Anarthron, voor mijn hond een wondermiddel tegen artrose

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Anarthron, voor mijn hond een wondermiddel tegen artrose

sella

Bericht door sella »

Ik mocht er ook gewoon pijnstilling bij geven.
essie
3-sterren
3-sterren

Bericht door essie »

Ik heb ook gewoon rimadyl erbij gegeven, nog nagevraagd bij de DA. Maar kon gewoon zeiden ze.
Durfde ook niet te stoppen met de Rimadyl hoor, dus was ook geen optie.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

En hoe heeft het voor jullie beestjes gewerkt?

Nog bijwerkingen gezien ook?
Bieke
3-sterren
3-sterren

Bericht door Bieke »

In de bijsluiter staat dit:
NSAID's en met name aspirine dienen niet in combinatie met pentosan polysulfaat natrium te worden gebruikt, omdat ze de trombocyte adhesie beïnvloeden en de antistollingswerking het product kunnen versterken. Het is aangetoond dat corticosteroïden een agonistische invloed hebben op een aantal van de werkingen van pentosan polysulfaat natrium. Bovendien kan het gebruik van ontstekingremmende medicijnen resulteren in een voortijdige toename van de activiteit van de hond, hetgeen de therapeutische werking van het product kan beïnvloeden. Niet gelijktijdig gebruiken met steroïden of non-steroïde ontstekingremmende middelen, inclusief aspirine en fenylbutazon.
Niet gelijktijdig gebruiken met heparine, warfarine of andere anti-bloedstollende middelen.
Bij overdosering kan hepatocellulaire beschadiging optreden en
een daarmee geassocieerde dosis-afhankelijke toename van de ALT.
Buiten bereik van kinderen houden.
Ik ben geen dierenarts, maar ik zou dit niet samen met pijnstilling durven te geven.
essie
3-sterren
3-sterren

Bericht door essie »

Ik heb geen bijwerkingen gezien, mijn hond heb ik ondertussen in laten slapen. (bijna 14 geworden, dus hele mooie leeftijd).
Na de eerste sessie anarthron inspuiten heb ik geen verschil gemerkt.
Na de 2e sessie in eerste instantie ook niet. Maar na een week of 2 heeft ie een lichte opleving gehad van enkele weken.
Of het van de anarthron was, of dat ie dat anders ook had gehad, dat is natuurlijk gissen. En vond het ook weer niet een hele grote opleving, dus daarna ook niet meer gegeven.
Nu was mijn hond ook gewoon oud en op aan het raken, en op een gegeven moment kan je er natuurlijk van alles instoppen, maar gaat niks meer werken.
flodder en dwarrel
5-sterren
5-sterren

Bericht door flodder en dwarrel »

Flodder is er enorm van opgeknapt
ik heb de corta rx kunnen afbouwen
ik heb traumeel achter de hand als pijnstiller
sella

Bericht door sella »

Ik weet het niet, mijn hond is een week na de 4e injectie overleden. Maar dat waren niet de nsaids die de reden waren. Hij mankeerde gewoon heel veel ondanks dat hij nog maar 5 was.
lola woef
3-sterren
3-sterren

Bericht door lola woef »

Chanty schreef: Mijn Cane Corso heeft al sinds hij jong is vele problemen met zijn gewrichten. Enkele maanden terug ging het heel erg slecht. Hij heeft hele heftige artrose in zijn knieen en hij ging al bijna niet meer mee met wandelen. Toen kwam iemand met Anarthron, een middel dat gegeven wordt met 4 injecties, om de week 1. Na de 3de spuit is hij gigantisch opgeknapt. Nu anderhalve maand later gaat hij alle wandelingen mee. Dit houdt in dat er dagen zijn dat hij 5 uur wandeld. En vorige week 9 uur aan het strand heeft lopen rennen en spelen. Hij is speelser dan ooit, loopt niet meer mank en is super vrolijk. Ik ben erg echt onwijs blij mee en wilde het even delen zodat misschien meerdere honden hier wat hebben. Nog niet alle dierenartsen zijn bekend met dit spul namelijk!  :biggrin2:

Dit spul zou een half jaar tot een jaar moeten werken, ik ben erg benieuwd maar in ieder geval is het voor mij echt een wondermiddel. Hij is nu 5 en ik denk dat hij anders niet lang meer had mee kunnen hobbelen  :(
\
\zou niet zo lang gaan wandelen
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

DJ en Doerak schreef: Is het pure pijnstilling? Ik zou dan daarnaast de beweging persoonlijk ook aanpassen, hij voelt de pijn niet maar de vorming van artrose gaat gewoon door waardoor de pijn alleen maar zal toenemen, ik persoonlijk zou de hond zeker niet overbelasten. Wel heel fijn dat hij nu weer zo vrolijk is en kan genieten, ook voor jullie!
Dat zat ik ook te denken toen ik het las. 5 uur wandelen, 9 uur spelen op het strand. Bij een hond met artrose zou ik geloof ik voorzichtiger zijn qua belasting.
Qwea
4-sterren
4-sterren

Bericht door Qwea »

Bieke schreef: In de bijsluiter staat dit:
NSAID's en met name aspirine dienen niet in combinatie met pentosan polysulfaat natrium te worden gebruikt, omdat ze de trombocyte adhesie beïnvloeden en de antistollingswerking het product kunnen versterken. Het is aangetoond dat corticosteroïden een agonistische invloed hebben op een aantal van de werkingen van pentosan polysulfaat natrium. Bovendien kan het gebruik van ontstekingremmende medicijnen resulteren in een voortijdige toename van de activiteit van de hond, hetgeen de therapeutische werking van het product kan beïnvloeden. Niet gelijktijdig gebruiken met steroïden of non-steroïde ontstekingremmende middelen, inclusief aspirine en fenylbutazon.
Niet gelijktijdig gebruiken met heparine, warfarine of andere anti-bloedstollende middelen.
Bij overdosering kan hepatocellulaire beschadiging optreden en
een daarmee geassocieerde dosis-afhankelijke toename van de ALT.
Buiten bereik van kinderen houden.
Ik ben geen dierenarts, maar ik zou dit niet samen met pijnstilling durven te geven.
Overleg gehad met mijn DA. Als we het gaan doen is het 2 dagen ervoor en 2 dagen erna geen NSAID en dus op tramadol.
Lil

Bericht door Lil »

Anne in Duitsland schreef: Dat zat ik ook te denken toen ik het las. 5 uur wandelen, 9 uur spelen op het strand. Bij een hond met artrose zou ik geloof ik voorzichtiger zijn qua belasting.
Laat mijn ervaring van de afgelopen 5 jaar met Boris zijn dat als je ze voorzichtiger belast ze alsmaar slechter worden. Hier geen verergering van de artrose de afgelopen 5 jaar en wel afname van bespiering (ja met 12 jaar gaat dat helaas ook met 1,5 uur per dag aan 1 stuk wandelen vanzelf). Maar dat gedoseerde belasten gaat hier dus echt helemaal verkeerd. 3 maal 30 minuten wandelen zorgt voor opstartproblemen etc etc.

Overbelasten probeer ik zo veel als mogelijk te voorkomen dat wel, maar onderbelasten levert meer problemen op dan overbelasten.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lil schreef: Laat mijn ervaring van de afgelopen 5 jaar met Boris zijn dat als je ze voorzichtiger belast ze alsmaar slechter worden. Hier geen verergering van de artrose de afgelopen 5 jaar en wel afname van bespiering (ja met 12 jaar gaat dat helaas ook met 1,5 uur per dag aan 1 stuk wandelen vanzelf). Maar dat gedoseerde belasten gaat hier dus echt helemaal verkeerd. 3 maal 30 minuten wandelen zorgt voor opstartproblemen etc etc.

Overbelasten probeer ik zo veel als mogelijk te voorkomen dat wel, maar onderbelasten levert meer problemen op dan overbelasten.
9 uur op het strand wandelen valt bij mij wel onder de categorie overbelasten.

Plaats reactie