Nog nooit van gehoord!hannabelgje schreef: Het is geen watermeloen, maar een honingmeloen. De watermeloen doet het wel goed. Ze staan warm in de kas.
Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
-
judith1967
- 5-sterren

Wow mooi bloemkool!!
Morgen gaan we hout halen voor de moestuinbakken
Morgen gaan we hout halen voor de moestuinbakken
Laatst gewijzigd door judith1967 op di 28 mei 2013, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
judith1967
- 5-sterren

Zoo vanmiddag ook mijn boekje binnengekregen
Via Bol had ik 2de hands een boekje besteld met de titel.
Groente,Fruit en Kruiden!
Dus ook weer wat te lezen!!
Via Bol had ik 2de hands een boekje besteld met de titel.
Groente,Fruit en Kruiden!
Dus ook weer wat te lezen!!
-
Stephanie777
- 3-sterren

Ik heb juist begrepen dat meloenen zéér weinig water nodig hebben! In elk geval tijdens de opkweek, voordat er bloemen/vruchten ontstaan. Dit omdat ze lange wortels hebben. Ze hebben wel veel warmte nodig en áls je water geeft, niet te koud.hannabelgje schreef: Ondankt het krijgen van veel water hangt mijn meloen slap en krult ie zijn blaadjes op. En nu?
Ik geef mijn meloenplantjes in de kas slechts eenmaal per 4 dagen water en hij doet het tot nu toe prima. Maar goed, er verdampt natuurlijk ook weinig met dit weer.
Ik sleep me trouwens een ongeluk met de zware potten met tomatenplanten van ruim 1,5 meter hoog! Als ik zeker weet dat het droog blijft, mogen ze de hele dag naar buiten. Maar bij regenkans, zet ik ze weer binnen. Ben als de dood dat ze die enge aardappelziekte krijgen!
Zat erover te denken de zolder tot plantage te verbouwen, hebben de plante nog iets van warmte en rotten ze niet weg van het vocht
Zo
Zo
Kun je ze niet overdekken met plastic?? Niet helemaal afsluiten, maar wel van boven ??Stephanie777 schreef: Ik heb juist begrepen dat meloenen zéér weinig water nodig hebben! In elk geval tijdens de opkweek, voordat er bloemen/vruchten ontstaan. Dit omdat ze lange wortels hebben. Ze hebben wel veel warmte nodig en áls je water geeft, niet te koud.
Ik geef mijn meloenplantjes in de kas slechts eenmaal per 4 dagen water en hij doet het tot nu toe prima. Maar goed, er verdampt natuurlijk ook weinig met dit weer.
Ik sleep me trouwens een ongeluk met de zware potten met tomatenplanten van ruim 1,5 meter hoog! Als ik zeker weet dat het droog blijft, mogen ze de hele dag naar buiten. Maar bij regenkans, zet ik ze weer binnen. Ben als de dood dat ze die enge aardappelziekte krijgen!
Haha, komt straks de politie plantage controle doenKaio schreef: Zat erover te denken de zolder tot plantage te verbouwen, hebben de plante nog iets van warmte en rotten ze niet weg van het vocht![]()
Zo![]()
- spreeuwtje
- 5-sterren

Hoera!!! Mijn eerste, echte oogst!!!!
De rest is nog 3x niks.
Maar deze waren erg lekker!!
Wauw Lydje, dat ziet er mooi uit !!!
Hoe vinden jullie deze: http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=2266 ?? Als ik er ruimte voor had zou ik het een superding vinden om te hebben!!
Hoe vinden jullie deze: http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=2266 ?? Als ik er ruimte voor had zou ik het een superding vinden om te hebben!!
Wel duur!
Mijn boontjes komen op, joepie!
Mijn boontjes komen op, joepie!
Ja, wel aan de prijs, maar als ik de ruimte had en als het mocht van manlief 8)eelke schreef: Wel duur!
Mijn boontjes komen op, joepie!![]()
Bij de intratuin heb je ongeveer dezelfde, maar dan stukken goedkoperNynke schreef: Ja, wel aan de prijs, maar als ik de ruimte had en als het mocht van manlief 8)
Dan heb ik nog geen ruimteeelke schreef: Bij de intratuin heb je ongeveer dezelfde, maar dan stukken goedkoper![]()
mijn paprikaplanten zijn overleden vrees ik
ze staan al wel een volle week achter/onder plastic, maar hebben waarschijnlijk toch teveel regen en kou meegekregen
De tomatenplantjes staan ook achteronder plastic, daarvan zijn de blaadjes wel wat roestig en groeien doen ze ook niet
Ik heb het idee dat het een echt Hollandsegroentenzomer wordt en geen Mediterraansegroentenzomer 8)
De tomatenplantjes staan ook achteronder plastic, daarvan zijn de blaadjes wel wat roestig en groeien doen ze ook niet
Ik heb het idee dat het een echt Hollandsegroentenzomer wordt en geen Mediterraansegroentenzomer 8)
-
hannabelgje
- 5-sterren

Bij mij hebben alleen de meloenplanten het zwaar. De rest doet het redelijk goed.