Portioneren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Portioneren

Nina013
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nina013 »

Vanmorgen met de pens kon ik idd al poetsen haha! Meneer dacht dat het nog niet dood was en moest het nog even vinnig heen en weer schudden :-)
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Pens is het enige waar ze hier mee schudden, spiervlees nooit.. :) :) :) :)
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

helaas dit kan ik niet zien...
Nina013
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nina013 »

En zo? Kan je zo iets met de link?
ttp://www.youtube.com/watch?v=mlE9qYIM7Pg
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Nina013 schreef: Vanmorgen met de pens kon ik idd al poetsen haha! Meneer dacht dat het nog niet dood was en moest het nog even vinnig heen en weer schudden :-)

Daarom hebben ze hier hun eigen openluchtrestaurant , de buitenmuren kan ik z.n schoonspuiten  :biggrin2:
Nina013
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nina013 »

Ja wij hadden het er ook al over om buiten te voeren, maar het was vandaag echt zulk vies weer, vond ik ook weer wat sneu...
Maar we moeten de tuin toch nog opknappen, misschien dat we dan wel een spetterhoekje voor Enzo inrichten...
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Nina013 schreef: Ja wij hadden het er ook al over om buiten te voeren, maar het was vandaag echt zulk vies weer, vond ik ook weer wat sneu...
Maar we moeten de tuin toch nog opknappen, misschien dat we dan wel een spetterhoekje voor Enzo inrichten...
Ooh dat boeit ze hier niks hoor , regen of niet  :biggrin2: Tenzij het echt stortregend , dan mag het binnen
In de winter veeg ik de sneeuw weg van de plekken waar ze eten , en ze eten er niets minder om
Ze zijn hier bv dol op bloederige haas , nou dat wil je niet binnen hebben , ik heb zo hier en daar wit grint liggen , dat is ook al aardig gepimpt na haas
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Hier de pimper  :biggrin2:

Afbeelding
Nina013
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nina013 »

Haha nee dat wil je idd niet in huis...
Onze tuin is nu vooral nog braak liggend zand en brandnetels. Vind het niet fijn als hij zijn eten in het zand moet eten, denk Enzo ook niet :(
Maar als we zometeen gaan straten een hoekje maken waar hij lekker kan knetteren en schudden met zijn brokken pens lijkt me ideaal. Tuinslang erbij en wegspoelen maar!

Vanmorgen had hij Kalkoenfilet, orgaan en groente. Dat ging er weer bijzonder smakelijk in. Heb het idee dat vooral grote stukken en stukken met bot hem nog wat verbazen en dat hij het daarom niet eet. Volgens mij is het niet zozeer de smaak? Meer dat hij niet weet wat er mee te doen.
Aangezien hij zijn spiervlees, orgaan en groente wel opeet?
Of hij had vanmorgen gewoon enorme honger haha!
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Dat denk ik ook , het viel me ook al op in je filmpje . Enzo had blijkbaar echt zoiets van wat is dat .... wat mot ik hiermee , mot ik hierop werken en alles zelf doen  :biggrin2:
En even later zie je hem toch lekker bezig met het konijnkarkasje

Spier en orgaanvlees is natuurlijk gemakkelijker

Maar het komt vast goed hoor , er zijn wel meer honden die dat in het begin hebben
Als hij eenmaal weet dat ""dat "" zijn eten is , wie weet is het over een paar dagen al anders en danst hij als hij ziet dat het weer zover is  :D

Met mijn JRT was het precies andersom , toen ze nog brok at ..... eeuwig miepen en klooien , en eten hoo maar . Gek werd ik ervan
Maar nu word er al 5 jaar gedanst als ze mag eten  :D En er blijft nooit iets over
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

Nina013 schreef: En zo? Kan je zo iets met de link?
ttp://www.youtube.com/watch?v=mlE9qYIM7Pg
doet t  :) (wel ff met kopieren / plakken )
wat een mooie lieverd ..... en de eerste keer goed kauwen zeg , de ideale beginnende barfer.
Nina013
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nina013 »

Ja schatje he! Haha! Heb er heel erg aan moeten wennen. HD zelf een weimaraner en deze is van mijn vriend. Maar ik moet zeggen dat we nu na een jaar wel wat naar elkaar toe beginnen te groeien zeg maar.
Vanavond kippenvleugeltjes op, met smaak! Volgens mij had hij wel een dubbel portie gelust!
Maar wel alles netjes gekauwd en niks schrokken.
Denk wel dat ik de volgende keer portioneren wat grotere porties ga maken, hij kijkt me nu nog zo hongerig aan. Maar tegen die tijd kan ik dat ook wel aan zijn speklaagje zien....
Onee die heeft hij niet haha, echt een bonk spier...

Morgen is het weekend hoor en krijgt meneer parelhoenkarkas!
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

O hier worden bepaalde delen ook met storm en regen buiten gevroten hoor, vind ze helemaal niet erg!
(zalmkop/runderstrot)
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

maar zou je m als beginnende barfer niet een vreetkleedje aanleren?
een kleedje waar hij tijdens t eten op eet ....scheelt je veel dwijlen binnenshuis  :)
kan van een stoffen lap tot een plastic tafelkleed die afneembaar is met een doekje ....
heel makkelijk als t buiten giet  :biggrin2:
Nina013
3-sterren
3-sterren

Bericht door Nina013 »

Hij heeft nu een bepaalde plek in een kantoortje/bijkeuken waar hij eet. We willen daar inderdaad een soort grote placemat neerleggen. Heb nu nog niet van die bloederige soorten dus de troep valt mee.
Hij sleept ook helemaal niet met de botten. Ff uit de bak tillen en dan oppeuzelen.
Maar zoals zalmkoppen ter zijner tijd mag hij lekker buiten eten. Ik walg al van een pizza met tonijn haha!

Plaats reactie