Ontevreden over Lotgering

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Ontevreden over Lotgering

Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

[quote="Martine-Tom"]
Imho zou een goede fabrikant totaal geen meuk hebben, meuk hoort in de kliko niet in omloop.
[/quote]

Helemaal mee eens, maar zolang het me niet overkomt heb ik geen klagen.
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

[quote="keetje"]
Wat ik vreemd vind na het lezen van bovenstaande berichten is dat er dus pakjes in omloop zijn met/zonder wikkel, grijs/mooi van kleur. Hoe kan dat nu van 1 bedrijf? Of gebeurd er iets bij de tussenpersonen?
[/quote]
Dat zou kunnen, maar geloof ik niet.

Mijn ervaringen zijn ook die dat de kwaliteit nogal wisselend is, en dat er met klachten niet goed wordt omgegaan (doen ze gewoon niets mee, je klacht wordt "genoteerd" maar compensatie volgt er niet!)
We hebben een aantal keren met verschillende mensen samen besteld (en dat waren grote bestellingen, niet een of 2 kratjes), en ik twijfel er hard over of we nog wel moeten bestellen.
De keren dat het voer in orde was was het echt prima (althans op zicht)

Maar dan heb je ook leveringen waar voer verwisseld wordt voor een andere soort, het verschil in prijs mag je dan zelf maar bijlappen, verpakkingen kapot, dus vriesbrand, en als het een of 2 pakjes is op een krat van 36 stuks dan zever ik daar niet over, daardoor ontevreden medebestellers e.d.
Bij de voorlaatste levering zat runderknars wat door 3 van de 4 medebestellers als bedorven werd omschreven. Nu had ik zelf geen gemengde kratten, dus ik weet niet exact wat daarmee aan de hand was.
Bij de laatste levering misten we een soort, maar de chauffeur had nog wel 2 kratten totaalvoer rund "over", die heb ik niet meegenomen, omdat ik niet wist of de medebesteller dat wel in de plaats wilde.
Vond dat wel vreemd, dan neem je toch even contact op als er iets niet leverbaar is, en dan vraag je toch of dat in orde is. Maar niet er vanuit gaan dat nemen ze dan wel in de plaats.
Chauffeur kan daar ook niks aan doen, dat is de planning, maar hij staat daar dan wel met de klant...
Zoiets KAN gewoon niet!

Wat mij opvalt dat de wildvariant die ik altijd heel goed vond, er nu bij de laatste levering heel anders uitzag, die vind ik duidelijk anders als de vorige keren.
Moest die zo blijven dan hoef ik die ook niet meer.

Is voor mij altijd een heel geregel, en met het aantal honden wat ik heb gemakkelijk genoeg elders te bestellen om aan minimale leverhoeveelheden te komen.

Maar jammer, buiten dat ik voor de meeste varianten dacht prijs/kwaliteit is in orde vond ik het van voordeel dat er geen premixen inzitten, plus dat het niet zo fijngemalen was dat je redelijk kon zien wat erin zat. Als het fijner gemalen wordt zie je al helemaal niet meer wat erdoor gedraaid wordt.

Maar dat idee heb ik btw over elke kvv...in mijn optiek net als brok, je weet niet wat erin gaat.
En als je vlees ergens koopt...alles wat je niet hebt zien opgroeien en zelf hebt laten slachten kun je je afvragen wat ermee is.
espagne5
1-ster
1-ster

Bericht door espagne5 »

ik bestel altijd bij Lotgering zelf nooit in een winkel in het begin gingen we zelf halen maar het is ruim een uur rijden en met inladen etc erbij waren we bijna een halve dag onderweg en voor die 8 euro laat ik het bezorgen.Ik heb nu  mn bestelling gedaan en daar 1 krat van het totaalbedrag afgetrokken wat de afspraak was en de rest wat ik hier heb liggen wordt omgeruild ik ben benieuwd volgende week we zien het pas als het ontdooid is.Dit is de eerste keer in die 4 jaar dat ik dat meemaak
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

Heb net een bestelling gedaan maar meer om de karkassen en de strotten en de nekken en zo. helaas was ik verplicht zo'n vieze krat meuk te bestellen. hoop dat we morgen kunnen zeggen dat we die eigenlijk niet willen en daar alleen bestelde om de rest.
Jetty
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Jetty »

[quote="Kallista"]
Dat zou kunnen, maar geloof ik niet.

Mijn ervaringen zijn ook die dat de kwaliteit nogal wisselend is, en dat er met klachten niet goed wordt omgegaan (doen ze gewoon niets mee, je klacht wordt "genoteerd" maar compensatie volgt er niet!)
We hebben een aantal keren met verschillende mensen samen besteld (en dat waren grote bestellingen, niet een of 2 kratjes), en ik twijfel er hard over of we nog wel moeten bestellen.
De keren dat het voer in orde was was het echt prima (althans op zicht)

Maar dan heb je ook leveringen waar voer verwisseld wordt voor een andere soort, het verschil in prijs mag je dan zelf maar bijlappen, verpakkingen kapot, dus vriesbrand, en als het een of 2 pakjes is op een krat van 36 stuks dan zever ik daar niet over, daardoor ontevreden medebestellers e.d.
Bij de voorlaatste levering zat runderknars wat door 3 van de 4 medebestellers als bedorven werd omschreven. Nu had ik zelf geen gemengde kratten, dus ik weet niet exact wat daarmee aan de hand was.
Bij de laatste levering misten we een soort, maar de chauffeur had nog wel 2 kratten totaalvoer rund "over", die heb ik niet meegenomen, omdat ik niet wist of de medebesteller dat wel in de plaats wilde.
Vond dat wel vreemd, dan neem je toch even contact op als er iets niet leverbaar is, en dan vraag je toch of dat in orde is. Maar niet er vanuit gaan dat nemen ze dan wel in de plaats.
Chauffeur kan daar ook niks aan doen, dat is de planning, maar hij staat daar dan wel met de klant...
Zoiets KAN gewoon niet!

Wat mij opvalt dat de wildvariant die ik altijd heel goed vond, er nu bij de laatste levering heel anders uitzag, die vind ik duidelijk anders als de vorige keren.
Moest die zo blijven dan hoef ik die ook niet meer.

Is voor mij altijd een heel geregel, en met het aantal honden wat ik heb gemakkelijk genoeg elders te bestellen om aan minimale leverhoeveelheden te komen.

Maar jammer, buiten dat ik voor de meeste varianten dacht prijs/kwaliteit is in orde vond ik het van voordeel dat er geen premixen inzitten, plus dat het niet zo fijngemalen was dat je redelijk kon zien wat erin zat. Als het fijner gemalen wordt zie je al helemaal niet meer wat erdoor gedraaid wordt.

Maar dat idee heb ik btw over elke kvv...in mijn optiek net als brok, je weet niet wat erin gaat.
En als je vlees ergens koopt...alles wat je niet hebt zien opgroeien en zelf hebt laten slachten kun je je afvragen wat ermee is.

[Ik krijg direct ''af fabriek,bestel 100 kilo per 3 weken heb het nog nooit ontdooid in ontvangst genomen van de chauffeur. De laatste ''roddel'' die ik nu heb gehoord..er was een vriescel uitgevallen,alles ontdooid..........1000 kilo............en gewoon weer invriezen hé!!!]
Jipogelion
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jipogelion »

Nu je het zegt, wij hebben inderdaad ook nooit meer wat gehoord over die bedorven stukken vlees... ik zou me als bedrijf de oren van m'n kop schamen als ik zoiets zou hebben geleverd.  >:( Wij kregen het ook altijd direct van de fabriek bezorgd dus geen tussenpersoon die iets verkeerd heeft gedaan. Nu ik dit hier allemaal lees... het is wel helemaal best met ze, hier komt het er zowieso nooit meer in! Hoe kan je zo laks zijn met je product, je klanten en het welzijn van hun dieren....?!  :-\
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

quote :
[Ik krijg direct ''af fabriek,bestel 100 kilo per 3 weken heb het nog nooit ontdooid in ontvangst genomen van de chauffeur. De laatste ''roddel'' die ik nu heb gehoord..er was een vriescel uitgevallen,alles ontdooid..........1000 kilo............en gewoon weer invriezen hé!!!]

ik vind dit wel een kwalijke roddel , vind wel dat je dit eerst bij de producent moet verrifieren  ...
als meerdere mensen slechte qualiteit hebben gekregen dan ga je er toch eerst over klagen , desnoods met meerdere personen mocht je je niet serieus genomen voelen?
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

Roddels ga ik ook niet op af, enkel op datgene wat ik zelf zie en meemaak.
Meningen van mensen zijn vaak zo verschillend, ik bekijk iets zelf en oordeel dan pas.
espagne5
1-ster
1-ster

Bericht door espagne5 »

ja dat vin dik ook ik ga ook niet op roddels af maar als je dan berichten leest van mensen die hetzelfde probleem hebben dan heb je zoiets van het ligt niet aan mij.En bij ons is het vlees altijd diepgevroren bezorgd nooit  ontdooid of gedeeltelijk ontdooid gehad.Maar ik heb daarom ook gebeld ik ben dan wel zo dat ik op mn strepen sta ik bestel ook ruim 100 kg in de 4 weken en als er dan geen compensatie is dan zorg ik daar wel voor.Ik heb ook duidelijk gemaakt vanmorgen als deze levering ook zo is dat ik ander KVV ga geven en niet meer bij hun vandaan.En als je al 4 jaar vlees afneemt daar dan ben ik nog wel zo om ze een kans te geven,mede omdat ik nooit dit eerder meegemaakt heb
JoepenLola
3-sterren
3-sterren

Bericht door JoepenLola »

Ik luister ook niet naar roddels en achterklap....de mensen die " Tegen Lotgering" zijn zullen dit altijd nog even aandikken.. ;)
Ik ga van me eigen ervaring uit...ik bestel al 2.5 jaar in volle tevredenheid Lotgering.
De laatste zending was niet naar de kwaliteit die ik altijd had...had de wild variant die was super....had ook vlees totaal en de vis en die was niet zoals altijd.
De binnenkant was op sommige stukken ietwat rose de buitenkant grijs .
De laatste zending heb ik direct bij Lotgering zelf besteld ,al die jaren ervoor via een verkooppunt.
Ik heb het verkooppunt ( waar ik het altijd haalde)ook eens gebeld om te vragen hoe zij dit ervaarde....ook zij had veel klachten gehad,honden aan de diaree...,grijs, smurrie en het stonk.
Ook zijn er al een aantal klanten gestopt met Lotgering die bij haar afname die is ze dus kwijt geraakt....ze overweegt om misschien met een ander merk verder te gaan want ze kan ook zelf niet meer achter de kwaliteit staan die normaal prima in orde was.

Ik kan zelf nu met een kennis mee gaan bestellen bij Degomeat...heb daar  wat verschillende rollen besteld om eens te kijken wat ik daarvan vind...ik bestel nog 1 x bij Lotgering een kleine hoeveelheid....is het niet verbeterd stop ik ook bij Lotgering.
Als Degomeat bevalt ga ik daar mee verder met misschien nog een ander merk....even kijken hoe alles verloopt.
Shanti en co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Shanti en co »

Toen bij ons dingen niet werden geleverd (elke keer als we bestelde) konden we dat de volgende keer gratis krijgen en mochten we wat extra bestellen. In dat opzicht vind ik ze wel goedwant we kregen gewoon zonder gezeur een paar zalmkoppen gratis en de dingen die we de vorige keer niet gekregen hadden.
Maarja, het was wel elke keer nodig en dat is wel erg vervelend, zeker als je met meerdere mensen besteld.

De laatste keer hadden we dus ook alles gecontroleerd voordat we betaalde, en ja hoor, een paar dingen miste.
De chaffeur stelde dat trouwens niet op prijs want die had een erg druk schema en voor dat gedoe had hij geen tijd. Tja, jammer dan, wij hadden al van tevoren aangegeven dat wij even de tijd wilde nemen omdat we met 6 mensen bestelde.
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

Er is een partij geweest die te lang duurde voordat het ingevroren was. Dit kwam door een kapotte vriesmotor. Deze is gelijk vervangen.

Ook wij hadden dus een deel van de levering die niet goed was. Gelijk maar gebeld en mochten het om komen ruilen (wij halen altijd). Werd totaal niet moeilijk over gedaan. Nu nieuwe rollen en deze zijn gewoon goed.

Wij zijn dus zeker tevreden ook over de service bij een klacht!
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

[quote="DebbieV"]
Er is een partij geweest die te lang duurde voordat het ingevroren was. Dit kwam door een kapotte vriesmotor. Deze is gelijk vervangen.

Ook wij hadden dus een deel van de levering die niet goed was. Gelijk maar gebeld en mochten het om komen ruilen (wij halen altijd). Werd totaal niet moeilijk over gedaan. Nu nieuwe rollen en deze zijn gewoon goed.

Wij zijn dus zeker tevreden ook over de service bij een klacht!
[/quote]

Kennelijk is die partij dus toch verkocht en dat vind ik een kwalijke zaak!!
JoepenLola
3-sterren
3-sterren

Bericht door JoepenLola »

[quote="Lazy Garfield"]
Kennelijk is die partij dus toch verkocht en dat vind ik een kwalijke zaak!!
[/quote]
Dat ben ik 100% met je eens....die hadden ze dan gewoon moet vernietigen en niet moeten verkopen.. ::)
espagne5
1-ster
1-ster

Bericht door espagne5 »

dat werd ook de vorige keer tegen me gezegd dat het niet uitgeleverd had mogen worden,en als ik jullie berichten lees is dat ook eenmalig geweest dus zou het dit keer wel goed moeten zijn we wachten af

Plaats reactie