die een paar weekjes terug had geduimt voor regen,wil die dan weer even duimen voor een lekker zonnetje?! :
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ben hard bezig, maar het helpt nog niet.