Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Ik heb ze allemaal op hetzelfde tijdstip gezaaid en ze krijgen dus ook even veel water.
Ik bedacht me net dat de radijsjes niet biologisch zijn en dus niet van bolster komen. Ze zijn van Sluis Garden en heten "Ronde soorten gemengd Radijs". Dus je had wel gelijk dat het verschillende soorten zijn, maar ze zouden dus wel allemaal rond moeten zijn..
Ik bedacht me net dat de radijsjes niet biologisch zijn en dus niet van bolster komen. Ze zijn van Sluis Garden en heten "Ronde soorten gemengd Radijs". Dus je had wel gelijk dat het verschillende soorten zijn, maar ze zouden dus wel allemaal rond moeten zijn..
Ja, ik heb helaas geen kas en er ook geen ruimte voorhannabelgje schreef: De mijne staan in de kas (paprika) daar is het best lekker warm. Te weinig water kan niet bij de radijzen, het heeft aardig geregend. Ik heb ook langwerpige radijzen, maar dat is gewoon een andere soort.
Dat snap ik !!miik schreef: Ik had ze als mini stekjes gekocht, dus niet zelf gezaaid.
Maar beschut uit de wind in het zonnetje deden ze het erg goed !
Ik heb geloof ik wel bio radijs maar idd wel ooit anders qua vorm, ach maakt niet uit. Helaas zijn er wel wat happen uitgenomen door de slakken. 
Ik vind ze wel erg lekker van smaak, ga er nog bijzaaien want ik wist niet dat ze 1 per zaad gaven
Oja ik heb nog pompoen en augurk in de vensterbank staan, ik denk dat de al buiten gezeette pompoenen het ook niet gaan redden. Nou zie ik dat er knoppen komen in die in de vensterbank. Hoelang heb ik nog de tijd dat ze naar buiten moeten dan? Want ik wil nog even vachten want het is nog steeds verrekte K.U.T. weer. Aangezien in het vermoeden heb dat ze door de kou overleiden buiten.
Ik vind ze wel erg lekker van smaak, ga er nog bijzaaien want ik wist niet dat ze 1 per zaad gaven
Oja ik heb nog pompoen en augurk in de vensterbank staan, ik denk dat de al buiten gezeette pompoenen het ook niet gaan redden. Nou zie ik dat er knoppen komen in die in de vensterbank. Hoelang heb ik nog de tijd dat ze naar buiten moeten dan? Want ik wil nog even vachten want het is nog steeds verrekte K.U.T. weer. Aangezien in het vermoeden heb dat ze door de kou overleiden buiten.
Op mijn zakje pompoen zaden van bolster stond eind mei buiten plaatsen.Kaio schreef: Ik heb geloof ik wel bio radijs maar idd wel ooit anders qua vorm, ach maakt niet uit. Helaas zijn er wel wat happen uitgenomen door de slakken.
Dat is het nu ongeveer maar qua temperatuur absoluut niet 
Dan zou ik gewoon nog een weekje wachten, wie weet hoe lang het zomer blijft alstie eenmaal komtKaio schreef: Dat is het nu ongeveer maar qua temperatuur absoluut niet![]()
OT: Ik heb mijn 4 tomatenpotten en 2 paprikapotten net afgedekt met een zeiltje, dus een zeer provisorisch kasje gemaakt. Aan de zijkanten komt de wind er nog gewoon doorheen, maar regen krijgen ze nu niet meer
ja het is hier nu 8 graden 
Ik hoop dat het binnekort ietwat beter wordt, want ik weet niet hoeveel tijd ik heb totdat de bloemetjes er zijn. Geloof dat ze dan toch echt al buiten moeten, alhoewel de bijtjes heb ik ook nog niet gezien, die hebben het ook te koud
De paprika staat in een kas dus die gaan op zich wel ok, en het tomatenplantje staat nog binnen, lang leve de grote vensterbanken
Ik hoop dat het binnekort ietwat beter wordt, want ik weet niet hoeveel tijd ik heb totdat de bloemetjes er zijn. Geloof dat ze dan toch echt al buiten moeten, alhoewel de bijtjes heb ik ook nog niet gezien, die hebben het ook te koud
De paprika staat in een kas dus die gaan op zich wel ok, en het tomatenplantje staat nog binnen, lang leve de grote vensterbanken
Ik heb ook nog 2 paprikaplantjes binnen en 1 tomaatje en ik vraag me eigenlijk af of het zin heeft hiervan nog nieuwe zaadjes te zaaien nu ??
-
hannabelgje
- 5-sterren

Mijn pompoenplanten staan buiten in de volle grond en zien er prima uit hoor. Ze groeien alleen niet met die kou.
Drama drama. Slakken gaan niet weg en al mn kool is opgevreten. Pompoenen kalebassen etc rotten weg door het water. Bah zeg. Moestuin is best mislukt...
Dat is wel jammer...Jantina schreef: Drama drama. Slakken gaan niet weg en al mn kool is opgevreten. Pompoenen kalebassen etc rotten weg door het water. Bah zeg. Moestuin is best mislukt...
Hier gaat het best goed in de m2 bakken op poten (even afkloppen). Zelfs mijn sla en tijm dat ik voor de 2e keer moest zaaien, doen het goed.
Alleen m'n Selderij buiten (3e keer geplant) en m'n Spinazie en komkommer zaadjes binnen doen tot nu toe voor de 3e en 2e keer niets..
He jakkes meis, dat klinkt somber !!! Misschien eens kijken voor mm-bakken op pootjes ??Jantina schreef: Drama drama. Slakken gaan niet weg en al mn kool is opgevreten. Pompoenen kalebassen etc rotten weg door het water. Bah zeg. Moestuin is best mislukt...
-
hannabelgje
- 5-sterren

Zijn het geen rupsen ipv slakken?
Ik heb in m'n planten tuin idd wel rupsen, maar volgens mij nog geen slakken.
zo een van mijn pompoenen buiten inmiddels overleden, denk verzopen
Zoals ik begreep op het zakje heeft pompoen niet al te veel water nodig, tja
en het einde nog niet in zicht..
De rest groeit eigenlijk de laatste week ook maar bar slecht, de sla die ik eerder toen het warmer was geplant had heeft het heel goed gedaan de sla die ik 2 weken later heb geplant vlak voor het begin van dit prachtige weer doet het ook niet al te geweldig, nouja overleeft wel maar groeit niet zo. Maar voordeel van sla kan ik blijven zaaien.
Zoals ik begreep op het zakje heeft pompoen niet al te veel water nodig, tja
De rest groeit eigenlijk de laatste week ook maar bar slecht, de sla die ik eerder toen het warmer was geplant had heeft het heel goed gedaan de sla die ik 2 weken later heb geplant vlak voor het begin van dit prachtige weer doet het ook niet al te geweldig, nouja overleeft wel maar groeit niet zo. Maar voordeel van sla kan ik blijven zaaien.