Steeds maar weer diarree
Moderator: eelke
-
Shanti en co
- 5-sterren

Re: Steeds maar weer diarree
Ik zou een ander merk proberen wat meer bot bevat, Tammenga bevat maar 15% bot en dat komt neer op 30% vleesbot wat vrij weinig is.
Prins is ook niet echt een goed merk (graan, olie, onbekende verhouding, premix) vind ik maar wel vrij prijzig, ik zou eerder een van de merken voeren die Marina noemt.
Prins is ook niet echt een goed merk (graan, olie, onbekende verhouding, premix) vind ik maar wel vrij prijzig, ik zou eerder een van de merken voeren die Marina noemt.
-
Anouk
[quote="Thessa en Shanti"]
ik zou eerder een van de merken voeren die Marina noemt.
[/quote]
Die haal ik dan de volgende keer, heb nu al Prins in huis gehaald.
Heb trouwens een doos Prins voor me staan, maar ik zie geen graan staan?
ik zou eerder een van de merken voeren die Marina noemt.
[/quote]
Die haal ik dan de volgende keer, heb nu al Prins in huis gehaald.
Heb trouwens een doos Prins voor me staan, maar ik zie geen graan staan?
kan je die doos Prins niet aan iemand anders slijten of doneren aan een opvang of asiel?
Prins voegt zowiezo mais en rijst toe, kijk even op voerwijzer.com voor een exacte analyse. Om de diarree te bestrijden zou ik direct overstappen op een ander merk, Carnibest of All-animal bijvoorbeeld. Om de diarree te stoppen kan je s avonds een half kopje lauw-warme geitenmelk geven.
Prins voegt zowiezo mais en rijst toe, kijk even op voerwijzer.com voor een exacte analyse. Om de diarree te bestrijden zou ik direct overstappen op een ander merk, Carnibest of All-animal bijvoorbeeld. Om de diarree te stoppen kan je s avonds een half kopje lauw-warme geitenmelk geven.
-
Anouk
[quote="Els en Max"]
kan je die doos Prins niet aan iemand anders slijten of doneren aan een opvang of asiel?
[/quote]
Lea heeft al eerder Prins kvv gehad, ze had toen geen diarree.
Ik was er, op de prijs na, best tevreden mee.
Even over die geitenmelk.
Zo bestrijd ik de kwaal wel, maar pak t uiteindelijke probleem niet aan, snap je hoe ik het bedoel?
Dat zelfde heb ik ook met probiotica.
Ik wil gewoon dat mijn hond o.a. goede ontlasting heeft.
Ik zie het niet zo zitten om allerlei supplementen of 'diarreeremmers'
te gaan tevoegen aan haar maaltijden.
Een hond moet het gewoon goed doen op t voer wat ze krijgt,
is dat niet zo, dan is dat voer in mijn ogen niet geschikt voor mijn hond,
of mijn hod is niet geschikt voor het betreffende voer, tis maar net hoe je het bekijkt.
Als ze het bv niet goed doet op kvv, dan stap ik uiteindelijk weer over op brok.
Daar had ze nooit diarree van.
Maar zo ver is t nog niet en ik geef ook niet zomaar op.
Ik wil vers vlees een eerlijke kans geven.
Daarom ga ik nu een ander merk proberen en mocht dat niets opleveren dan zien we wel verder.
[/quote]
Lea heeft al eerder Prins kvv gehad, ze had toen geen diarree.
Ik was er, op de prijs na, best tevreden mee.
Even over die geitenmelk.
Zo bestrijd ik de kwaal wel, maar pak t uiteindelijke probleem niet aan, snap je hoe ik het bedoel?
Dat zelfde heb ik ook met probiotica.
Ik wil gewoon dat mijn hond o.a. goede ontlasting heeft.
Ik zie het niet zo zitten om allerlei supplementen of 'diarreeremmers'
te gaan tevoegen aan haar maaltijden.
Een hond moet het gewoon goed doen op t voer wat ze krijgt,
is dat niet zo, dan is dat voer in mijn ogen niet geschikt voor mijn hond,
of mijn hod is niet geschikt voor het betreffende voer, tis maar net hoe je het bekijkt.
Als ze het bv niet goed doet op kvv, dan stap ik uiteindelijk weer over op brok.
Daar had ze nooit diarree van.
Maar zo ver is t nog niet en ik geef ook niet zomaar op.
Ik wil vers vlees een eerlijke kans geven.
Daarom ga ik nu een ander merk proberen en mocht dat niets opleveren dan zien we wel verder.
-
Shanti en co
- 5-sterren

Probiotica zie ik niet als een diaree remmer. De probiotica helpt namelijk om de darmflora op te bouwen en gezond te houden, als de darmflora van slag is kan een kuur soms genoeg zijn om de flora weer op te bouwen en de problemen op te lossen.
En inderdaad, niet elk merk is goed voor elke hond. Jouw hond heeft waarschijnlijk een hoger bot percentage nodig terwijl er ook honden zijn die niet meer dan 30% vleesbot kunnen hebben.
En inderdaad, niet elk merk is goed voor elke hond. Jouw hond heeft waarschijnlijk een hoger bot percentage nodig terwijl er ook honden zijn die niet meer dan 30% vleesbot kunnen hebben.
Ik zou voor een kvv gaan met een hoger botpercentage, zoals andere voor mij ook al zeiden. Of geef 1 of 2 kippennekjes bij de maaltijd.
-
Anouk
Bedankt!
Ik zal jullie adviezen zeker uitproberen, kippennekjes lust ze wel
Ik zal jullie adviezen zeker uitproberen, kippennekjes lust ze wel
-
Anouk
Even een update.
We zijn nu een week verder,
Lea krijgt smorgens Prins kvv en savonds Tammenga kvv.
Ze heeft de hele week geen diarree meer gehad!
Ben er erg blij mee.
Wil nog 1 dingetje uitsluiten.
Ze heeft nu ook een week geen mixen gehad waar geit inzit.
Ga dat nog ff uitproberen 1 deze dagen.
Kan ook best zijn dat ze dat net goed verteerd.
Maar ben al erg blij dat de diarree nu over is,
en ze op kvv kan blijven.
We zijn nu een week verder,
Lea krijgt smorgens Prins kvv en savonds Tammenga kvv.
Ze heeft de hele week geen diarree meer gehad!
Ben er erg blij mee.
Wil nog 1 dingetje uitsluiten.
Ze heeft nu ook een week geen mixen gehad waar geit inzit.
Ga dat nog ff uitproberen 1 deze dagen.
Kan ook best zijn dat ze dat net goed verteerd.
Maar ben al erg blij dat de diarree nu over is,
en ze op kvv kan blijven.
-
Shanti en co
- 5-sterren

Wat fijn dat de diaree over is! 
Geit is een vet diersoorten dus het zou best kunnen dat ze daar moeite mee heeft, kan ze wel tegen lam? (ook vrij vet)
Geit is een vet diersoorten dus het zou best kunnen dat ze daar moeite mee heeft, kan ze wel tegen lam? (ook vrij vet)
-
Anouk
Lam kan ze wel tegen, maar dat heb ik alleen in een mix.
Geit trouwens ook.
Geit trouwens ook.