Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Jammer Joke! Misschien gewoon een paar leuke plantjes op balkon? Aarbeien, radijsjes.. Wat sla... Laat zich goed in een paar bakken telen..
Spreeuw je bak ziet er netjes uit! Wat heb je erin staan?
Mijn tomaten/paprika's etc staan nu ook in grotere bakken. Het mag nu wel eens weer wat warmer worden..
Mijn tomaten/paprika's etc staan nu ook in grotere bakken. Het mag nu wel eens weer wat warmer worden..
Paprika's, aarbeien en pluktomaatjes in overvloed. Maar ik speel vals natuurlijk omdat ze lekker in de serre staan.
De aardappelen in jute zakken buiten komen nu op. Nog een paar van die slappe manden bij de Action gekocht en daar ga ik ook nog aardappelen in poten.
De boontjes blijken klimmers te zijn. Dacht dat stamslabonen struikjes werden??
(Vandaag in de gewone tuin 100 lavendelplantjes in een vak geplant. Kan me nu al verheugen op de heerlijke geur. Morgen gaan we proberen om 200 Hydrangea Limelights in de grond te krijgen)
De aardappelen in jute zakken buiten komen nu op. Nog een paar van die slappe manden bij de Action gekocht en daar ga ik ook nog aardappelen in poten.
(Vandaag in de gewone tuin 100 lavendelplantjes in een vak geplant. Kan me nu al verheugen op de heerlijke geur. Morgen gaan we proberen om 200 Hydrangea Limelights in de grond te krijgen)
Laatst gewijzigd door MargaS op za 18 mei 2013, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
100 lavendelplantjes ??
Ik vind de lucht van lavendel zo
't is maar goed dat smaken verschillen
die 200 Hortensia's lijken mij te vertellen dat je een grote tuin hebt 
Jemig wat een bergen plantjes!!! Succes ermee! Om aan te planten is t wel super weer nu natuurlijk. Lekker een bui op z'n tijd.
Gisteren heb ik de knoflook en uien een beetje bijgemest met Vinassekali, dat is goed voor de bolvorming 
-
calimero_a
- 4-sterren

Gister de dahlia geplant en hem streng toegesproken: groeien jij! Zag dat er al een puntje omhoog kwam dus hij luistert 
De sla groeit me de vensterbank uit, dus lekkerrrrr
De sla groeit me de vensterbank uit, dus lekkerrrrr
Lavendelgeurtjes voor in bad vind ik ook brrrr, maar buiten vind ik het heerlijk ruiken. Beetje vakantiegevoel. Zal als alles geplant is wel eens een foto maken.Nynke schreef: 100 lavendelplantjes ??![]()
![]()
Ik vind de lucht van lavendel zo
't is maar goed dat smaken verschillen
![]()
die 200 Hortensia's lijken mij te vertellen dat je een grote tuin hebt
![]()
-
judith1967
- 5-sterren

Hoe doe je dat met die aardappels???MargaS schreef: Paprika's, aarbeien en pluktomaatjes in overvloed. Maar ik speel vals natuurlijk omdat ze lekker in de serre staan.
Ik wil dat ook weleens proberen
-
Marielle1988
- 2-sterren

Idd, dat wil ik ook wel eens wetenjudith1967 schreef: Hoe doe je dat met die aardappels???
Ik wil dat ook weleens proberen![]()
Ach ja....het is niks meer dan jammerNadia schreef: Jammer Joke! Misschien gewoon een paar leuke plantjes op balkon? Aarbeien, radijsjes.. Wat sla... Laat zich goed in een paar bakken telen..
net naar de zaaimarkt op het Deliplein geweest en dat was leuk
o.a. een Boutros-tomaat gescoord en een oerprei

- spreeuwtje
- 5-sterren

Spreeuw heeft boerenkool, kropjes sla, Franse boontjes, maar die laatsten willen niet. Ook paprika's groeien niet goed. Dan nog een kom kommer óf een courgette, dat weet ik niet meer. 
Binnen nog een courgette die niet opschiet en tomaatjes.
Buiten ook radijsjes en vandaag voor t eerst een oogst gehad!! Welgeteld 1 radijs!!!!
Binnen nog een courgette die niet opschiet en tomaatjes.
Buiten ook radijsjes en vandaag voor t eerst een oogst gehad!! Welgeteld 1 radijs!!!!
De Franse boontjes heb je vast te nat staan
Boontjes moet je 1 keer gieten na het zaaien en daarna niet meer, tot het plantjes zijn 8)
Ongeveer 15cm aarde in de zak, daarin 4 aardappels poten. Steeds als het loof zo'n 10 a 15 cm boven staat weer opnieuw aarde erbij doen.judith1967 schreef: Hoe doe je dat met die aardappels???
Ik wil dat ook weleens proberen![]()
Dit doe je een keer of drie. Aan de uitlopers die de aardappel vormt groeien aardappeltjes. Zo zou je een opbrengst van 1 1/2 kilo moeten kunnen krijgen per zak.
Het is voor mij ook de eerste keer, dus spannend of het inderdaad werkt.
Oh dat is het vast en zeker. Zal ik de dader die mij uitlacht omdat het de verkeerde boontjes zijn eens gaan vertellen dat het aan hem ligt.Nynke schreef: De Franse boontjes heb je vast te nat staanBoontjes moet je 1 keer gieten na het zaaien en daarna niet meer, tot het plantjes zijn 8)