Ontevreden over Lotgering

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Ontevreden over Lotgering

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Lazy Garfield"]
Volgens mij gaan we aardig  :offtopic2: hier.
[/quote]

Modereren doe je maar op je eigen forum.
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

[quote="eelke"]
Sinds wanneer ben jij groen?
[/quote]
Wat betekent ''jij bent groen''?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Annemarie Rijnveld"]
Wat betekent ''jij bent groen''?
[/quote]

IK ben groen...jij bent geel (zie de sterren onder je avater)  :biggrin2:
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Koren op de molentjes van het vriendinnenclubje!
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

[quote="Angelique"]
IK ben groen...jij bent geel (zie de sterren onder je avater)  :biggrin2:
[/quote]:D ;D
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

[quote="Lazy Garfield"]
Koren op de molentjes van het vriendinnenclubje!
[/quote]ohja bff's hoor  :biggrin2:
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

[quote="Martine-Tom"]
ohja bff's hoor  :biggrin2:
[/quote]

:D  :D
Zie je Saartje zwemmen op de afbeelding in mijn onderschrift?
Ze zegt net tegen me: " Laat ze toch lullen joh, ik zwem zo goed omdat ik Lotgering zo lekker vind"!  :mbounce:
Moet ik haar dat weigeren dan?  :P
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

Ik heb het ook eens geprobeerd, Lotgering, voor mijn katten. Ik had de kattenvariant en de totaalmix wild. Ze stonken allebei, maar de wildversie meurde wel zo erg dat ik het niet eens uit de vriezer durf te halen. Jammer, want ik wilde ze juist wat meer wild gaan geven, maar hier zie ik vanaf. De kattenvariant stonk iets minder maar nog steeds veel erger dan wat ik gewend ben van kvv's. De grauwgrijze kleur heeft ook niet bijgedragen. Ik ben er ook geen fan van geworden dus.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

[quote="kakocavi"]
Ik heb het ook eens geprobeerd, Lotgering, voor mijn katten. Ik had de kattenvariant en de totaalmix wild. Ze stonken allebei, maar de wildversie meurde wel zo erg dat ik het niet eens uit de vriezer durf te halen. Jammer, want ik wilde ze juist wat meer wild gaan geven, maar hier zie ik vanaf. De kattenvariant stonk iets minder maar nog steeds veel erger dan wat ik gewend ben van kvv's. De grauwgrijze kleur heeft ook niet bijgedragen. Ik ben er ook geen fan van geworden dus.
[/quote]

Schandalig dat je dat geleverd hebben!
Nooit last van gehad.  :D
Vivianneb
5-sterren
5-sterren

Bericht door Vivianneb »

Ik snap iets helemaal niet... we hebben best een interessant topic, iemand maakt een feitelijke statement (en zegt ook nog we en niet jullie.. dus geeft bij wijze van ook nog zichzelf de schuld) en boem! Ineens is het mis?

Kan iemand me de logica uitleggen? Ik mis echt een stukje denk ik...  (Het is niet dat ik een kantje kies, ik snap deze groepsdynamiek gewoon niet... )
kakocavi
5-sterren
5-sterren

Bericht door kakocavi »

[quote="Lazy Garfield"]
Schandalig dat je dat geleverd hebben!
Nooit last van gehad.  :D
[/quote] Apart dat er zulke verschillen zijn in kwaliteit dan. Ik had echt geen torenhoge verwachtingen maar die grijze kleur vond ik toch niet zo best eruitzien. De wildvariant is wel mooi rood zo te zien, maar die stinkt dan weer zo...  :-\
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

[quote="kakocavi"]
Apart dat er zulke verschillen zijn in kwaliteit dan. Ik had echt geen torenhoge verwachtingen maar die grijze kleur vond ik toch niet zo best eruitzien. De wildvariant is wel mooi rood zo te zien, maar die stinkt dan weer zo...  :-\
[/quote]

Tja wat de één vindt dat het stinkt ervaart een ander weer anders.
Ik ben erg tevreden over de wildvariant en de variant met  pens.
Echt nooit een slechte levering gehad.
Wellicht ligt dat aan mijn verkooppunt, als daar een slechte levering tussen zou zitten gaat het linea recta retour, dat weet ik zeker.
Voer overigens ook Darf eko, eendennekken en kippennekjes.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op di 18 jun 2013, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Annemarie Rijnveld"]
Dat heeft toch te maken met het Ca gehalte, Angeliqie?
Ergens legt Lizzy uit dat in grote en volwassen dieren het Calciumgehalte in de, vooral lange, botten veel hoger is en daarom ook keihard, dan in kleinere en jongere dieren.
Het kwam er hierop neer, als ik het goed heb begrepen: dat een zelfde gewicht aan bot van een rund meer Ca geeft dan die van kip bijvoorbeeld. En dan kom je in de clinch met je Fosfor. Want ook het Fosforgehalte is wwer een stuk hoger.

Hellup Lizzy, hoe zit dat ook al weer?
[/quote]

Botten van grote dieren bevatten inderdaad meer calcium en ook meer fosfor dan botten van kleine dieren. Op zich is dat niet erg. Maar zou je in een KVV met kippenbot zo'n 20% kale kippenbotten verwerken (in ons rekenmodel komt dit neer op ongeveer 40% vleesbot), zou je met botten van grote dieren wellicht maar 15% kale botten moeten verwerken. Maar als het goed is hebben de merken die botten van grotere dieren gebruiken ook een analyse laten maken van hun voer. Dus sec gezien moeten zij kunnen vertellen hoeveel % bot zij in hun prak doen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="chiva"]
Barfmenu Hert *premium* 1kg.

Ingrediënten:
hertenvlees, kippenvlees, kippenbotten en hertenorganen.
Deze variant is verrijkt met dierlijke vezels.

Zo is hij mij bekent, heb er eigenlijk zelf nooit opgelet als de hondjes eens een keer een rol kregen, ga ik de volgende keer eens doen.
En als ik de ingrediënten lees behoort het dus echt wel rood te zijn, ga morgen ff een rol ontdooien.
[/quote]

Zo, ik heb even wat pagina's terug gelezen. Hertenbot is een prima calciumbronnetje. Het is alleen bijna niet te malen hoor, bot van grote dieren. En de kans is groot dat je minder bot in de prak moet doen dan bij kippenbot, omdat hertenbot naar alle waarschijnlijkheid (ik heb geen analyses van hertenbot) meer calcium (en meer fosfor) bevat. Dus stel je moet er dan maar 10% of 15% bot in doen, dan moet je "ruimte die overblijft" vullen met wat anders. Bot = gratis of bijna gratis. En het is dus op alle fronten voordeliger om er 20% of 25% kale kippenbotten in te vermalen. En kippenbot is ook een prima calciumleverancier, niks mis mee.

Dat de TinLo prak grijzig is: ik weet ook niet waarom maar als ik het vetgedrukte lees, dan krijg ik de neiging te denken dat ze er misschien vacht/huid in hebben verwerkt? Daar wordt je prak ontzettend grijs van (kijk maar naar bijv. All Animal konijn). Ik zou zelf namelijk geen andere "dierlijke vezel" weten dan vacht. Jullie?
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

[quote="Lizzy"]
Zo, ik heb even wat pagina's terug gelezen. Hertenbot is een prima calciumbronnetje. Het is alleen bijna niet te malen hoor, bot van grote dieren. En de kans is groot dat je minder bot in de prak moet doen dan bij kippenbot, omdat hertenbot naar alle waarschijnlijkheid (ik heb geen analyses van hertenbot) meer calcium (en meer fosfor) bevat. Dus stel je moet er dan maar 10% of 15% bot in doen, dan moet je "ruimte die overblijft" vullen met wat anders. Bot = gratis of bijna gratis. En het is dus op alle fronten voordeliger om er 20% of 25% kale kippenbotten in te vermalen. En kippenbot is ook een prima calciumleverancier, niks mis mee.

Dat de TinLo prak grijzig is: ik weet ook niet waarom maar als ik het vetgedrukte lees, dan krijg ik de neiging te denken dat ze er misschien vacht/huid in hebben verwerkt? Daar wordt je prak ontzettend grijs van (kijk maar naar bijv. All Animal konijn). Ik zou zelf namelijk geen andere "dierlijke vezel" weten dan vacht. Jullie?

[/quote]
Dat klopt Lizzy ze doen er wat vacht of haar van een beest door dat heeft de man mij verteld van Tinlo hij vertelde er bij dat dat was om de vertering wat langer te laten duren, dan vliegt het niet zo snel door de hond heen. Ik heb ook niet gezegd dat de versie hert van Tinlo grijs zag, ik vind hem erg licht voor hert en heb daarom de gedachte dat er veel kip door zit. En dan denk ik voor 5,50 vind ik dat erg duur ik wil hert hebben en niet 75 % kip bv. en maar 25 % hert.
Kip zit nl. overal genoeg in.

Plaats reactie