Duck en/of AHV (wel of geen bot in AHV)

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Duck en/of AHV (wel of geen bot in AHV)

Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik was nog wel benieuwd of die honden die waren overleden door botjes, of dat door ahv kwam of dat een of andere slimmerd gekookte kippenbotten had gegeven. Vandaar dat ik nog een keer naar peter gemaild heb. (dat stond niet echt duidelijk in zijn mailtje). Ik had hem ook gemaild dat mensen juist geen ahv geven omdat er ipv bot een preparaat in zit. Daarop kreeg ik deze reactie:
Het waren rauwe kippenbotjes. Niet van AHV HOOR.

Carnibest is bij ons de hardloper, samen met AHV want niet iedereen kan CB betalen, en met AHV hebben we gewoon goeie resultaten, en toch een goed product is.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Ik heb peter nog verzocht om bij Adema voor te stellen toch weer botten te gaan toevoegen en hij gaat het proberen ;D
Ik zal mijn best doen bij Adema, en alle schijven van bv Duck, rodi e.d zit veel paneermeel, dit is nodig om de schijf te creëren en te houden.

Succes en als je weer nodig hebt hoor ik het wel.

Groeten Peter
Ordell

Bericht door Ordell »

Ik ben met Paul eens een keer bij AHV in de fabriek geweest op uitnodiging . Althans, verder dan de kantine mochten we toen ineens niet meer komen... ::). Adema heeft niets prijsgegeven van hoe hij zijn versvleesvoeding ongeveer maakte. Wanneer iemand niet gewoon zegt hoe zijn voedingen in elkaar zitten, dan heeft hij mijns inziens iets te verbergen. Gemalen bot heeft hij er ooit 100 jaar geleden een tijdje ingedaan, maar da's al heel lang niet meer. Omdat hij ook nog nooit van het woord "eiwitfractie" gehoord had, staat vanaf dat moment het kvv merk AHV als uiterst onbetrouwbaar te boek. Ik kan het helaas niet bewijzen, maar het zou me niet verbazen als de hoofdmoot van deze voeding uit organen bestaat.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Evelyn"]
Ik heb peter nog verzocht om bij Adema voor te stellen toch weer botten te gaan toevoegen en hij gaat het proberen ;D
[/quote]

who the fuck is die Peter eigenlijk. Kreeg namelijk eerst het idee dat je met AHV had zitten mailen maar na de uitspraak hierboven dat de CB daar de hardloper is krijg ik toch het idee dat je met een verkooppunt te doen hebt. AHV zelf verkoopt namelijk geen CB :-X
Ordell

Bericht door Ordell »

[quote="Angelique"]
who the fuck is die Peter eigenlijk. Kreeg namelijk eerst het idee dat je met AHV had zitten mailen maar na de uitspraak hierboven dat de CB daar de hardloper is krijg ik toch het idee dat je met een verkooppunt te doen hebt. AHV zelf verkoopt namelijk geen CB :-X

[/quote]

Vroeg ik me ook al af..... ::)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Re:Duck en/of AHV

Bericht door Angelique »

[quote="Evelyn"]
Dit berichtje kreeg ik van peter:ik snap alleen niet goed waarom ze nu ineens geen bot meer hebben, ze zijn dus eigenlijk achteruit gegaan...

[/quote]

Meneer Adema himself in eigen persona dus vertelde mij ooit dat ze dat niet meer deden omdat hun een vrij grove maling hebben en dat de botstukjes dan te groot bleven waar men zich toendertijd dus over beklaagde en dat hun toen besloten hebben om er een preperaat in toe doen. Uiteraard hadden ze er ook voor kunnen kiezen om de boten dan apart fijn te malen, maar dat hebben ze dus niet gedaan. Hun keuze prima.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Ik heb toch ook gezegd dat ik mijn leverancier zou vragen, en dat is Peter van BDB natuurlijke diervoeding. Hij verkoopt inderdaad niet alleen ahv, maar ook ander vers voer.
Ik ben met Paul eens een keer bij AHV in de fabriek geweest op uitnodiging . Althans, verder dan de kantine mochten we toen ineens niet meer komen... . Adema heeft niets prijsgegeven van hoe hij zijn versvleesvoeding ongeveer maakte. Wanneer iemand niet gewoon zegt hoe zijn voedingen in elkaar zitten, dan heeft hij mijns inziens iets te verbergen. Gemalen bot heeft hij er ooit 100 jaar geleden een tijdje ingedaan, maar da's al heel lang niet meer. Omdat hij ook nog nooit van het woord "eiwitfractie" gehoord had, staat vanaf dat moment het kvv merk AHV als uiterst onbetrouwbaar te boek. Ik kan het helaas niet bewijzen, maar het zou me niet verbazen als de hoofdmoot van deze voeding uit organen bestaat.
De eiwitfractie is inmiddels wel aangepast. Nu is het een normale fractie.
Ordell

Bericht door Ordell »

[quote="Evelyn"]
Ik heb toch ook gezegd dat ik mijn leverancier zou vragen, en dat is Peter van BDB natuurlijke diervoeding. Hij verkoopt inderdaad niet alleen ahv, maar ook ander vers voer. De eiwitfractie is inmiddels wel aangepast. Nu is het een normale fractie.
[/quote]

Ik hoop het wel....
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

[quote="Gino"]
Ik hoop het wel....
[/quote]

Tenminste, als je van de gegevens op de verpakking uitgaat en dan de eiwitfractie uitrekend komt je op ik dacht 24% en eerst was het 31%. Ik ben het niet zelf bij ahv gaan controleren, dus wat dat betreft blijft het inderdaad een kwestie van hopen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Evelyn"]
Ik heb toch ook gezegd dat ik mijn leverancier zou vragen, en dat is Peter van BDB natuurlijke diervoeding. Hij verkoopt inderdaad niet alleen ahv, maar ook ander vers voer. De eiwitfractie is inmiddels wel aangepast. Nu is het een normale fractie.
[/quote]

Ah, dat had dan wel wat duidelijker gemaakt kunnen worden aangezien op de vorige pagina's dus AHV als fabrikant afgebrand wordt op een aantal wel heel vreemde uitspraken van slechts een verkooppunt die er ook het fijne duidelijk niet van weet.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Beter lezen misschien ::) ;D
Ik heb toch ook niet gezegd dat ik het bij adema zou vragen? Er staat ook peter onder de berichten.

Ik moet zeggen dat ik nu wel benieuwd ben naar de productie van ahv. Zal ik adema eens voorstellen een excursie te organiseren bij ahv-breda (als we dan wel verder komen dan de kantine, want die hoef ik niet te zien ::).
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Evelyn"]
Beter lezen misschien ::) ;D
Ik heb toch ook niet gezegd dat ik het bij adema zou vragen? Er staat ook peter onder de berichten.

Ik moet zeggen dat ik nu wel benieuwd ben naar de productie van ahv. Zal ik adema eens voorstellen een excursie te organiseren bij ahv-breda (als we dan wel verder komen dan de kantine, want die hoef ik niet te zien ::).
[/quote]

Mwah, ergens in het begin schrijf je dat een mail naar AHV hebt gestuurd. Dat er Peter onderstaat zegt niks, er loopt daar in de regel minimaal 4 man rond, dus daar kan dan best een Peter tussenzitten.

Exursie...nah denk niet dat meneer Adema daar zin en tijd voor heeft. Er wordt daar namelijk gewerkt.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Angelique"]
Mwah, ergens in het begin schrijf je dat een mail naar AHV hebt gestuurd. Dat er Peter onderstaat zegt niks, er loopt daar in de regel minimaal 4 man rond, dus daar kan dan best een Peter tussenzitten.

Exursie...nah denk niet dat meneer Adema daar zin en tijd voor heeft. Er wordt daar namelijk gewerkt.
[/quote]

Ja inderdaad was ik ook onder de indruk dat dit mailtjes van de ahv zelf waren. Ik zat ook pas te fronsen toen er carnibest voorbij kwam
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Re:Duck en/of AHV

[quote="Evelyn"]
Maar kimmels zijn toch niet zo hard?
Zou wel fijn zijn als ze nu bot zijn gaan gebruiken! misschien weet de leverancier het, ik zal hem eens vragen.
[/quote]

Ik heb niet geschreven dat ik ik een mail naar ahv heb gestuurd, ik heb geschreven dat ik de leverancier zou gaan vragen, en dat is voor mij peter.

Jammer dat het voor jullie niet duidelijk was.

Bij andere bedrijven waar excursies worden gegeven wordt trouwens ook gewerkt hoor ;)
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

ik geef ook af en toe ahv , omdat ik dan bijna door mijn c.b heen ben ,
maar pas had ik ahv vlees/pens compleet en ook vlees compleet .
die laatste vond ik er beter uit zien .
ze hebben er bij mij ook een kilo p.p van nodig , maar van de c.b ieder maar een pond
dus bij mij scheeld dat dan niks
ben ik met ahv zelfs duurder uit.

Plaats reactie