Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik heb het project opgegeven. Wat een drama op die vette natte kleigrond hier. De andijvie groeit wel in de bak, maar alleen de hoogte in, er vormen zich geen echte kroppen. Verder alles dood, verrot op opgevreten.  :'(
Volgend jaar een nieuwe poging.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Hier doen nogsteeds de Selderij, spinazie en komkommer totaal niets!! Ik heb ze al tig keer opnieuw gezaaid, zowel binnen als buiten. Mijn volgende actie is het hele zakje op zijn kop in 1 vakje en dan zien we wel wat er wel of niet op komt..
M'n wortels werden eerst opgefroten door m'n herder. Nu die er niet meer is, loopt m'n kat er doorheen te banjeren en wat ik ook doe, mijn konijnen eten de rest wel op..
Van de 7 zonnebloemen is er ook maar 1 opgekomen, die al weken niet groeit, 2 bladeren is verloren, maar verder wel groen van kleur is.
Mijn druivenstruik van de Karwei doet helemaal niets, dus word een lekker hapje voor de konijntjes..
Citroenmelisse wil ook niet..

Maar we hebben wel heerlijk ruccola, radijsjes en jonge rode bieten bladeren gegeten.
De rode sla, broccoli, dille, salie en normale sla (2 van de 8 ) lijken het redelijk te doen.
De kiwi en pompoen zijn redelijk groen, maar groeien niet.
M'n watermeloen plantje lijken wel iets gegroeid.
Laatst gewijzigd door Roosj op vr 31 mei 2013, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik heb nu 4 sperciebonenplantjes (de rest moet nog opkomen, hoop ik) en een bloem in de courgette  8)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

eelke schreef: Ik heb nu 4 sperciebonenplantjes (de rest moet nog opkomen, hoop ik) en een bloem in de courgette  8)
Tel je zegeningen 1 voor 1  :coolsmiley:

Hier doet de sla, diverse soorten, het ontzettend goed !!
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Mijn slaplantjes doen het ook goed. Gister de radijs geoogst. Die waren nog niet supergroot maar ik vind ze zo rond de 2 cm het lekkerst. Ramon had bloemkoolplantjes en broccoliplantjes meegenomen. Dus op de plek van de radijs staan nu 2 bloemkoolplantjes. Van het weekend de paksoy roerbakken. Dan kan in 1 van die vakken een boon die nu binnen aan het opkomen is en in de ander 2 broccoliplantjes. En dan moet ik verzinnen waar ik de andere 4 plantjes laat.
Ramon heeft ook 2 flinke vierkante potten gehaald waar de courgette in gaat. Moet dus 1 plant per pot. Hmmmm heb zeker 7 goede planten van 2 verschillende soorten. Heb ook de ronde courgette. Zal ik toch maar stiekum 2 planten per pot doen dan? Vind het zo zonde om een plant weg te gooien. Of zal ik ze gewoon in de volle grond zetten. Heb nog wel een plekje. maar dat is halfschaduw.

Punt is ook gewoon dat ik teveel zaailingen heb en nog te weinig bakken.... Dat wordt creatief denken dit weekend.
Laatst gewijzigd door Naomi B op vr 31 mei 2013, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nynke schreef: Tel je zegeningen 1 voor 1  :coolsmiley:

Hier doet de sla, diverse soorten, het ontzettend goed !!
Zo ist maar net!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Mijn hoge slabonen komen niet op. Ik ga ze opnieuw zaaien en dan maar even in een kweekbak. Mijn peulen zijn goed aan het groeien nu. Hoe groot oogst je die?
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Naomi; Als je ruimte hebt kun je best courgetteplanten in de volle grond zetten, maar je kunt ook aan leuke buren of vrienden vragen of ze er 1 willen?  8) anders eet je, als ze het allemaal goed doen, binnenkort 4 dagen per week courgette  :P :P
hannabelgje schreef: Mijn hoge slabonen komen niet op. Ik ga ze opnieuw zaaien en dan maar even in een kweekbak. Mijn peulen zijn goed aan het groeien nu. Hoe groot oogst je die?
Ongeveer als ze de lengte van je pink of ringvinger hebben  :)
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Nynke schreef: Naomi; Als je ruimte hebt kun je best courgetteplanten in de volle grond zetten, maar je kunt ook aan leuke buren of vrienden vragen of ze er 1 willen?  8) anders eet je, als ze het allemaal goed doen, binnenkort 4 dagen per week courgette  :P :P
Ongeveer als ze de lengte van je pink of ringvinger hebben  :)
hihi, nou met courgette eten hebben wij geen probleem. Zijn er gek op. Ik denk dat ik op alle lege plekken in de tuin gewoon courgetteplanten ga zetten. Ik zie wel hoe ze het doen.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Dan laat ik ze nog even hangen.
Ruby/Billy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruby/Billy »

Peterselie en de munt groeien haast de bakken uit. Surinaamse peper staat in de schuur achter het raam te genieten van de zon, van de 13 opgekweekte stekjes doen het er 9 goed, de rest blijft achter of begeeft het.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

hier gaat de peterselie ook hardstikke hard, ik denk dat ik volgende week maar een flink stuk afknip en ga drogen  :)
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Ik heb de peterselie toevallig eergister buiten gezaaid, net als rozemarijn.. Ik ben benieuwd..
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik mag hier nu ook mee doen! Wij hebben tomaat in zak staan. En de drie geplante zaadje komen al op, we hebben nu 3 plantjes van 1 cm hoog.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Jantina schreef: Ik heb het project opgegeven. Wat een drama op die vette natte kleigrond hier. De andijvie groeit wel in de bak, maar alleen de hoogte in, er vormen zich geen echte kroppen. Verder alles dood, verrot op opgevreten.  :'(
Volgend jaar een nieuwe poging.
Das balen zeg!! :'(

Gesloten