Hoe maken jullie porties in kleien keuken en met weinig tijd?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Hoe maken jullie porties in kleien keuken en met weinig tijd?

Vayacondios
1-ster
1-ster

Bericht door Vayacondios »

Gezien mijn fantastische motoriek (not!) zal ik de bijl en de schroevendraaier maar achterwegen laten. Anders is mijn been ook meteen BARF. Wel heel vers  ::)

Inderdaad, de mix van verschillende diersoorten lijkt me super. Ga ik doen. Ik heb het geld voor een Kenwood bij elkaar! Met dank aan lieve vrienden die me geld hebben gegeven. Actie help Vaya de zomer door. Dus dat maakt het reuze gemakkelijk om de boel te mixen. In Duitsland is de Kenwood nog goed verkrijgbaar via internet. In NL is de wachtijd 8 tot 10 weken of zelfs onbekend.

Het vleesvocht probeer ik zoveel mogelijk uit het zakje te laten lekken. Ze vinden het heerlijk. En die stank kan ik onderschrijven. Het plastic gaat buiten in de bak.  :o

Die tabel heb ik hier ook, maar bleek in de praktijk niet te functioneren. In dit huishouden iemand die door een mentale beperking niets kan met schriftelijke info. Ik wil dus zakken maken die per dag per hond uit de vriezer gehaald worden. Iedere hond zijn eigen kleur. Moet alleen nog verzinnen wat ik met de hond doe dat de juiste hond de juiste kleur krijgt. Om nu de hele hond te verven....  ;D Vooral die uitgroei na een paar weken. Het ziet er niet uit!  :biggrin2: Het zullen dus wel gekleurde halsbanden worden.

Wat is dit een geweldig forum! Ik heb al uren zitten lezen. Ik heb heel veel geleerd, en jullie antwoorden zijn super! THNX!!!!
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Ik heb in het begin ook met lijstjes gewerkt, omdat ik toen nog wat onzeker was. Nu doe ik alles uit het hoofd, grijp ik mis  moet ik improviseren, zoniet moet ik dus bestellen of smuldier gaan geven.
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Ikea heeft 4 verschillende maten diepvrieszakken met ieder een eigen kleur. En anders met waterproof stif in een bepaalde kleur een grote stip op de zak zetten.

Lidl zakken zijn heel goed. Bij de Action hebben ze ook fijne zipzakken. Ik maak mix van orgaan en mix van spier en die doe ik per week in een zipzak. Daar schrijf ik met grote letters vlees of orgaan op en die herbruik ik.

Nog een tip. Ik gebruik de gele jumbo tassen voor kip.  Alle kip gaat in geel.
De rode Bas tassen gebruik ik voor bv eend.
de alditassen doe ik binnenstebuiten en zijn dan wit. Die gebruik ik voor konijn. Daar doe ik dan alle kant en klare porties in en gooi ik de zaak in de diepvries. Mijn huisgenoten weten ook de kleurcode.

AH heeft blauwe tassen, die kan je ook weer voor iets gebruiken.
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

ik wou inderdaad ook al zeggen, als je de porties voor iedere hond in een gekleurde zak doet, of (als je daar de ruimte voor hebt) in zo'n gekleurd plastic mandje, dan is het kwestie van zak uit goede kleur in bakje van goede kleur bij hond in die kleur.

je kan ook, als je de zakjes niet in alle kleuren kunt vinden, een gekleurd koordje gebruiken om het dicht te knopen. of gekleurd tape, al weet ik niet zeker of dat blijft zitten.

hondenpenningen zijn er overigens in allerlei kleuren, dat een idee? (dan hoeven ze geen nieuwe halsband)
Vayacondios
1-ster
1-ster

Bericht door Vayacondios »

Naomi, jouw idee met de boodschappen tassen vind ik echt geweldig. Hoe verzin je het! Geniaal!

Ik heb de honden (net als met puppies) nu een gekleurd koortje van wol om gedaan. Dat is goed ontvangen hier. De koortjes blijken niet af te geven. Ze hebben al gezwommen.  ;)

Inderdaad, nieuwe halsbanden kopen is niet nodig. Er wordt nu geoefend. Naam plus kleur. En ik hoop dat we de koortjes over een tijdje weer kunnen afschaffen.

Ik hoop dat ik tzt gewoon zonder lijst kan. Nu ben ik inderdaad nog wat onzeker. Heel leuk: hond nummer 3 is zonder enig probleem overgestapt. Hij vind het geweldig en geniet zichtbaar van zijn maaltijd. Hoe fijn is dat!!!

Plaats reactie