Ontevreden over Lotgering

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Ontevreden over Lotgering

Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

[quote="lauraV"]
blijkbaar zijn er ook ontevreden mensen.....
[/quote]

Natuurlijk dat klopt, maar reageer dan alleen in kvv topics als je zelf ook kvv voert.
Vind je barfen beter, prima maar reageer dan alleen in topics die daarover gaan.
Dat bedoel ik.  ;)
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op wo 19 jun 2013, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

waarom zou ik dat doen ??????
wat ik dus niet begrijp ......... na gelezen te hebben dat veel kvv niet constant is van samenstelling , wel klagen maar vaak niet respons halen bij de maker .....is erg makkelijk  :)
waarom pakken jullie kvv voerders dan niet samen om zelf een kvv samen te stellen naar behoeven .
als je ziet dat de barflijntjes 1000 en kilo`s vervoeren ......
een mooi elimineer kvv zonder toevoegingen , of zonder kip of rund  enz...... ga met een groep informeren en aan de slag ..... ben creatief , overweeg dingen zodat je een mooie kvv voor een eerlijke prijs hebt , want de gezondheid vanje maatje daar doe je het toch voor ?
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

lauraV schreef: waarom zou ik dat doen ??????
wat ik dus niet begrijp ......... na gelezen te hebben dat veel kvv niet constant is van samenstelling , wel klagen maar vaak niet respons halen bij de maker .....is erg makkelijk  :)
waarom pakken jullie kvv voerders dan niet samen om zelf een kvv samen te stellen naar behoeven .
als je ziet dat de barflijntjes 1000 en kilo`s vervoeren ......
een mooi elimineer kvv zonder toevoegingen , of zonder kip of rund  enz...... ga met een groep informeren en aan de slag ..... ben creatief , overweeg dingen zodat je een mooie kvv voor een eerlijke prijs hebt , want de gezondheid vanje maatje daar doe je het toch voor ?
Dat is wel een goed idee, maar wie gaat dat malen en husselen dan?
Ik in ieder geval niet, spijt me maar vind dat zooooo vies!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Lazy Garfield"]
Natuurlijk dat klopt, maar reageer dan alleen in kvv topics als je zelf ook kvv voert.
Vind je barfen beter, prima maar reageer dan alleen in topics die daarover gaan.
Dat bedoel ik.  ;)
[/quote]

Want? Waarom zou ik? Sinds wanneer bepaal jij wanneer ik waar reageer? Misschien heb je overigens nog niet zo goed gekeken op welk forum je nou helemaal terecht bent gekomen. Even voor de duidelijkheid, dit is BARFplaats. En ik heb dat in 2003 opgericht om mensen zelf samen te leren stellen. Ik vond dat er ook ruimte moest zijn voor KVV maar wel met die verstande dat we kritisch blijven ten opzichte van voorgemalen en voorgeprakte prakken van KVV fabrikanten. Want, KVV heeft gewoon als nadeel dat het en gemalen is en het volstrekt onduidelijk is en blijft wat je eigenlijk aan je hond voert. Dat was 10,5 jaar geleden zo, en dat is anno 2013 alleen maar nog meer van toepassing. Want elke week schieten er weer nieuwe KVV merken als paddenstoelen uit de grond. En het lijkt heel veel mensen niet meer te boeien wat ze in de bak van hun hond kieperen, als het maar goedkoop is. Maar dit forum staat voor kwaliteit. Kwaliteit dat je aan je hond voert. En dus blijven wij tegen onduidelijke praktijken van KVV fabrikanten ageren. Kun je niet leuk vinden om te horen, maar het is een feit. En met regelmaat zie ik trouwens BARFers in KVV topics om kun kennis van zaken te delen. Als dat je allemaal niet aan staan, prima: het staat je volstrekt vrij om een KVV forum op te richten.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

[quote="Lazy Garfield"]
Dat klopt Ghali, elders in een poll las ik dat van de 104 leden die gestemd hadden tot nog toe 72% barft en 7% kvv voert.
Alleen snap ik ook niet dat barfers steeds reageren in kvv topics.
Liever zag ik daar een discussie tussen leden die kvv voeren, dat blijft het wellicht ook wat positiever.  :)
[/quote]
misschien omdat sommige barfers voorheen ook kvv hebben gevoerd?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="vanaalst"]
misschien omdat sommige barfers voorheen ook kvv hebben gevoerd?
[/quote]

En van mij hoeft niet iedereen BARF te voeren. Ik begrijp heel goed dat mensen KVV voeren en daar dik tevreden over zijn! Het is stukke handiger dan overal en nergens je ongemalen kwalitatief goede BARF ingredienten vandaan te moeten toveren. Maar ik zie een trend (en die zie ik al een tijdje hoor) dat mensen gewoon nul kritisch meer zijn over wat voor KVV (of BARF ingredienten for that matter) in de bak kiepen. Criterium is goedkoop. En nee, natuurlijk geldt dit niet voor iedereen. Maar als ik zie hoe mensen klakkeloos over stappen op een nieuw merk zonder zich ook maar 1 tel af te vragen wat het nou eigenlijk voor prak is en wat er in zit, maak ik mij zorgen. Om de hond. En ik niet alleen. Alle mensen die staan voor de peilers van dit forum. En de peilers van dit forum zijn: gezonde honden, die gevoerd worden met kwalitatief goede verse/rauwe hondenvoeding.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

En Lazy Garfield, je komt vast nooit in de BARF-hoek? Anders zou je weten dat wij daar net zo goed ageren tegen kwalitatief waardeloze BARF ingredienten. Kijk, lappen kopvlees zoals in dit topic worden getoond: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 6.90.htmll, daarvan zeggen we net zo hard "ieuwwww, dit kun je niet aan je hond voeren, dit hoort in de kliko thuis".
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

[quote="Lizzy"]
En van mij hoeft niet iedereen BARF te voeren. Ik begrijp heel goed dat mensen KVV voeren en daar dik tevreden over zijn! Het is stukke handiger dan overal en nergens je ongemalen kwalitatief goede BARF ingredienten vandaan te moeten toveren. Maar ik zie een trend (en die zie ik al een tijdje hoor) dat mensen gewoon nul kritisch meer zijn over wat voor KVV (of BARF ingredienten for that matter) in de bak kiepen. Criterium is goedkoop. En nee, natuurlijk geldt dit niet voor iedereen. Maar als ik zie hoe mensen klakkeloos over stappen op een nieuw merk zonder zich ook maar 1 tel af te vragen wat het nou eigenlijk voor prak is en wat er in zit, maak ik mij zorgen. Om de hond. En ik niet alleen. Alle mensen die staan voor de peilers van dit forum. En de peilers van dit forum zijn: gezonde honden, die gevoerd worden met kwalitatief goede verse/rauwe hondenvoeding.
[/quote]
yep...eens
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

[quote="Lizzy"]
[/quote]

Precies ! Ook mee eens , en een fabrikant is ook niet op zijn achterhoofd gevallen , geen kritische kopers meer , dan kan ik er een nog groter potje van maken , ik verdien er een hele leuke boterham aan . En wie zijn er de dupe ? De honden ..... vroeg of laat .
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

En ik zal dan nog maar eens een foto plaatsen van spiervlees zoals spiervlees hoort te zijn , dan worden de verschillen misschien duidelijk
Voor de mensen die kvv voeren en  dit niet herkennen , dit is spiervlees van de wilde gans

Afbeelding
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

En hier nog eentje van een stukje veilig dik bevleest vleesbot voor de geintereseerden
Deze komen via BP maar Degomeat heeft ze ook ..... wilde eendendijtjes
Niet elke hond waardeert de smaak , maar het is wel een mooi stukje vlees ,als ze het lusten

Afbeelding
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Tja het is nu eenmaal Barfplaats.. en als je je daarin niet kunt vinden of er last van hebt, dan zeg ik toedeldokie!!!! Maar om nu te zeggen dat het het merendeel van de kvv voerders geen zak kan schelen wat ze in de bak gooien dat vind ik een beetje te kort door de bcoht en daar doen we een hoop mensen te kort mee.
Ik ben hoopvol, misschien tegen beter weten in, en denk dat het merendeel hier zich wel goed verdiept in wat ze voeren en dat we geen uitzonderingen zijn.

Ik kijk altijd goed naar de verhoudingen botspier/orgaan, naar verschillende dierssoorten en merken, ga niet voor goedkoop ook daarin wissel ik dure merken af met goedkopere, ik denk daarmee een hoop bocht uit te kunnen sluiten, helemaal zeker weet je het natuurlijk nooit met kvv, tja dat is een keuze.

Maar om echt iets van de kwaliteit te kunnen zeggen moet je het ook eerst proberen, zien, ruiken en  kijken hoe je honden het er op doen.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

wij-jullie-ik-mijn groep weet het toch het best....
Jullie Barfers mogen hier niet op reageren..
Barfers weten alles beter
KVV is wel goed en wij weten dondersgoed hoe het hoort
Geen persoonlijke quote's, maar een beetje wat ik hier voor mijn gevoel vind. MIJN GEVOEL, wil niet zeggen dat ik dit letterlijk heb gekopieerd of dat iemand zich hier aangevallen door moet voelen.
Ik heb de eerste paar pagina's van dit topic gevolgd, vanaf de 7e wordt ik een beetje moe.. Er wordt een vraag gesteld en antwoord gegeven.

Als ik een vraag stel ben ik altijd dolblij als iemand de moeite neemt om te reageren, en als dat niet het antwoord is dat ik wilde horen, dan ga ik denken waarom iemand dit zegt.
Als iemand tevreden is over Lotgering, dan mag dat. Als iemand dat niet is, dan mag dat ook. Ervaringen mogen gedeeld worden om tot een betere beschrijving te komen.

Laten we even geen groepen maken, want dat vind ik moeilijk. Dan moet ik mezelf eerst in een hokje KVV plaatsen, vervolgens in een hokje af en toe barf, vervolgens weer in het merk KVV, vervolgens weer op hoe reageert mijn hondje hierop en waar stopt het? AAAH  :mbounce:

Ik voer V E R S! En dit is een versforum, dus alsjeblieft geen groepjes meer maken?  :angel2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="M@rina"]
Tja het is nu eenmaal Barfplaats.. en als je je daarin niet kunt vinden of er last van hebt, dan zeg ik toedeldokie!!!! Maar om nu te zeggen dat het het merendeel van de kvv voerders geen zak kan schelen wat ze in de bak gooien dat vind ik een beetje te kort door de bcoht en daar doen we een hoop mensen te kort mee.
Ik ben hoopvol, misschien tegen beter weten in, en denk dat het merendeel hier zich wel goed verdiept in wat ze voeren en dat we geen uitzonderingen zijn.

Ik kijk altijd goed naar de verhoudingen botspier/orgaan, naar verschillende dierssoorten en merken, ga niet voor goedkoop ook daarin wissel ik dure merken af met goedkopere, ik denk daarmee een hoop bocht uit te kunnen sluiten, helemaal zeker weet je het natuurlijk nooit met kvv, tja dat is een keuze.

Maar om echt iets van de kwaliteit te kunnen zeggen moet je het ook eerst proberen, zien, ruiken en  kijken hoe je honden het er op doen.
[/quote]

Ik weet niet hoor, maar nou krijg ik toch het gevoel dat je niet goed gelezen heb wat ik schrijf/bedoel. Of ik heb mezelf niet goed duidelijk gemaakt, kan ook. Ik schijf dat ik een trend zie. Dat veel mensen en ik heb het niet over het merendeel. En last but not least heb ik het niet over de mensen die KVV waarbij ik de trend zie maar ook bij de mensen die BARF voeren.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Ik zie het zo,....

Er zijn veel mensen met KVV begonnen en daarna overgestapt op BARF. Die hebben dus 'verstand' van KVV en BARF. En ook de ervaringen.....

Ik weet dat dit een BARF-forum is en dat daar, als extraatje, in het verleden een KVV-hoekje aan toegevoegd is. Ik kan helaas niet, hoewel ik super veel voordelen zie,  overgaan op BARF en zal op KVV moeten blijven zitten. Ik ben blij met alle opmerkingen en toevoegingen van de BARFers, wat betreft KVV.

Waar ik me wel aan erger is dat mensen, als er kritiek op hun 'favoriete' KVV is, gelijk met hun hakken in het zand gaan staan en het over zwartmakerij hebben.
Soms denk ik dat er zich hier mensen aangemeld hebben alleen om een of ander merk KVV te promoten

Plaats reactie