Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Hier weinig te melden, alles gaat z'n gangetje eigenlijk. 
Nu maar hopen dat ze nog iets van plantjes ook krijgen....anders moeten ze die kopen en ze hebben al zo weinig geld , en ja het is goedkoper dan kant en klaar kopen maar het is nog niet gelijk al klaar om geoogst te worden..Nynke schreef:![]()
Goed initiatief !!
Vandaag de laatste bloemkool van de tuin en de eerste peultjes.
en tussen de middag tomatensoep die ik van verleden jaar nog had uit de vriezer...
en tussen de middag tomatensoep die ik van verleden jaar nog had uit de vriezer...
-
calimero_a
- 4-sterren

vandaag de ijsbergsla uitgeplant en de spinazie ingezaaid. De spaanse pepertjes groeien nog niet zo hard, ze zijn nu al bijna 3mm groot 
En hmmmm
snackkomkommers doen het dus in een pot: dat wil ik ook!!!!!!!!!
En hmmmm
Ja, leuk he ! Enige is dat ik in mijn onkunde de plant getopt hebt ipv een dief eruit te halen.... De planten kunnen heel hoog worden begreep ik, maar de mijne stopte dus met omhoog groeien en begon al komkommers te maken... Nou ja, weer wat geleerdcalimero_a schreef:En hmmmmsnackkomkommers doen het dus in een pot: dat wil ik ook!!!!!!!!!
Mijn boven buurvrouw blijkt ook groente in potten te kweken, en bij haar vader een moestuintje te hebben. Dus heb haar een stukje munt en een stukje maggiplant gegeven. Die had ik een tijdje terug ook gehad- en groeien als een tierelier, dus ze was helemaal blij
Zo juist heb ik even wat dingen opnieuw gezaaid die nog niet omhoog waren gekomen:
2 sla
1 rode sla
9 spinazie
Een heleboel wortels (waren opgegeten door m'n dieren) en daar een rooster overheen gemaakt.
De aardbeien plantjes die ik van de week binnen heb gekregen zien er toch slechteruit. Ik heb de winkel maar gemaild, want het lijkt wel alsof ze de herfst in gaan.. Rode blad randen en gaten in de bladeren.. Hij zit ook onder de witte vliegjes, wat al overgeslagen is op mijn witlof
Gelukkig staat de rest aan de andere kant van de tuin (op de witlof en zonnebloemen na), maar ben daar dus niet zo happy over..
Morgen of over morgen ga ik nog wat dingen opnieuw saaien:
2 zonnebloemen,
3 komkommer (weken)
4 selderij
En ik ga weer opnieuw 81 Radijsjes zaaien
Morgen ga ik ook mijn nieuwe Stockli droger halen!! Jeej!!!
2 sla
1 rode sla
9 spinazie
Een heleboel wortels (waren opgegeten door m'n dieren) en daar een rooster overheen gemaakt.
De aardbeien plantjes die ik van de week binnen heb gekregen zien er toch slechteruit. Ik heb de winkel maar gemaild, want het lijkt wel alsof ze de herfst in gaan.. Rode blad randen en gaten in de bladeren.. Hij zit ook onder de witte vliegjes, wat al overgeslagen is op mijn witlof
Gelukkig staat de rest aan de andere kant van de tuin (op de witlof en zonnebloemen na), maar ben daar dus niet zo happy over..
Morgen of over morgen ga ik nog wat dingen opnieuw saaien:
2 zonnebloemen,
3 komkommer (weken)
4 selderij
En ik ga weer opnieuw 81 Radijsjes zaaien
Morgen ga ik ook mijn nieuwe Stockli droger halen!! Jeej!!!
Laatst gewijzigd door Roosj op zo 09 jun 2013, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marielle1988
- 2-sterren

Godzijdank heeft alles de vakantie overleefd, maar het staat er wel een beetje ontploft bij.... haha
De andijvie moet nodig geoogst worden, dat gaan we morgen maar doen. De peren en de pruimen zullen ontzettend veel vruchten geen dit jaar, de takken knakken zowat....Daar gaan we morgen dus ook maar een extra paal bijzetten. Verder kan ik bijna de eerste pepers oogsten en staan de tomaten vol in bloei. De sla schiet mooi op en de bietjes gaan ook goed. Helaas hebben de boontjes het toch een beetje koud gehad
De fruitstruiken (framboos, rode bes en kruisbes) gaan ook lekker, de kruisbes hangt helemaal vol met vruchten!
Ik ben tevreden
De andijvie moet nodig geoogst worden, dat gaan we morgen maar doen. De peren en de pruimen zullen ontzettend veel vruchten geen dit jaar, de takken knakken zowat....Daar gaan we morgen dus ook maar een extra paal bijzetten. Verder kan ik bijna de eerste pepers oogsten en staan de tomaten vol in bloei. De sla schiet mooi op en de bietjes gaan ook goed. Helaas hebben de boontjes het toch een beetje koud gehad
Ik ben tevreden
Had twee bonen bij de schutting gezet. Eentje had het al niet overleefd. De andere deed het echter wel goed. Tot ik vandaag keek. Tot mijn verbazing geknapt. En volgens mij heeft er een beest aan stengel gevreten. Gelukkig heb ik er nog twee die het goed doen.
Mijn paksoy is ook doorgeschoten. Ik mik het blad wel bij Duke door de groentemix heen. Gister bij de aldi nog maar even een basilicum, peterselie en bieslookplantje gehaald. Die zagen er mooi uit. Ze in een hangpot gedaan.
Mijn paksoy is ook doorgeschoten. Ik mik het blad wel bij Duke door de groentemix heen. Gister bij de aldi nog maar even een basilicum, peterselie en bieslookplantje gehaald. Die zagen er mooi uit. Ze in een hangpot gedaan.
Jammie !!! Mijn moeder vond vandaag mn eerste zelf gefokte kruisbesMarielle1988 schreef: De fruitstruiken (framboos, rode bes en kruisbes) gaan ook lekker, de kruisbes hangt helemaal vol met vruchten!
Had er wel een vergroot glas bij nodig, maar toch leuk
De bloempjes in mn tomaten plantjes zijn verdord.... dat voorspelt niet veel goeds volgens mij, denk dat er geen tomaten meer van komen
Mijn kers heeft luizen. Kan ik daar wat aan doen? Wil ik eigenlijk niet want hij draagt nu vruchten! Maar ja...
-
hannabelgje
- 5-sterren

Was dat niet iets met groene zeep en nog iets?
- Sarah5
- 5-sterren

- Contacteer:
Lieveheersbeestjes kopen (nou ja de larven dan) en die loslaten.Jantina schreef: Mijn kers heeft luizen. Kan ik daar wat aan doen? Wil ik eigenlijk niet want hij draagt nu vruchten! Maar ja...
http://www.waterwezens.nl/
-
judith1967
- 5-sterren

Gisteren bij de BBQ hadden we lekker Rucola uit eigen tuin!!
Lekker!!!
Lekker!!!
-
judith1967
- 5-sterren