Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Rucola is net onkruid inderdaad. En de boerenkool wil per kool een vakje hebben. Ze groeien langzaam dus zolang het past lekker laten staan. Hier heb ik in de pompoenen ook al knoppen terwijl de planten nog erg klein zijn. Geen idee wat ik daarmee moet.
-
judith1967
- 5-sterren

Ik heb roma tomaat zaadjes gezaaid,maar vind de plantjes nu wel erg vol worden en gaan ook een beetje hangen
Moet k nog wat doen aan die plantjes,meen wel eens gelezen te hebben dat je de topjes eraf moest halen??
Moet k nog wat doen aan die plantjes,meen wel eens gelezen te hebben dat je de topjes eraf moest halen??
Tomaten moet je dieven Judith, weet je dat? Zodra je genoeg takken met bloemetjes hebt, kun je evt. De andere takken wegknippen meen ik. Zo blijft de kracht in de takken die vrucht gaan dragen, dacht ik dus.
Dat heb ik al een paar weken, met 14 bloemen in 1 klein pompoen plantje. 1 daarvan is al een bol aan het vormen (pompoen?). Maar de plant zelf blijft evengoed door groeien.hannabelgje schreef: Rucola is net onkruid inderdaad. En de boerenkool wil per kool een vakje hebben. Ze groeien langzaam dus zolang het past lekker laten staan. Hier heb ik in de pompoenen ook al knoppen terwijl de planten nog erg klein zijn. Geen idee wat ik daarmee moet.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Net mijn eerste mini komkommer geoogst. 8)
Ik heb de eerste kleine courgettebloemen wel weggehaald. De plant was nog veel en veel te klein. Maar nu groeit hij goed, dus vanaf nu laat ik alle bloemetjes lekker komen.
Ik zit te twijfelen.. Van de 3 komkommer zaden die ik laatst geweekt en toen geplant heb, is er 1 opgekomen. Zal ik nu nog 2 zaden opnieuw zaaien? Of zullen die andere 2 mss nog komen?
Ik moet zowiezo mijn tuintje achterin weer opnieuw zaaien, want ook de laatste plantjes die opgekomen waren, heeft mijn kat weten te vernielen. Ik ga nu het geheel afzetten met gaas erom en erover ipv een net erover/om.
Ik moet zowiezo mijn tuintje achterin weer opnieuw zaaien, want ook de laatste plantjes die opgekomen waren, heeft mijn kat weten te vernielen. Ik ga nu het geheel afzetten met gaas erom en erover ipv een net erover/om.
-
lianneke
- 5-sterren

Zo ongeveer, de nieuwe scheuten die groeien tussen de hoofdtak en een zijtak wegnemen. In de oksel, zeg maar.Nynke schreef: Tomaten moet je dieven Judith, weet je dat? Zodra je genoeg takken met bloemetjes hebt, kun je evt. De andere takken wegknippen meen ik. Zo blijft de kracht in de takken die vrucht gaan dragen, dacht ik dus.
Tuintje achterin in orde gemaakt.
Ik ben verbaast dat de dingen waarvan ik dacht dat die niet meer op zouden komen, nu ineens toch nog opgekomen zijn.. Alleen die 2 komkommer en de 9 spinazie nog altijd niet.. De citroenmelisse laat trouwens ook lang op zich wachten..
Ik ben verbaast dat de dingen waarvan ik dacht dat die niet meer op zouden komen, nu ineens toch nog opgekomen zijn.. Alleen die 2 komkommer en de 9 spinazie nog altijd niet.. De citroenmelisse laat trouwens ook lang op zich wachten..
-
hannabelgje
- 5-sterren

Hier in de tuin alles afgezet, de beplante bedjes, de bessenstruiken, de kas en de pompoenplanten. Toen dat klaar was de kippenren opengezet. Omdat ik nogal veel onbeplante grond heb kom ik om in het onkruid. De kippen en de eend weten daar hopelijk raad mee de komende dagen. Nou heeft Zoë alleen weer even geen tuin meer.
Hoe weet je of je wortelen en witlof al klaar zijn?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Witlof haal je er in oktober uit. Wortels voel ik altijd hoe dik ze zijn. Normasl duurt het ongeveer vier maanden.
-
purple_ikke
- 1-ster

Paksoi uit etigen tuin!!
Jaaaa

Jaaaa

Tnxhannabelgje schreef: Witlof haal je er in oktober uit. Wortels voel ik altijd hoe dik ze zijn. Normasl duurt het ongeveer vier maanden.
Rode bieten voel je dan ook zeker he?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Rode bieten kun je zien. Die komen iets boven de grond uit normaal.