Gras eten = groente voeren?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Gras eten = groente voeren?

Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

[quote="lauraV"]
haal okugest helpt ook tegen diaree , dan kan ze even tot rust komen en dan verder nadenken wat te doen .
vette kvv met bv lam zou ik sowieso even niet meer doen .
[/quote]
Zal de lam van het menu schrappen. Die Okugest kan ik zo halen bij kruidvat oid denk ik. Alleen vind haar dingen toedingen een beetje eng stom he. Ze heeft in het verleden wel eens een soort van aanvallen gehad (was geen epelepsie).  Oorzaak nog onbekend maar is al meer dan een jaar niet voorgevallen gelukkige.

Ze kan niet tegen ontwormiddelen met pasta's en pillen bijvoorbeeld ook. Daar gaat ze van overgeven en spuitpoep. Zo gevoelig is ze dus daar krijgt ze een pipet stronghold voor 1x per kwartaal maar dat wil ik gaan verlengen tot 1x per half jaar is toch gif.

Zal die VSM geen kwaad kunnen?
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

[quote="M@rina"]
Als je twijfelt moet je naar de DA gaan. Even je zelf vermannen als ze over brok beginnen en bij je eigen standpunt blijven.

Als je nog iets wilt proberen dan zou je Darm Clear van De Groene Os kunnen proberen, dit reinigt de darmen en bevat probiotica.
[/quote]
Die middelen zag ik geloof ik bij Dursey Dog staan in de webshop. Zag er wel goed uit.
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

Vanacht 2e nacht achtereen eruit :( Vanaf 03.00 uur vanacht niet meer kunnen slapen. Dribbelen, piepen en buik borrelen. Naar buiten en gras eten zo sneu. Ze ligt nu onder haar dekentje :(
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Ik zag dat je op het hondenforum dezelfde vraag hebt geplaatst, mag ik je één tip geven: Houd het qua advies vragen bij 1 forum, mij om het even welke maar je wordt knetter van alle die verschillende meningen.
Je komt op mij een beetje onzeker over als het om je hondje gaat, al die meningen maken je alleen maar onzekerder, wat moet je nu kiezen???

Als je twijfelt naar de DA.

Daarnaast zou ik het even op 1 kvv houden bijv. Tinlo wel afwisselen qua diersoorten de vette wat ontwijken (Lam en eend) even geen vette vis, maar even geen merken afwisselen.
tot de boel wat tot rust gekomen is.
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

Klopt ja zit daar ook op :-[
Je hebt wel gelijk ja. Wil het beste voor mijn hondje en het is mijn eerste dus onzeker ben ik er wel mee ja.

Kreeg vandaag weer een nieuwe lading KVV ga kijken of ik daar wat van kan bij bestellen (had weer verschillende smaken en merken voor deze maand besteld namelijk).

Wil dit de komende week dit gaan voeren kijken of het dan betert:
zondag: Bandit vleesmix
maandag: Bandit vleesmix
dinsdag: Bandit wildmix + 1 Bandit kippennek (heb 300 grs bakje Bandit dus de helft daarvan is net te weinig)
woensdag: Bandit kipmix
donderdag: Bandit kipmix
vrijdag: Bandit geitmix (is dat ook vet eigenlijk???)
zaterdag: Bandit geitmix.

En dan na die week kijken of het gaat. Als dit goed gaat dan haal bestel ik dit voor de rest van de maand (koop voor maand in) gaat het niet goed dan ga ik 3 smaken Carnibest halen die ik hier makkelijk kan verkrijgen (natuur, kip en lam). Hier deed ze het in het verleden ook goed op. Gaf dat een tijd naast de Tinlo.  Voer ik iig 'compleet' omdat er vitaminemix in zit.
Bandit wild en geitmix heeft ze in het verleden ook gehad.
Op Tinlo deed ze het ook goed maar daar kom ik op zo weinig diersoorten aangezien ze de makreelvariant niet verdraagt. Vette vis kan ze sowieso niet tegen. Gekookte witvis wel maar zalm, makreel enzo is spugen.

Vertrouw ik het na het weekend nog niet en moeten we er weer in de nacht uit dan bel ik maandagmorgen de arts.
Laatst gewijzigd door Hondje_ op za 25 mei 2013, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

Ze heeft vanaf zaterdagavond alleen Bandit vleesmix gegeten. Gister tussen de middag nog wat foute ontlasting maar verder weer goed en mooi stevig. We hebben ook al 2 nachten goed doorgeslapen :). Ga dit voer nog een week testen (dan is het op) en als het zo goed blijft gaan dat houd ik het erop.

Ga zo ook even de snoepla van de hond en kat leegruimen. Voor haar gaan alle gekke snacks (buffel, struisvogel, lam etc.) even op zolder. Laat alleen kip, rund in de la liggen zodat we ons niet kunnen vergissen. Heb ze nu al het hele weekend geen tussendoortjes gegeven maar zou ze wel weer een kauwbotje willen geven na het weekend.

Ga ook bij Het Woud wormenkits bestellen voor de hond en kat en meteen ook Giardia gewoon voor het geval dat.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

heeft ze ook al iets van probiotica gehad ?
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

Nee nog niet ga ik morgen uit mijn werk voor kijken en anders online bestellen.
Hondje_
3-sterren
3-sterren

Bericht door Hondje_ »

Gisteren naar de dierenarts geweest met haar. Van het weekend leek het even beter gegaan maar daarna weer mis.
De arts constateerde dat ze echt flink maagpijn had. Toen hij voelde ging ze helemaal bol staan en haar mond likken.
Hij denkt dat ze een voedingsallergie heeft.
Hij adviseerde eerst 2 weken speciaal voer te geven (Royal Canin Hypoallergenic :'( ) te geven. Als het daarmee niet overgaat of erger wordt moet ik terugkomen. Gaat het beter dan kan ik of die brok blijven geven of beginnen met elimineren. 6 weken 1 diersoort geven. Heb besloten het advies te volgen en mijn hondje proberen die 2 weken rust te geven. Ben niet blij met brokken maar ja. MOest wat en andere diersoorten e.d. moet ik toch gaan bestellen dus gaat wat tijd overheen en eerst mij inlezen etc.

Zit alleen nu met het elimineren hoe en wat nu maar daar zal ik straks een apart topic over aanmaken.

Had nog een vraag maar om daar ook weer een apart topic voor aan te maken vindt ik ook zo wat. Zowel de kat als de hond zijn op 15 april jl. voor het laatst ontwormd met Stronghold. Daisy kan niet tegen ontworming met pillen (kotsen en diarree binnen het uur alle merken/stoffen). Heb testsets van Het Woud besteld en binnen ook voor Giardia. Gisteren vergeten aan de arts te vragen of Daisy dat ook kan hebben (ze heeft geen diarree) en of het al nut heeft om te testen op Giardia aangezien het nog niet lang geleden is dat ze is ontwormd.

Nog een maandje wachten met testen?
joloos
1-ster
1-ster

Bericht door joloos »

Giardia bestrijd je niet met stronghold maar met panacur dit is een tablet of een pasta. ALs je hier bang voor ben zou ik of wat ontlasting naar het Woud sturen of een snaptest laten doen bij de DA
Iv
2-sterren
2-sterren

Bericht door Iv »

Heerlijk vindt Mex gras. Ook zijn vrienden en vriendinnen. Staan ze met z'n alle te grazen. Vroeger werd er gezegd dat honden zich dan niet ekker voelen, maar nu wordt er gezegd dat het goed is voor hun spijsvertering. Dus gras eten, maak je daar geen zorgen over. Mex staat gewoon stil bij zijn gras-eet-plekjes. Hij kijkt me dan aan van " mag ik even grazen".

Plaats reactie