Spoedoperatie Spike; graag tips voor herstel
Moderator: Lizzy
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Spoedoperatie Spike; graag tips voor herstel
heb je de da nog gesproken?
De DA belde. Spike lijkt goed door deze tweede operatie heen te zijn gekomen. Hij is alerter en veel minder apathisch dan vanochtend. Hij krijgt AB per injectie en blijft aan het infuus. De bandages in zijn buik worden geregeld verschoond en dat lijkt goed te gaan. Hij krijgt opiaten als pijnbestrijding en wordt gecatheteriseerd..
Qua operatie is nu alles gedaan wat te doen is. Nu moeten de darmen gaan genezen. Als ze weer gaan lekken...
Maar we blijven met hem knokken voor herstel.
Er wordt ook vannacht voor hem gezorgd, is ook wel nodig i.v.m. de intensieve verpleging.
Zodra de buikvliesontsteking rustiger is kan de wond dicht, al dan niet met drain.
Morgen krijg ik weer een update.
Bedankt voor de reacties. Zo'n emotionele rollercoaster is niet niks, en het is fijn reacties te krijgen van mensen die weten hoeveel zorgen je kunt maken om je hond.
Qua operatie is nu alles gedaan wat te doen is. Nu moeten de darmen gaan genezen. Als ze weer gaan lekken...
Maar we blijven met hem knokken voor herstel.
Er wordt ook vannacht voor hem gezorgd, is ook wel nodig i.v.m. de intensieve verpleging.
Zodra de buikvliesontsteking rustiger is kan de wond dicht, al dan niet met drain.
Morgen krijg ik weer een update.
Bedankt voor de reacties. Zo'n emotionele rollercoaster is niet niks, en het is fijn reacties te krijgen van mensen die weten hoeveel zorgen je kunt maken om je hond.
Och wat heftig en wat moet jij nu door een hel gaan. 
Wij gaan duimen dat zijn darmen niet gaan lekken en hij weer helemaal mag herstellen.

Wij gaan duimen dat zijn darmen niet gaan lekken en hij weer helemaal mag herstellen.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
hoop dat je een beetje geslapen heb vannacht....
blijf duimen dat het de goede kant op gaat met spike!!
blijf duimen dat het de goede kant op gaat met spike!!
Hoe zijn jullie beide door de nacht gekomen?
-
flodder en dwarrel
- 5-sterren

+1El budha schreef: Hoe zijn jullie beide door de nacht gekomen?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Bah wat een ellende. Veel sterkte en ik duim dat hij vlug opknapt.
Lees het nu pas allemaal. sterkte en ik duim voor spike. Krijg er rillingen van en dejavu's

Jeetje wat een drama. Hopenlijk gaat het nu de goede kant op.
Ik wens je veel sterkte. Tis niet niks, 2 operaties achter elkaar.

Ik wens je veel sterkte. Tis niet niks, 2 operaties achter elkaar.
Vanochtend kregen we bericht dat Spike redelijk de nacht door was gekomen. Was weer iets alerter en ging ook een paar keer zitten.
Uiteraard de hele dag mijn mobiel bij me gehad op mijn werk, maar gelukkig geen bericht.
Net weer een update: hij is weer verder de goede kant op gegaan. Het vocht in zijn buikholte is aanzienlijk afgenomen, en als dit doorzet mag morgen de buikwond dicht. Temp. is goed, en hij heeft heel voorzichtig een paar milliliter vloeibaar voedsel geaccepteerd, wat hij ook actief uit de spuit probeerde te likken
. Ligt nu aan een onderhoudsinfuus, dus ook geen intensieve ondersteuning meer in deze.
Als het vochtgebeuren in de buik normaliseert en de wond dicht mag, mag hij mogelijk morgenmiddag of zaterdag naar huis

Het blijft spannend, maar de prognose is van matig naar gematigd positief verschoven.
Morgen bel ik weer in de ochtend. We mogen ook bij hem langs, maar ik vrees dat dat ook wel erg verwarrend voor hem is, dus we blijven maar van afstand energie toesturen. Als hij weer thuis is, kunnen we echt bij hem zijn.
Uiteraard de hele dag mijn mobiel bij me gehad op mijn werk, maar gelukkig geen bericht.
Net weer een update: hij is weer verder de goede kant op gegaan. Het vocht in zijn buikholte is aanzienlijk afgenomen, en als dit doorzet mag morgen de buikwond dicht. Temp. is goed, en hij heeft heel voorzichtig een paar milliliter vloeibaar voedsel geaccepteerd, wat hij ook actief uit de spuit probeerde te likken
Als het vochtgebeuren in de buik normaliseert en de wond dicht mag, mag hij mogelijk morgenmiddag of zaterdag naar huis
Het blijft spannend, maar de prognose is van matig naar gematigd positief verschoven.
Morgen bel ik weer in de ochtend. We mogen ook bij hem langs, maar ik vrees dat dat ook wel erg verwarrend voor hem is, dus we blijven maar van afstand energie toesturen. Als hij weer thuis is, kunnen we echt bij hem zijn.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
wow wat goed zeg!!! blijf nog ff doorduimen hoor!
Jeetje meis !!! Wat een toestand is dat nog geworden, arme Spike
Ik hoop en duim voor verder herstel !!!!!

Ik heb meegelezen, gelukkig gaat het voorzichtig de goede kant op !
Goed om te lezen dat hij vooruit gaat!