Rare opmerking van de DA

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Rare opmerking van de DA

tess06
4-sterren
4-sterren

Bericht door tess06 »

malimaniac schreef: Jammer dat je in de regio Utrecht / Den Haag moet wonen. Ik had graag mee willen doen met het onderzoek.
nee dat is niet waar.
ik heb me aangemeld met de mededeling dat ik in aalsmeer woon en graag mee zou doen.
toen kreeg ik dit terug:
Beste Erma van Asselt,

Bedankt voor uw interesse in het wormenonderzoek, u bent van harte welkom om mee te doen. Deelname houdt in dat u twee jaar lang, maandelijks een ontlastingmonster van uw hond opstuurt en een bijbehorende vragenlijst invult. De eerste vragenlijst is relatief lang, maar voor de daarop volgende maanden is deze een heel stuk korter. De vragenlijst wordt via het internet aangeboden. U krijgt hiervoor per keer, ná het opsturen van de ontlasting, een link via de bevestigingsmail. Aan het begin van het onderzoek krijgt u een uniek nummer toegewezen dat altijd overal op vermeld dient te worden (bakjes, enveloppen en in de vragenlijst).

U krijgt van ons via de post een verzendset voor 3 maanden. Wanneer u de laatste componenten verstuurt, kunt u dit via de mail laten weten, dan sturen wij u een nieuwe set op.

De uitslag volgt wanneer u de vragenlijst heeft ingevuld. Wij streven ernaar de uitslag binnen een week na de bevestigingsmail verstuurd te hebben, maar vanwege een wisselende bezetting in het team kan dit soms langer duren. Het kan nooit kwaad om dit ons via de mail te laten weten.

U dient alleen maar te ontwormen als er in het onderzoek wormeitjes gevonden worden en indien anders na overleg met het onderzoeksteam (bijvoorbeeld voor bezoek aan het buitenland e.d.). Wanneer uit ons onderzoek blijkt dat u uw hond moet ontwormen dan krijgt u het product van ons. Sommige anti-vlooien-/anti-tekenproducten hebben ook een ontwormende werking, dit kan de resultaten van dit onderzoek beïnvloeden. Vraag dit aan uw dierenarts of aan ons via de mail, dan denken wij met u mee over de mogelijkheden voor alternatieve producten.

Na twee jaar deelname houdt het onderzoek op en heeft u als het goed is 24 keer een advies gehad en misschien een aantal keer een ontwormingsproduct. Wij hebben 24 ontlastingmonsters van uw hond onderzocht en hebben 24 beantwoorde vragenlijsten. Hopelijk kunnen we op deze manier enkele raadsels over worminfecties bij honden beantwoorden.

Wilt u ons alstublieft laten weten of u, na deze mail gelezen te hebben, wilt deelnemen aan het onderzoek? Dan sturen wij u zo snel mogelijk het eerste pakket met verzendmaterialen en instructies. Nogmaals heel erg bedankt voor uw interesse en als u andere mensen in uw omgeving kunt motiveren kunnen zij zich ook aanmelden.

Mocht u nog vragen hebben, stuur ons dan gerust een mailtje: parasietenwijzer@uu.nl o.v.v. 'Spoelwormonderzoek hond'

Met vriendelijke groet,
het Spoelwormteam

en heb het toen hier op barfplaats gepost...toen zeten ze vrij snel vol.. :biggrin2:
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

ik woon in limboland en doe ook mee  ;)
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Ik woon in zeeland en mocht ook meedoen  :)
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Volgens mij is een van de eerste dingen die uit dat onderzoek naar voren komen dat honden op versvlees minder wormen hebben dan honden op brok 8)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Hitam schreef: Volgens mij is een van de eerste dingen die uit dat onderzoek naar voren komen dat honden op versvlees minder wormen hebben dan honden op brok 8)
Dat zou nog eens mooi zijn!
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

t is natuurlijk super dat ze hier geen wormen hebben ....
maar ik heb de laatste 3x achter de uitslag aan moeten gaan omdat ze dan niets lieten horen
dan kreeg ik heel snel een mailtje erna dat alles goed was .....mooi natuurlijk , maar dan begint wel een beetje de twijfel toe te slaan over t resultaat
maar nogmaals ben blij dat ik aan de test mee kan doen en dat de dames worm vrij zijn  :)
nova
5-sterren
5-sterren

Bericht door nova »

pallas schreef: Mijn vaste d.a. vraagt alleen of ik nog wat lekkers voor zijn honden meeneem als we komen: eendevoetjes, konijnenoren, verse biopens ofzo :P
Met alle anderen ga ik geen discussie aan...zeg braaf ja hoor..l*l erom heen en doe lekker wat ik zelf goed vind :biggrin2:
kijk, zo werkt dat bij mijn DA ook. Die is gelukkig voorstander van versvoeren,  en  is  ook niet tegen barfen

Die weet me ook te vertellen dat haar honden dol zijn op mijn gedroogde eendenvoetjes, runderlippen en zalmhuiden  ;D

Verder zijn mij honden getiterd,  en als ik de  titer-gedigheidsdatum doorgeef  die in het boekje  staat  dan krijg ik nog niet eens meer aan inent-oproep    :)
renate1985
5-sterren
5-sterren

Bericht door renate1985 »

Ik heb een da gehad die mij vertelde dat als ik wilde dat mijn pup ( ze was ziek dus ging naar hun ) mijn eerste hond achterna ging ik vooral vers moest blijven voeren  :-X
Mijn eerste hond hebben we in moeten slapen op 3 jarige leeftijd omdat zijn lichaam helemaal kapot en op was  :'( hij was net een maandje overleden.
Daarna hebben ze bij die pup 3x een verkeerde diagnose gesteld ( wormpjes en daardoor kortademig, door 3 verschillende da's in die praktijk ) waardoor ze is overleden aan een longontsteking die ze had en geen wormen. Ben daar overigens nooit meer geweest. Nooit geen excuus of wat dan gehad! Ik heb op een harde manier geleerd mijn gevoel te volgen en niks meer zomaar aan te nemen van een da. Het is jammer want er zijn voldoende goede.

Nu hebben we een da die zich niet bemoeid met de voeding en ook luisterd naar wat wij wel en niet willen. Die rekening houd met onze verzorging van de honden en niet zomaar medicijnen erin gooit alleen als het niet anders kan.
chipjolie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chipjolie »

Hitam schreef: Volgens mij is een van de eerste dingen die uit dat onderzoek naar voren komen dat honden op versvlees minder wormen hebben dan honden op brok 8)
daar zullen ze vaaast wel omheen praten "ze hebben minder wormen maar het is heel gevaarlijk door de bacterien in het vlees dus geef het niet"  :P

ik heb zelf ook een fijne arts, nooit gezeur mee en heeft niks tegen vers voeren (adviseerd het zelfs bij allergien etc) maar helemaaal vers is hij geloof ik niet.. nooit een discussie mee aangegaan en daar is de behoefte ook niet naar ;)
wel vd week mest monster gebracht en ja hoor schoooon
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Ik ga niet eens meer in discussie met de DA...laatste x kreeg ik een briefje over de post, omdat ze had gehoord dat ik barfte. Dit was namelijk ontzettend gevaarlijk.
Wij barfen nu 3.5 jaar. Echt levensgevaarlijk alle dagen weer,
chess
3-sterren
3-sterren

Bericht door chess »

Mijn da volgt mij volledig in mijn manier van voeren, vaccineren en ontwormen.  Twee weken geleden voor de 1ste x ontlasting laten checken op wormen; 2 dagen later telefoontje van da: alles prima in orde!  Denk dat ik gelukkig mag zijn met zo'n da.
bordie
5-sterren
5-sterren

Bericht door bordie »

conleeuw schreef: zo ging ik een paar maanden geleden naar mijn dierenarts om mijn  Blues aan een apk te onderwerpen, ik zeg, ik wil bloed onderzoek, ik wil urine onderzoek en ook ontlasting onderzoek, eerste wat de assistent zegt is, doe gewoon brede spectrum ontworming ben je klaar, Blues is nu bijna vijf, en is voor het laatst ontwormd toen ze een maand of zes was of zo iet. Ik zeg, nee, ik wil gewoon weten hoe hoog de worm besmetting is, ja maar de rest kunnen ook wormen hebben. Ik ... ja dat kan, maar ik wil weten van dit hond hoe het er aan toe is... hum ha hum ha, ok, ik breng van drie dagen keurig ontlasting, met de volle verwachting dat er wel wat in zal zitten en dat we die discussie nog breedvoerig gaan herhalen. Komt de uitslag.... wormen, niets geen een eitje te bespeuren,  giardia, niets, coccidia, niets, er was gewoon helemaal niet nada, noppes, ik heb de assistent er niet meer over gehoord. Ze vinden mij maar raar daar. Als ik daar kom zeg ik dat ook maar meteen, ben ik weer met mijn rare ideeen. Wat ze van mij denken mogen ze denken, ik vaccineer niet, tenzij het echt noodzakelijk is, ik ontworm niet tenzij het noodzakelijk is, ik voer botten hoewel het levens gevaarlijk is,  ik verwaarloos mijn hond compleet, en er is gewoon niets wat ze er aan kunnen doen. Foei vreemde mensen die barfers :( valt ook niets aan te verdienen
:roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao:  die moet ik onthouden
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Martine-Tom schreef: Off-Topic:
Ohh fijn om te lezen, de pancreas toevoegen heeft geholpen dus??
Sorry voor mijn late reactie, vergeet altijd dat ik iets gepost heb :) Ja, de pancreas toevoegen heeft wel degelijk iets geholpen. Deze hond wilde niets meer eten, ze waren echt radeloos. Ze heeft de pancreas gehaald en die hond knapte binnen 24 uur zo enorm op, dat ze er al aan denkt om hem nooit weer wat anders te geven (als vlees dan) ;)
Kerettilainen
2-sterren
2-sterren

Bericht door Kerettilainen »

Senta schreef: Ik ga niet eens meer in discussie met de DA...laatste x kreeg ik een briefje over de post, omdat ze had gehoord dat ik barfte. Dit was namelijk ontzettend gevaarlijk.
Wij barfen nu 3.5 jaar. Echt levensgevaarlijk alle dagen weer,
Waaaat  :o Damn...
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Kerettilainen schreef: Waaaat  :o Damn...
Ja dat was idd wel heel erg.....Heb het hier nog liggen en je kunt er elke beginnende barfer doodangst mee aanjagen.

Plaats reactie