Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Nynke schreef: Hoe groter ze zijn, hoe minder smaak  ;)
Oooh wist ik ook niet!!
Nou ze zijn nu echt nog wel klein,dus ik wacht toch nog maar eventjes :)
Naomi B
5-sterren
5-sterren

Bericht door Naomi B »

Gaat hier ook goed! Mijn ijsbergsla begint echt vorm te krijgen. Mijn spitskool ook. Alleen mijn pioenrozen hebben door alle regen en wind alle bloembladen over de spitskool verspreid dus die kan ik ertussen uit pulken zodat we straks geen spitskool met verstopte blaadjes hebben.

Verder van mijn schone zus minitomaatjes gekregen omdat de mijn het niet deden. En van de buuf 2 grote tomatenplanten waar zelfs al blommekes in zitten. Alles staat nog bij elkaar. Moet het nog in een grote pot doen met stokken enzo.

Mijn boontjes gaan ook goed. Ik zag al wat bloemetjes. En mijn courgetteplantjes groeien nu ook heeeeel goed. De eerste bloemen had ik er nog uitgehaald maar nu laat ik ze zitten.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Wat was ook alweer de reden om de eerste bloemen uit de courgettes te halen Naomi?? Hier kwamen de eerste bloemen net toen wij in Frankrijk waren, dus dat is niet gebeurd  :P

Ik ga zo nog suikermais zaaien omdat de kippies er 1 hebben laten sneuvelen en verder zomer- en winterandijvie, Romaine sla, zomer- en winterwortels, bosuitjes, Chinese kool, Tah Tsai en Paksoy  :) :)
Marielle1988
2-sterren
2-sterren

Bericht door Marielle1988 »

Hier heeft de woei een natuurlijke selectie gehouden in de perenboom...Alle kleine peertjes die een beetje achter bleven zijn eruit gewaait  :-\ Maar, de grotere hebben het overleeft en hopelijk gaan die nu lekker doorgroeien :) De pruimenboom is inmiddels zo zwaar geworden van alle vruchten, dat daar ook maar een paal bij moet. Morgen maar even 1 ophalen.

Verder heeft de visite gister geproeft van de sla uit eigen tuin en vervolgens is iedereen vertrokken met een krop! Die viel goed in de smaak :) Zag net dat mijn paprika de eerste paprika's aan het produceren is en de courgette heeft nu een groeispurt. Zo nog even aardbei, rabarber en sla oogsten dan kunnen paps en mams daar lekker van genieten :)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Leuk he Marielle, om te kunnen uitdelen??  :) :)

OT Wij hebben vanavond roerbakgroente gegeten met peultjes uit eigen tuin, maar de peultjes die al een beetje dik waren werden al taai en van de dikste peultjes hebben we alleen de erwtjes gegeten  :) :) Dat heb je als je tussendoor op vakantie gaat  :biggrin2: :biggrin2:
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

Mijn kropjes sla blijven een beetje slap en dunnetjes.
Moet ik wachten tot ze een echte krop worden? Of kan ik dat schudden? :P

Afbeelding
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Wat is het voor sla?
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Kan het zijn dat sommige groente een 'tik' hebben gehad, of niet in de juiste periode gezaaid zijn.. En daardoor gewoon stoppen met groeien??
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Nadia schreef: Kan het zijn dat sommige groente een 'tik' hebben gehad, of niet in de juiste periode gezaaid zijn.. En daardoor gewoon stoppen met groeien??
Dat weet ik niet  :-\ :-\  Ik heb wel groenten staan die heel weinig doen, maar of ze nou helemaal gestopt zijn weet ik niet  :-\ :-\
Marielle1988
2-sterren
2-sterren

Bericht door Marielle1988 »

Ik heb nu "wonder der vier jaargetijden sla" en die blijft ook "slapper" dan de botersla die ik voorgaande jaren had. Ik vind ook dat het blad anders aanvoelt, maar de smaakt is echt verrukkelijk! Zit een licht zoete appel smaak aan :) Volgens mij kan je ze ook wel oogsten als ze nog niet helemaal een krop zijn, doe ik ook want anders moeten we 3 dagen sla eten...
Nynke schreef: Leuk he Marielle, om te kunnen uitdelen??  :) :)
Heerlijk! Ze zijn altijd zo blij als ik weer met groentes aan kom zetten! Of als ze hier zijn, mag ik wel een kropje dat of dat mee en altijd: zijn de aardbeien al rijp? Haha  :)
spreeuwtje
5-sterren
5-sterren

Bericht door spreeuwtje »

hannabelgje schreef: Wat is het voor sla?
;D
Van jouw zaadjes.
Krop sla stond er op t zakske. :)
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Mijn erwten doen het goed :)
Ik geloof alleen ondanks het stamerwten zijn dat een klimrekje niet onhandig was gegweest :)

Afbeelding
sella

Bericht door sella »

Ik zou de sla oogsten spreeuw, het ziet eruit of het gaat schieten(bloeien en zaad vormen)
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Nadia schreef: Kan het zijn dat sommige groente een 'tik' hebben gehad, of niet in de juiste periode gezaaid zijn.. En daardoor gewoon stoppen met groeien??
Een aantal van mijn groenten waren idd ook gestopt met groeien, maar toen met het warme weer maakten ze weer een groei spurt. Het is nu ook nog te koud voor de tijd van het jaar, dus daar ligt het denk ik aan.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Wij waren vandaag naar mijn ouders en heb voor hun rode sla, jonge rode bieten blaadjes, ruccola, salie en dille mee genomen. Mijn ma was er heel blij mee!!

Gesloten