fem fatale schreef:
Fazant lusten ze hier wel hoor. Ik heb ze nog nooit fazantenkarkas gegeven, maar als ze een compleet konijn eten, lukt een fazant vast ook.
20 gram per kilo is erg weinig. Normaal is 30-40 volgens mij (ik heb altijd prooi liggen voor mijn katten en zij mogen zelf bepalen hoeveel ze eten. Ik heb ongeveer 15 kilo kat, en ze eten meestal iets meer dan een pond - er zijn dagen dat ze meer of minder eten).
Ik snap dat jouw kat moet afvallen, maar als ze zoveel te eten kreeg, doet ze dat ook op 40 gram per kilo, want dat is nog steeds minder dan ze kreeg, en een groot lijf gebruikt ook veel.
Overigens zou ik geen gemalen muis geven, maar wen gewone. Dat is meer werk, en het verteert iets minder snel, dus voelt het langer vol.
Nee, ze is nu goed op gewicht en dat willen we graag zo houden

Ze krijgt hier trouwens ook gedroogde snoepjes hoor, dus het is niet alleen 20 gram per kilo wat ze krijgt en ik heb haar gewicht naar boven afgerond met mijn berekening (dus naar 3 kilo in plaats van 2, nog wat).
Ze ziet er nu juist erg goed uit en klimt weer in de krabpaal. Alleen is het wel duidelijk te zien dat haar heupjes een tik hebben gehad van dat enorme gewicht.. Hopelijk gaat dat met de tijd beter.
Het was echt niet normaal hoor, hoe zwaar ze was. Ze kon met haar voetjes maar net de grond raken, haar buik sleepte ze over de grond en dan zat er nog dikke stukken buik aan de zijkant van haar lijfje.
Ik dacht dat de richtlijn 20-30 gram per kilo was? Vandaar dat ik die 20 gram aan hield.
Van de Alaska Fazant moest ze destijds overigens niets hebben (ik heb in het begin gewoon wat kvv smaken gekocht om te kijken wat ze wel en niet moest).