Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

hannabelgje schreef: Rode bieten kun je zien. Die komen iets boven de grond uit normaal.
Ok, Tnx :)
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Nynke schreef: Tomaten moet je dieven Judith, weet je dat? Zodra je genoeg takken met bloemetjes hebt, kun je evt. De andere takken wegknippen meen ik. Zo blijft de kracht in de takken die vrucht gaan dragen, dacht ik dus.
Dankjewel voor je antwoord,Nynke!
Er zitten in zowel de gewone tomaat als mede de Roma tomaat plantjes nog geen bloemetjes in,maar ik kan dan toch gaan dieven??
De gewone tomaatplantjes zien er nog goed uit,maar de Roma tomaat die word erg vol en sommige takjes gaan ook hangen :-[
judith1967
5-sterren
5-sterren

lianneke schreef: Zo ongeveer, de nieuwe scheuten die groeien tussen de hoofdtak en een zijtak wegnemen. In de oksel, zeg maar.
Oke helemaal duidelijk :biggrin2:
Tenks!!! ;)
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Hoe zit dat met een pompoen plant.. Eerst bladeren, dan knoppen, onder 1 knop een bol en nu ook rare dunne slierten aan de plant.. Die bol, word dat een pompoen? Wat doen die bloemen en wat doen die dunne slierten?
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

En hoe doen jullie dat met die pompoenplanten? Bestuiven jullie ze zelf of laat je de natuur zijn gang gaan? Korten jullie ze in?
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Roosj schreef: En hoe doen jullie dat met die pompoenplanten? Bestuiven jullie ze zelf of laat je de natuur zijn gang gaan? Korten jullie ze in?
Ik heb de pompoenplant destijds een handje geholpen met bestuiven. Met een kwastje van mannetje naar vrouwtje. Die bollen die er aan komen na de bloemen zijn de vruchten (de pompoenen dus)
Geloof niet dat ik ze toen heb ingekort, maar zoals ik al zei dat was natuurlijk zeer goed bemeste grond en hij groeide al kool én gaf veel vrucht / bloem
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Sarah5 schreef: Ik heb de pompoenplant destijds een handje geholpen met bestuiven. Met een kwastje van mannetje naar vrouwtje. Die bollen die er aan komen na de bloemen zijn de vruchten (de pompoenen dus)
Geloof niet dat ik ze toen heb ingekort, maar zoals ik al zei dat was natuurlijk zeer goed bemeste grond en hij groeide al kool én gaf veel vrucht / bloem
Ik heb meer dan 14 bloemen. Maar als ze die bol hebben, dan zijn ze al bevrucht? en maak je zelf de bloemen open om te bevruchten of wacht je tot ze open gaan?
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

judith1967 schreef: Dankjewel voor je antwoord,Nynke!
Er zitten in zowel de gewone tomaat als mede de Roma tomaat plantjes nog geen bloemetjes in,maar ik kan dan toch gaan dieven??
De gewone tomaatplantjes zien er nog goed uit,maar de Roma tomaat die word erg vol en sommige takjes gaan ook hangen :-[
Dieven moet je sowieso doen, dus de okselscheuten weghalen, of er nu wel of geen bloemetjes zijn  :)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Wanneer weet je dat je kunt gaan dieven? Dus wanneer de plant er klaar voor is.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik dief altijd meteen.  Hoe kleiner de dief hoe beter.
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Ik had een tijdje terug mn paksoi geoogst en 1 bak de stronk in laten zitten, gewoon omdat ik die bak niet nodig had.
Nu kwam er weer een plantje in op, en in plaats van 1 stronk paksoi echt een heel bosje. Dus ik hoopte stiekem dat ik nog een keer paksoi kon gaan oogsten tzt. Maar nu zie ik dat er allemaal gele bloemetjes in komen  :o :biggrin2: Verrassing, maar wel onwijs leuk !
Rapalje
3-sterren
3-sterren

Bericht door Rapalje »

hannabelgje schreef: Ik dief altijd meteen.  Hoe kleiner de dief hoe beter.
Of je laat ze iets groter worden en zet ze in de grond, heb je nieuwe tomatenplantjes  :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

OJEE!!!
Dan moet ik nodig gaan dieven ik dacht dat worden bloemetjes dat mag ik niet weghalen, dus dat moet toch, dan heb ik nog wat te doen.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Nynke schreef: Dieven moet je sowieso doen, dus de okselscheuten weghalen, of er nu wel of geen bloemetjes zijn  :)

Okiedokie!!!
Tenks
:biggrin2:
Sarah5
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sarah5 »

Roosj schreef: Ik heb meer dan 14 bloemen. Maar als ze die bol hebben, dan zijn ze al bevrucht? en maak je zelf de bloemen open om te bevruchten of wacht je tot ze open gaan?
Ik moest weer even denken hoor maar de bloemen beginnen al met een kleine groenige bol. Het bevruchten deed ik als de bloemen open waren of als ze alweer dicht waren gegaan. Gewoon bladen opzij en wat stuifmeel er op. Pas als het kleine groene bolletje gaat groeien is het een vrucht.

Gesloten