Rare opmerking van de DA

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Rare opmerking van de DA

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

krijg die vragen niet eens meer...ze hebben de moed opgegeven
Angelique-Kai
1-ster
1-ster

Bericht door Angelique-Kai »

Nou het kwam idd omdat ze een koekje wilde geven.
Ik zei dus nee doe maar niet hij krijgt alleen vers.
En toen begon ze hoor. Denk mens laat iedereen gewoon doen wat hij denkt wat het beste is.
Kai is nu eindelijk op gewicht! Hij was altijd veel te mager. Dat zei ze laatst zelf nog toen ik hem kwam wegen. En hij glimpt als een spiegeltje.
Al heeft hij wel nog een beetje last van ontgiften. Vooral troep uit zijn ogen. Maar goed..

Ben blij dat ik dus niet de enige ben die dit mee maakt.
tess06
4-sterren
4-sterren

Bericht door tess06 »

Angelique-Kai schreef: Hallo,

Ik was vandaag bij de DA op de hoek. Omdat ik Kai wilde wegen. Hij is 20 kilo schoon aan de haak nog geen 6 maanden oud.
De DA vraagt wat ik hem voer. Dus zeg dat ik hem kvv geef met afwisselend eendennekken, karkas met pens.
Zei zegt hierop dat hij omdat hij kvv krijgt vaker een ontwormings kuur moet krijgen..
Vanwegen de bacterien en wormen wat in het voer zit.. Vond dit een hele vreemde opmerking of ligt dat nu aan mij.
Ook vertelde ik dat ik sommige snacks droog, jaa dat is heel goed dan gaan de bacterien teminsten dood..:s Ik zeg nou ik doe dat omdat het dan langer houdbaar blijft.
Volgends mij moet ik blij zijn dat zij mijn vaste da niet is..
mijn d.a had het de laatste x ook over wormen omdat ik vers voer.
toen ik zei dat ik al meer dan een jaar meedoe met een wormen onderzoek in utrecht en dat ze nog nooit wormen heeft gehad.
zei ze dat ze dat onderzoek eens op ging zoeken, want hun konden dat inkijken..
nu maar hopen dat ze er wat van leert. :biggrin2:
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

"Ik hoef jou niks meer te vertellen over ontwormen he, dat do jij wel", zei mijn d.a. toen ik laatst voor vaccinatie was geweest. "Ik doe mee met het spoelwormonderzoek van Utrecht!" heb ik geantwoord. De arts was geinteresseerd, had er nog niets over gehoord. Ik heb uitgelegd wat ze onderzoeken, wat er van deelnemers gevraagd wordt, hoe ontzettend weinig keren er sporen wporden aangetroffen en dat bij heronderzoek het dan vaak om passage blijkt te gaan. Oftewel, dat er zeer weinig sprake is van een worminfectie.
Hij weet dat ze vers eten en vanalles in de bek steken, hetzij om te dragen, hetzij om op te vreten.
Het topic daarover - met de resultaten van deelnemende BP-leden - geeft genoeg info om zonder discussie je d.a. te kunnen vertellen waarom je jouw hond niet 4 maal per jaar 'preventief' ontwormd, laat staan extra vaak n.a.v. verse voeding ;)
sella

Bericht door sella »

pallas schreef: Mijn vaste d.a. vraagt alleen of ik nog wat lekkers voor zijn honden meeneem als we komen: eendevoetjes, konijnenoren, verse biopens ofzo :P
Met alle anderen ga ik geen discussie aan...zeg braaf ja hoor..l*l erom heen en doe lekker wat ik zelf goed vind :biggrin2:
Voor diezelfde dierenarts nemen wij ook nog weleens wat mee aan gedroogd lekkers of ganzeneieren ect.
En de rest ja nee en amen, behalve bij Dorothea.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

tess06 schreef: mijn d.a had het de laatste x ook over wormen omdat ik vers voer.
toen ik zei dat ik al meer dan een jaar meedoe met een wormen onderzoek in utrecht en dat ze nog nooit wormen heeft gehad.
zei ze dat ze dat onderzoek eens op ging zoeken, want hun konden dat inkijken..
nu maar hopen dat ze er wat van leert. :biggrin2:
Kijk dat zijn nou eens keiharde argumenten.  8)
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Helaas kunnen wij niet meedoen aan dat onderzoek, maar ik vind het wel verdomd interessant!

Linkje: http://www.parasietenwijzer.nl/hond/hond_onderzoek.html
sella

Bericht door sella »

Wij doen er wel aan mee, en nog nooit positief gescoord.
Shay moet wachten tot hij 6 maanden is voor hij mag meedraaien in het onderzoek.
malimaniac
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door malimaniac »

Jammer dat je in de regio Utrecht / Den Haag moet wonen. Ik had graag mee willen doen met het onderzoek.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

malimaniac schreef: Jammer dat je in de regio Utrecht / Den Haag moet wonen. Ik had graag mee willen doen met het onderzoek.
Dat is op zeker moment gewijzigd, maar ze zitten nu (helaas) vol.
Kerettilainen
2-sterren
2-sterren

Bericht door Kerettilainen »

Angelique-Kai schreef: Nou het kwam idd omdat ze een koekje wilde geven.
Ik zei dus nee doe maar niet hij krijgt alleen vers.
En toen begon ze hoor. Denk mens laat iedereen gewoon doen wat hij denkt wat het beste is.
Kai is nu eindelijk op gewicht! Hij was altijd veel te mager. Dat zei ze laatst zelf nog toen ik hem kwam wegen. En hij glimpt als een spiegeltje.
Al heeft hij wel nog een beetje last van ontgiften. Vooral troep uit zijn ogen. Maar goed..

Ben blij dat ik dus niet de enige ben die dit mee maakt.
Dat mogen ze bij de mijne gerust proberen, hij trekt zn neus op voor graanrijke snacks als koekjes :biggrin2:
Achja mensen geven graag ongevraagd advies over je hond, hoe je moet opvoeden, hoe je moet voeren enz.. hoort er bij  ::)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ik wordt steeds blijder met mijn da die ook wel brokkies verkoopt, maar die nooit zeurt over wat wij voeren of hoe we willen vaccineren ect.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Angelique schreef: Ik wordt steeds blijder met mijn da die ook wel brokkies verkoopt, maar die nooit zeurt over wat wij voeren of hoe we willen vaccineren ect.
+1

Toen ik laatst weer eens over Doki twijfelde en haar vroeg of ik niet beter iets gekookts oid kon voeren ivm beperken bacterien (ja ja noodsprong) keek ze me verbaast aan..."waarom, gewoon blijven voeren wat je nu doet, beter kan niet" En zo hoor ik het graag  :)
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Gelukkig heb ik daar geen last van. Ga hier in de buurt nooit naar een da. Ga naar mijn oude da in mijn oude woonplaats in geval van nood. Zij weet hoe mijn honden op vers veranderd zijn. En ze is zelf later Carnibest aan gaan prijzen aan zieke honden. Ze had het met eigen ogen gezien, hoe vaak ik kwam toen ik brokken voerde, en hoe weinig ik nog kwam toen ik vers ging voeren.

Daarnaast heb ik nog een holistisch da en de neuroloog die raden mij allemaal aan om vers te voeren. Dus nooit meer discussies over brok.

Een vriendin van mij met een hond met Pancreatitis kreeg vanmorgen een mail, over een teleurgestelde dierenarts die vond dat ze maar de brokjes moest gaan voeren of gekookte kip en gekookte biefstuk, want dat Carnibest (Pancreas) wat ze nu gaf bevatte veel te veel vet en kon er voor zorgen dat haar hond te dik werd, waardoor hij blijvende pancreas problemen kon krijgen of zelfs suikerziekte kon krijgen. Een mailtje van formaat A4, met allemaal slechte dingen die door Rauw voeren veroorzaakt konden worden. Mijn vriendin heeft zelf gezien hoe haar hond opknapte na het geven van verse Pancreas, toen hij nog brokken kreeg (die hij niet wilde) en gekookte kip (die hij ook niet at) zag hij er veel slechter uit. Binnen een dag was hij zeker 50% opgeknapt. Ik heb haar gezegd volg je gevoel en dat gaat ze doen, ze blijft Rauw voeren.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

charmed schreef: Gelukkig heb ik daar geen last van. Ga hier in de buurt nooit naar een da. Ga naar mijn oude da in mijn oude woonplaats in geval van nood. Zij weet hoe mijn honden op vers veranderd zijn. En ze is zelf later Carnibest aan gaan prijzen aan zieke honden. Ze had het met eigen ogen gezien, hoe vaak ik kwam toen ik brokken voerde, en hoe weinig ik nog kwam toen ik vers ging voeren.

Daarnaast heb ik nog een holistisch da en de neuroloog die raden mij allemaal aan om vers te voeren. Dus nooit meer discussies over brok.

Een vriendin van mij met een hond met Pancreatitis kreeg vanmorgen een mail, over een teleurgestelde dierenarts die vond dat ze maar de brokjes moest gaan voeren of gekookte kip en gekookte biefstuk, want dat Carnibest (Pancreas) wat ze nu gaf bevatte veel te veel vet en kon er voor zorgen dat haar hond te dik werd, waardoor hij blijvende pancreas problemen kon krijgen of zelfs suikerziekte kon krijgen. Een mailtje van formaat A4, met allemaal slechte dingen die door Rauw voeren veroorzaakt konden worden. Mijn vriendin heeft zelf gezien hoe haar hond opknapte na het geven van verse Pancreas, toen hij nog brokken kreeg (die hij niet wilde) en gekookte kip (die hij ook niet at) zag hij er veel slechter uit. Binnen een dag was hij zeker 50% opgeknapt. Ik heb haar gezegd volg je gevoel en dat gaat ze doen, ze blijft Rauw voeren.
Off-Topic:
Ohh fijn om te lezen, de pancreas toevoegen heeft geholpen dus??

Plaats reactie