Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Ritnaalden zijn kleiner dan meelwormen en meelwormen zijn vaak net iets donkerder van kleur....
-
hannabelgje
- 5-sterren

De spruitkoolplantjes in een bedje gezet, mijn kool gezaaid en nu nog even de mm bakken op orde brengen. De doorgeschoten sla en spinazie eruit, radijzen oogsten en de lege vakjes weer inzaaien met pastinaak, witlof en sla.
En je kan ze vangen door een halve aardappel in de grond te stoppen vlak bij de plantjes.
De ritnaalden gaan hierin zitten dus als je af en toe de aardappel verwisseld voor een verse vang je een hoop weg en blijven je plantjes ongedeerd.
De ritnaalden gaan hierin zitten dus als je af en toe de aardappel verwisseld voor een verse vang je een hoop weg en blijven je plantjes ongedeerd.
Wow! Ik heb een biologische REUZE radijs!!! Dat ding is volgens mij 3x zo groot als de radijsjes in de supermarkt!! Mijn bouvier had er wel de neus naar 
-
hannabelgje
- 5-sterren

Bij mij scheuren de radijzen als ze te groot worden.
Nee, hij is echt rond. Een van de weinige die rond ishannabelgje schreef: Bij mij scheuren de radijzen als ze te groot worden.
Ik heb ook langwerpige radijzen! Ook geen idee waarom!
Volgens mij scheuren ze bij te weinig water, kan dat kloppen bij jou?? Ik lust geen radijzen, dus heb ze ook niet in de tuinhannabelgje schreef: Bij mij scheuren de radijzen als ze te groot worden.
Ik twijfel of ik mijn paprikaplantjes niet binnen zal halen, nu het nog zou koud is
Laatst gewijzigd door Nynke op wo 22 mei 2013, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hannabelgje
- 5-sterren

De mijne staan in de kas (paprika) daar is het best lekker warm. Te weinig water kan niet bij de radijzen, het heeft aardig geregend. Ik heb ook langwerpige radijzen, maar dat is gewoon een andere soort.
Ik had ze als mini stekjes gekocht, dus niet zelf gezaaid.Nynke schreef: Wanneer had jij je paksoi gezaaid ?? Ik de mijne pas vorige week en nu met die kou groeien ze helemaal niet![]()
![]()
Maar beschut uit de wind in het zonnetje deden ze het erg goed !
Zo miik! Dat gaat aardig rap bij jou. Ik heb ook al een paar keer radijzen kunnen oogsten.. wat zijn die lekker van smaak zeg!!Waauw
-
sella
Ik heb ze in een advertentie gezien en ben gaan zoeken, tegen diverse plaagdieren zijn er dus diverse beestjes te koop.Nina013 schreef: @Sella: aaltjes tegen naaktslakken? Wat zijn dat? Ben wel erg benieuwd....
Ik zag dat een paar mensen last hadden van (pompoen) planten die afgerost leken te zijn nadat het steeltje heel dun geworden was. Nu lijkt dat erg op wat hier ook wel eens is gebeurd.
Wij bleken veel last van ritnaalden te hebben. Schijnt vaker voor te komen als je een stuk gras omploegde en als tuin ga gebruiken.
Wie weet is dit ook de oorzaak van de plotseling afstoting van de plantjes.
http://biocontrole.nl/webwinkel/natuurl ... akken.html
Ik heb gewoon zaden van Bolster voor biologische radijsjes. 1 zakje. Toch heb ik ronde en langwerpige radijsjes.hannabelgje schreef: De mijne staan in de kas (paprika) daar is het best lekker warm. Te weinig water kan niet bij de radijzen, het heeft aardig geregend. Ik heb ook langwerpige radijzen, maar dat is gewoon een andere soort.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hoe heten ze?
Heeft het misschien te maken met meer /minder water krijgen.. Minder water, meer naar beneden groeien...
Wij hebben vandaag asperges uit (niet mijn) eigen tuin gegeten.. Heeeeeeeerlijk
Wij hebben vandaag asperges uit (niet mijn) eigen tuin gegeten.. Heeeeeeeerlijk