prooidier geslacht

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re:prooidier geslacht

Ordell

Bericht door Ordell »

Lizzy schreef: Da's een voordeel van wat meer vleesbotten die bestaan uit minimaal 50% vlees. Da's echt mooi vlees. En dus hoef je (wanneer je wat meer RMB's geeft die goed vlees bevatten) minder van die 'goedkope' snijlingen te voeren.
Ben je trouwens tevreden met die geiteribben?
jantje

Bericht door jantje »

sylvia schreef: Ik geloof zeker dat er snel te weinig spiervlees wordt gevoerd, en ik geloof ook dat dit tot problemen kan gaan leiden.

Harold, die lappenvlees die bij de ribben zitten reken ik ook tot spiervlees , daar reken ik toch niet mis mee? Ik had er trouwens ook al een pak tussen zitten met heel mooi vlees zonder bot erin (of een heel klein stukje) ik heb dit als spiervlees gegeven

Je kan dat als je vriezerruimte heb nog fijner afstellen, voor nauwelijks een prikje per kilo meer als je Harold volgende keer bijvoorbeeld ipv. 10 KG geitenribben laat meebrengen , gewoon een halve geit laat bestellen, dan heb je misschien iets meer in zijn totaalgewicht maar dan heb je wel een komplete achterbout tot aan de knie en een komplete voorpoot ook tot aan de knie plus een halve nek.
die worden in mooie plakjes gezaagd en je krijgt sowieso nog een betere verhouding spiervlees bot door dat je eigenlijk een heel dier geeft en niet enkel de ribben.
Voor de eurocentjes moet je het niet laten want dat is echt niet veel meer dat die ribben alleen, maar je verhouding word nog beter.
Laatst gewijzigd door jantje op wo 23 feb 2005, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

jantje schreef:

Je kan dat als je vriezerruimte heb nog fijner afstellen, voor nauwelijks een prikje per kilo meer als je Harold volgende keer bijvoorbeeld ipv. 10 KG geitenribben laat meebrengen , gewoon een halve geit laat bestellen, dan heb je misschien iets meer in zijn totaalgewicht maar dan heb je wel een komplete achterbout tot aan de knie en een komplete voorpoot ook tot aan de knie plus een halve nek.
die worden in mooie plakjes gezaagd en je krijgt sowieso nog een betere verhouding spiervlees bot door dat je eigenlijk een heel dier geeft en niet enkel de ribben.
Voor de eurocentjes moet je het niet laten want dat is echt niet veel meer dat die ribben alleen, maar je verhouding word nog beter.
Ja ik heb al afgesproken met Erna om samen 1 geit te kopen de volgende keer
Ordell

Bericht door Ordell »

sylvia schreef: Ja ik heb al afgesproken met Erna om samen 1 geit te kopen de volgende keer
Kijk, da's helemaal goed.... 8)
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Gino schreef: Kijk, da's helemaal goed.... 8)
Ja ik heb de barf koorts te pakken , ik lees me suf ;D
Ordell

Bericht door Ordell »

sylvia schreef: Ja ik heb de barf koorts te pakken , ik lees me suf ;D
Laat ff weten wanneer, zodat je niet teveel betaalt...
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Gino schreef: Laat ff weten wanneer, zodat je niet teveel betaalt...
ja is goed
jantje

Bericht door jantje »

sylvia schreef: Ja ik heb de barf koorts te pakken , ik lees me suf ;D
Je hoeft eigenlijk niets te lezen, gewoon je gevoel volgen.

45 jaar geleden zat ik al als snotneus in de kantine van de hondenclub (pakwerk) te luisteren naar de straffe verhalen van Belgische ringsporters die nu al lang dood zijn en hoe ze hun honden voerden.

En die hadden toen nog bouviers en Mechelaars zoals ge er nu geen meer ziet, (behalve dan bij Harold ongeveer)

Die mannen hadden geen Billinghurst gelezen, Eliassen of Volhardt, wat die voerden konden ze opschrijven op één blad papier, net zoals Lonsdale het schrijft, die komt ook toe met een pagina.A4 formaat.
Faktultatief lees je Juliette , voor haar wijsheid en kennis van kruiden en rijke ervaring ( boek is trouwens geschreven in die periode dat ik in de kantine zat) en niemand kan het je verbeteren.

Koop bij die hele geit ineens ook de maag, hart lever nieren en de kop en je hebt een hele halve prooi.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

jantje schreef: Je hoeft eigenlijk niets te lezen, gewoon je gevoel volgen.

45 jaar geleden zat ik al als snotneus in de kantine van de hondenclub (pakwerk) te luisteren naar de straffe verhalen van Belgische ringsporters die nu al lang dood zijn en hoe ze hun honden voerden.

En die hadden toen nog bouviers en Mechelaars zoals ge er nu geen meer ziet, (behalve dan bij Harold ongeveer)

Die mannen hadden geen Billinghurst gelezen, Eliassen of Volhardt, wat die voerden konden ze opschrijven op één blad papier, net zoals Lonsdale het schrijft, die komt ook toe met een pagina.A4 formaat.
Faktultatief lees je Juliette , voor haar wijsheid en kennis van kruiden en rijke ervaring ( boek is trouwens geschreven in die periode dat ik in de kantine zat) en niemand kan het je verbeteren.

Koop bij die hele geit ineens ook de maag, hart lever nieren en de kop en je hebt een hele halve prooi.
Ik vind het lezen van de boeken erg verslavend omdat ik van verschillende schrijvers dingen lees die ik zelf ook zo dacht, ik kan tot op heden me niet kompleet achter 1 idee scharen. En het is ook leuk om dingen te lezen die mijn eigen ideen ondersteunen waardoor ik er toch wat zekerder in wordt. Ik ben ook geen weeg het allemaal en een % muts, ik doe dat voor mezelf ook niet dus ook voor mijn honden niet, het klopt om en nabij (tenminste dat hoop ik ) Ja ik zal als ik nieuwe inkopen moet gaan doen zeker ook om de organen van de geit vragen alleen die kop laat ik maar zitten, ik kan die met geen mogelijkheid klein krijgen en ik zie die kleine hondjes van mij niet een hele kop opeten
Ordell

Bericht door Ordell »

sylvia schreef: Ik vind het lezen van de boeken erg verslavend omdat ik van verschillende schrijvers dingen lees die ik zelf ook zo dacht, ik kan tot op heden me niet kompleet achter 1 idee scharen. En het is ook leuk om dingen te lezen die mijn eigen ideen ondersteunen waardoor ik er toch wat zekerder in wordt. Ik ben ook geen weeg het allemaal en een % muts, ik doe dat voor mezelf ook niet dus ook voor mijn honden niet, het klopt om en nabij (tenminste dat hoop ik ) Ja ik zal als ik nieuwe inkopen moet gaan doen zeker ook om de organen van de geit vragen alleen die kop laat ik maar zitten, ik kan die met geen mogelijkheid klein krijgen en ik zie die kleine hondjes van mij niet een hele kop opeten
Die kop laat ik wel in stukken zagen.... ;)
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Gino schreef: Die kop laat ik wel in stukken zagen.... ;)
oke deal :D
Ordell

Bericht door Ordell »

sylvia schreef: oke deal :D
Ik prop er wel evenredig stukjes hersenen bij... 8)
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Gino schreef: Ik prop er wel evenredig stukjes hersenen bij... 8)
ja is goed hoor, ik ben niet zo bang uitgevallen.......hoop ik ;D
willieD
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door willieD »

jantje schreef: Je hoeft eigenlijk niets te lezen, gewoon je gevoel volgen.

dan heb ik een goed gevoel,
wekelijks graai ik in een bak met geiteningredieenten,wat echt bijna niks kost!
de geiten benen ze uit door alles in 1x er uit te halen,je hebt dan van strot tot kont alles aan elkaar!
en samen met die stukken geitenvlees met bot,geen kale ribben maar veel vlees prima spul
Ordell

Bericht door Ordell »

willieD schreef: dan heb ik een goed gevoel,
wekelijks graai ik in een bak met geiteningredieenten,wat echt bijna niks kost!
de geiten benen ze uit door alles in 1x er uit te halen,je hebt dan van strot tot kont alles aan elkaar!
en samen met die stukken geitenvlees met bot,geen kale ribben maar veel vlees prima spul
Goed zo willy, braaf.

Plaats reactie