Smulpaap ontzettend bedankt voor de link !
Cushing en enten ?
Moderator: Lizzy
Re: Cushing en enten ?
Ik woon in Edam, Noord Holland dus, vind het super dat jullie ons zo, en zeker Sam zo helpen 
Tja ik denk dat ik het dus niet zou doen. Ik doe het bijv ook niet bij mijn allergische hond en ja die zwemt, drink uit plassen, vind prutsloten heerlijk, maar als ik hem inent legt ie haast het loodje van de huidinfecties. Dus 
Enige wat ik wel doe is inderdaad de rabies, maar dat komt omdat we net over de grens in Belgie wonen en dus continue over de grens komen en dat het dus wettelijk wel verplicht is om ze dan tegen rabies geent te hebben. Het idee dat ze evt de hond in beslag kunnen nemen, beangstigd me zeer.
Enige wat ik wel doe is inderdaad de rabies, maar dat komt omdat we net over de grens in Belgie wonen en dus continue over de grens komen en dat het dus wettelijk wel verplicht is om ze dan tegen rabies geent te hebben. Het idee dat ze evt de hond in beslag kunnen nemen, beangstigd me zeer.
Je mag alleen gezonde honden vaccineren en een hond met Cushing valt helaas niet in die categorie.
http://www.plusdierenklinieken.nl/ en vragen naar Dorothea Pronk.
http://www.plusdierenklinieken.nl/ en vragen naar Dorothea Pronk.
Bedankt smulpaap voor de link, ik was hem vanmiddag ook al tegen gekomen toen ik op zoek was naar een DA die wel honden titert, ik heb ook contact gezocht met Tannetje Koning, en heb van haar hele duidelijke antwoorden gekregen, ook voor hondsdolheid kun je een titer bepaling laten uitvoeren , dus lijkt me heel verstandig om te laten doen 
-
Martine-Tom
[quote="Sammeke"]
Bedankt smulpaap voor de link, ik was hem vanmiddag ook al tegen gekomen toen ik op zoek was naar een DA die wel honden titert, ik heb ook contact gezocht met Tannetje Koning, en heb van haar hele duidelijke antwoorden gekregen, ook voor hondsdolheid kun je een titer bepaling laten uitvoeren , dus lijkt me heel verstandig om te laten doen
[/quote]KLopt maar vraag even goed na of DLD een titerbepaling accepteerd ipv een enting
http://www.plusdierenklinieken.nl/vesti ... ek-de-saen
Deze zit ook niet al te ver weg volgens mij
[/quote]KLopt maar vraag even goed na of DLD een titerbepaling accepteerd ipv een enting
http://www.plusdierenklinieken.nl/vesti ... ek-de-saen
Deze zit ook niet al te ver weg volgens mij
Bedankt Lizzy en Martine, twee zielen één gedachte 
Lizzy werkt Dorothea Pronk in Zaandam of in assendelft ?
[quote="Sammeke"]
[/quote]
Zaandam.
[/quote]
Zaandam.
Ik zal morgen meteen even bellen, ontzettend bedankt voor de tip 
We hebben gisteravond besloten om Sam thuis te laten, een hele lieve vriendin, die wel eens op Sam past als de nood aan de man is, bood aan om hem tijdens onze vakantie in huis te nemen. Het liefst zou ik hem natuurlijk gewoon mee nemen, maar wat als blijkt na het titeren dat de Rabiës waardes te laag zijn, enten is geen optie, . Door de cortisol wordt het immuunsysteem onderdrukt en zal een enting ook niet aanslaan. En dan de gok nemen...........Hoe moeilijk ik het ook vind om hem achter te laten , ik weet dat hij goed word verzorgd, en het gaat er gewoon om wat het beste is voor Sam.
Ik wil jullie ontzettend bedanken voor alle tips en goed raad , een geruststellend idee dat er mensen zijn die, als je het zelf even niet meer weet, meteen voor je klaar staan
Ik wil jullie ontzettend bedanken voor alle tips en goed raad , een geruststellend idee dat er mensen zijn die, als je het zelf even niet meer weet, meteen voor je klaar staan