Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
purple_ikke
- 1-ster

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Mijn sugars snaps zijn dus echt misssslukt!!
Zou opnieuw zaaien nog lukken?
-
Mandarijn
- 5-sterren

Normaal moet dat wel lukken. Meeste bonen kun je tot in Juli zaaien. Maar wilt men een doorlopende oogst begint men in mei met zaaien en zaait men meerdere keren in een seizoen. Om zo steeds boontjes en peultjes te hebben.purple_ikke schreef: Mijn sugars snaps zijn dus echt misssslukt!!
Dus zaai ze nog maar een keertje. Het kan nog.
-
purple_ikke
- 1-ster

ga ik dat morgen gelijk doen thanksMandarijn schreef: Normaal moet dat wel lukken. Meeste bonen kun je tot in Juli zaaien. Maar wilt men een doorlopende oogst begint men in mei met zaaien en zaait men meerdere keren in een seizoen. Om zo steeds boontjes en peultjes te hebben.
Dus zaai ze nog maar een keertje. Het kan nog.
De welkoop had helemaal geen biologische plantjes.. Waarom zetten ze dat dan in een folder 
Maar ik heb biologische bos aardbeien besteld via internet. 4 stuks. Dat is een vaste 'plant'. Ik heb namelijk al 1 niet biologische in m'n normale tuin staan, vandaar dat ik het wist
Deze 4 biologische aarbeien planten gaan in 1 vakje van een m2 bak. Mijn druif heb ik blijkbaar dood gekocht, dus die gaat naar de konijnen en dan kunnen daar mooi aardbeitjes groeien
Als goed is krijg ik ze zaterdag binnen
Maar ik heb biologische bos aardbeien besteld via internet. 4 stuks. Dat is een vaste 'plant'. Ik heb namelijk al 1 niet biologische in m'n normale tuin staan, vandaar dat ik het wist
Deze 4 biologische aarbeien planten gaan in 1 vakje van een m2 bak. Mijn druif heb ik blijkbaar dood gekocht, dus die gaat naar de konijnen en dan kunnen daar mooi aardbeitjes groeien
Als goed is krijg ik ze zaterdag binnen
Die is handig! Waar heb je die vandaan?purple_ikke schreef:
En mmbak buiten de kas
![]()
Geoogst: aardbeien, radijs en paprika's. Snap nu dat de rode paprika's een stuk duurder zijn dan de groene. Wat duurt het lang voor de groene rood worden! Maar heb nu van twee planten toch zeker al zo'n twintig kunnen plukken.
Wat maakt een biologische aardbei anders dan de aardbei van een plant van de intratuin die nadien ook niet bespoten wordt oid?
Wat maakt een biologische aardbei anders dan de aardbei van een plant van de intratuin die nadien ook niet bespoten wordt oid?
Vandaag weer even terug naar mn huisje in Delft. Door de kittens daar weinig geweest, dus erg benieuwd naar mn tuintje.
Geoogst: bindsla (wat een raar spul- benieuwd of het lekker is...), andijvi en snijbiet
Mijn aarbeien planten zijn enorm gegroeid- mega planten- maar geen enkele aardbei of bloem.... hmmm... ???
Verder groeit de courgette, de rabarber, de bessenstruik stekjes en de kruiden erg goed.
De bloemkool/spitskool en broccolie zijn mislukt- dat zijn hele rare hoge dunne dingen geworden....
Mn bieslook heeft prachtige grote paarse bloemen en ook de tijm bloeit prachtig, wist niet dat die zo mooi waren
Geoogst: bindsla (wat een raar spul- benieuwd of het lekker is...), andijvi en snijbiet
Mijn aarbeien planten zijn enorm gegroeid- mega planten- maar geen enkele aardbei of bloem.... hmmm... ???
Verder groeit de courgette, de rabarber, de bessenstruik stekjes en de kruiden erg goed.
De bloemkool/spitskool en broccolie zijn mislukt- dat zijn hele rare hoge dunne dingen geworden....
Mn bieslook heeft prachtige grote paarse bloemen en ook de tijm bloeit prachtig, wist niet dat die zo mooi waren
-
purple_ikke
- 1-ster

Die was ooit bij praxis in de aanbieding voor vijf euro;)eelke schreef: Die is handig! Waar heb je die vandaan?
Gaan wel 3 zakken van 40l grond in daarin had ik me even vergist haha.
Hoe weet je of een wilde bosaardbei eetbaar is?
Bij een biologische plant weet je 100% zeker dat er geen bestrijdingsmiddelen ed gebruikt zijn en geen grond waar bestrijdingsmiddelen in zitten. Het is dus gezonder voor mij, maar ook voor mijn konijnenMargaS schreef: Geoogst: aardbeien, radijs en paprika's. Snap nu dat de rode paprika's een stuk duurder zijn dan de groene. Wat duurt het lang voor de groene rood worden! Maar heb nu van twee planten toch zeker al zo'n twintig kunnen plukken.
Een bosaardbei is eetbaar als hij rood isJantina schreef: Hoe weet je of een wilde bosaardbei eetbaar is?
Kun je van het aardbeienblad ook thee trekken?
Of de soort eetbaar is... We hebben ze in de tuin maar niet zelf gepland..Roosj schreef: Een bosaardbei is eetbaar als hij rood is ;)
Ja, je kan er thee van maken zeggen ze, ik heb het nooit geprobeerd omdat mijn konijnen de bladeren opeten hihiNadia schreef: Kun je van het aardbeienblad ook thee trekken?
Als het een bosaardbei is, dan is hij eetbaar. Het schijnen goede bodembedekkers te zijn heb ik gelezen. Hier in de tuin krijgt dat ene plantje er geen kans voor omdat de konijnen dus de bladeren krijgenJantina schreef: Of de soort eetbaar is... We hebben ze in de tuin maar niet zelf gepland..
Ze zijn in ieder geval zelf bevruchtend, dus het is niet zo dat je een 'mannetjes' en een 'vrouwtjes' plant moet hebben om aardbeien te kunnen krijgen. Daarnaast is het een vaste plant, dus hij komt elk jaar terug.
Hij kan zowel in de zon als in half schaduw.
Eigenlijk een ideale plant dus
Laatst gewijzigd door Roosj op wo 05 jun 2013, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.