Je kunt natuurlijk verse bessen en frambozen gebruiken maar ik pak meestal die doosjes uit de diepvries, gaat prima.Leontine schreef: AH die die ik morgen!! Bedankt
Groene smoothie (foto)
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
fransbulletje
Re: Groene smoothie (foto)
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
ow serieus 8)lauraV schreef: dan moet je over een paar dagen nog eens langs gaan want als ze groot ingekocht hebben en niet alles kwijt raken , willen ze de dagen erop voor 99 cent liggen
je kunt ze dan geschild en in blokken in de vriezer doen![]()
heb gister dus me eerst gemaakt en viel dus wat tegen bij vooral jayden, die wel blij was dat ie met rietje ze groente kreeg, hij lust graag groente hoor maar wij koken het echt te weinig...
ik had 250 gram andijvie ong, 1 witlof, 1 mango en 1 kiwi, wat zaden, chlorella en klaar
enne hij smaakte dus alleen naar kiwi heel sterk en toen heel waterig hihi
bij jayden toen nog banaan erbij gedaan en toen vond hij m wel gaaan, ik lust geen banaan.
mama vond ze wel ok,
vanavond weer nieuwe, maar goed uh overheerst het altijd zo, hmmm misschien met sinasappelen proberen of de vruchten
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 28 mei 2013, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- pearlsofpassion
- Moderator
Een appel of iets dergelijks is wel goed. Geeft wat meer body.
Kiwi overheerst idd, ik vind dat van banaan ook.
Appel is neutraler. En sinaas is altijd wel lekker, gewoon het sap ipv water. Als je enkel met water aanlengt, gaat de smaak idd al snel verloren.
En ik doe er dus minder groente in. Maar goed, dat is persoonlijk. Als je dat geen probleem vind, is dat ok.
Kiwi overheerst idd, ik vind dat van banaan ook.
Appel is neutraler. En sinaas is altijd wel lekker, gewoon het sap ipv water. Als je enkel met water aanlengt, gaat de smaak idd al snel verloren.
En ik doe er dus minder groente in. Maar goed, dat is persoonlijk. Als je dat geen probleem vind, is dat ok.
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik had vanmorgen een druiven - peren - komkommer sapje maar die was me toch te zoet na een hele limoen er bij te hebben gedaan ging het maar nog wel aan de zoete kant naar mijn smaak
Ik heb zelf frambozen in de tuin dus die heb ik nog in vriezer van vorig jaar mu bijna op en bessen inderdaad ook uit doosjes in vriezer. Ik Vries veel fruit in trouwens scheelt weer ijs toevoegen voor temperatuur!! En goedkoop inkopen bij aanbiedingen dus 2 maal voordeel:)fransbulletje schreef: Je kunt natuurlijk verse bessen en frambozen gebruiken maar ik pak meestal die doosjes uit de diepvries, gaat prima.
ananas en mango werkt ook heel erg goed als smaakmaker, en/of witte druiven erbij.. beetje aanlengen met half water half sinaasappelsap, en als je wat groen betreft begint met spinazie en veldsla heb je heel neutraal smakend groen.
Lekker! Water hoeft wat mij betreft volgende keer niet wordt erg dun dan en iets minder andijvie vond hem wel wat bitter maar niet te min prima combi EN GEZONDfransbulletje schreef: 150 gram andijvie, 125 gr. blauwe bessen, 100 gram frambozen, 1 banaan en 2 glazen water.
Erg lekker!
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
gister was ook geen succes hihihi, ga vandaag dus sinasappels doen erbij 
- petramarcel
- 5-sterren

- Contacteer:
Nou voor het eerst eens zelf met de blender gestoeid (erg he maar de keuken is van Marcel, hij kookt altijd en maakt ook wel smoothies)
In het weekend hebben we regelmatig fruitsmoothies, en dat is dan net wat we in huis hebben met meestal kokosmelk (of creme van de toko)
Marcel vind het idee van groente erin eigenlijk maar niets.
Nou heb ik de laatste tijd wat last van energie gebrek en ik zag dat er een zak spinazie in de koelkast lag dus ik denk ga gewoon zelf een groene smoothie maken.
Met flink wat spinazie, een wortel, 2 kiwi's, een banaan, een appel, een sinaasappel, paar takjes peterselie uit de tuin en een beetje kurkuma poeder.
Nou lekker hoor, kiwi was wat overheersend 1 was wel genoeg geweest maar heeeeeeeeeeeel lekker en er staat nog wat in de koelkast.
We eten al een tijdje paleo maar de laatste tijd iets te vaak "gezondigd" en dan vooral suiker en zuivel dat werkt voor mij erg slecht.
Dus maar even een tijdje wat strenger zijn dan wordt het wel weer beter en vaker groene smoothies, lekker en gezond
In het weekend hebben we regelmatig fruitsmoothies, en dat is dan net wat we in huis hebben met meestal kokosmelk (of creme van de toko)
Marcel vind het idee van groente erin eigenlijk maar niets.
Nou heb ik de laatste tijd wat last van energie gebrek en ik zag dat er een zak spinazie in de koelkast lag dus ik denk ga gewoon zelf een groene smoothie maken.
Met flink wat spinazie, een wortel, 2 kiwi's, een banaan, een appel, een sinaasappel, paar takjes peterselie uit de tuin en een beetje kurkuma poeder.
Nou lekker hoor, kiwi was wat overheersend 1 was wel genoeg geweest maar heeeeeeeeeeeel lekker en er staat nog wat in de koelkast.
We eten al een tijdje paleo maar de laatste tijd iets te vaak "gezondigd" en dan vooral suiker en zuivel dat werkt voor mij erg slecht.
Dus maar even een tijdje wat strenger zijn dan wordt het wel weer beter en vaker groene smoothies, lekker en gezond
Ik moet er toch ook wel weer aan gaan beginnen aan de groene smoothies dus 
Ondanks dat ik nu elke dag opstart met een glas lauwwarm water met chiazaad, bijenpollen en camu camu capsules toch lichte last van de hooikoorts en die was helemaal weg toen ik groene smoothies dronk vorig jaar.
Dus zo maar even weer wat inslaan
Ondanks dat ik nu elke dag opstart met een glas lauwwarm water met chiazaad, bijenpollen en camu camu capsules toch lichte last van de hooikoorts en die was helemaal weg toen ik groene smoothies dronk vorig jaar.
Dus zo maar even weer wat inslaan
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Is raapsteel ook iets voor in een smoothie?
In mijn bio pakketje zit deze week raapsteel
In mijn bio pakketje zit deze week raapsteel
-
fransbulletje
Raapsteel geen idee of dat het lekker is nooit geprobeerd.
Hier vandaag een smoothie van: 11 bladeren bindsla/romanasla en 3/4 galiameloen,1 banaan en 2 glazen water.
Heerlijk fris
Hier vandaag een smoothie van: 11 bladeren bindsla/romanasla en 3/4 galiameloen,1 banaan en 2 glazen water.
Heerlijk fris
Laatst gewijzigd door fransbulletje op wo 29 mei 2013, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ondek net pas, na 44 pagina's, dit topic.
Ben halverwege het doorlezen maar heb al wel een zak spinazie gekocht, ik ga dus ook aan de smurfensnot, ben erg benieuwd. 
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
vandaag, sinasappels geperst, appel, halve grapefruit, een tomaat, klein beetje water, wat spinasie niet veel, en paksoi en was best te doen, was beter te drinken, jayden vond nog steeds VIES hihhiih
- Charlie Angel
- Moderator
Ik weet niet wat Jayden graag lust, maar bijvoorbeeld een combinatie van sinaasappelsap met meloen, witte druiven, eventueel een (halve) banaan en spinazie of veldsla is ook erg lekker en redelijk neutraal.danielle1980 schreef: vandaag, sinasappels geperst, appel, halve grapefruit, een tomaat, klein beetje water, wat spinasie niet veel, en paksoi en was best te doen, was beter te drinken, jayden vond nog steeds VIES hihhiih