Martine-Tom schreef:
Gewoon de analyses erop naslaan.
Wordt allemaal erg overdreven naar mijn idee.
De ene hond doet het er goed op de andere niet.
Net als met mensen, de ene komt snel aan de andere niet.
Daarbij als je de hond voldoende beweging geeft wordt ie helemaal niet te dik en verbrandt het vet wel.
Teckels worden snel te dik, nou dan moet je Saartje eens zien, geen grammetje vet te veel.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op di 25 jun 2013, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Storm krijgt gemiddeld zo'n 3,5% en dan is hij nog iets aan de magere kant. Ga ik hem meer voeren, dan houdt hij op met eten dus helaas, dan maar ietsie mager (op de grens van 'goed'). Hij weegt ook zo'n 18kg dus hij krijgt ongeveer 600g per dag.
Als ik een wedstrijddag (behendigheid) heb, dan voer ik hem de dag voor de wedstrijd in de middag, zodat de boel toch grotendeels wel erdoorheen is zodra we beginnen met lopen. Hij krijgt dan pas helemaal aan het einde van de wedstrijddag weer eten. Na ieder rondje krijgt hij wel een gedroogde snack, maar soms wil hij die zelf niet eten.
Op gewone trainingsdagen, als we een uurtje trainen, voer ik hem gewoon zoals gebruikelijk, aan het einde van de avond.
Nova is natuurlijk nog in de groei dus die eet iets anders, maar op dit moment voer ik hem heel gelijk met Storm. Nova is nu 7 maanden, geen idee hoe zwaar (al een tijdje niet gewogen), voelt goed op de ribben en krijgt dus ook zo'n 600g per dag. Als ik moet gokken is dat zo'n 4%
edit: nog even toevoegen dat ik wel heel losjes voer, kan dus de ene dag 500g zijn en de andere dag 700g, en een enkele keer krijgen ze wel eens "gewoon" een lekkere volle bak (voor Nova nog verdeeld over de dag), als dat zo uitkomt, zonder dat het er later bij afgetrokken wordt.
Laatst gewijzigd door Cizsel op di 25 jun 2013, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Dexter is een reu van bijna 5 jaar en krijgt ook 3,5%. Geen grammetje vet zit erop.
Begonnen met Lotgering 400 gram per dag, daarop kwam hij rap aan. Met de overstap naar barf eerst hetzelfde gewicht aangehouden, maar hij vermagerde daarmee vrij snel. Sindsdien aan het opvoeren geweest en nu met 700 gram (plusminus) per dag is hij eindelijk weer op gewicht.
Martine-Tom schreef:
Dan begrijp je mij verkeerd.
Lotgering is gewoon vet...Maakt mij helemaal niks uit wat wie dan ook voert, maar als je Lotgering voert en je afvraagt waarom je zo weinig hoeft te geven of waarom ze er dik op worden...nou daarom dus. En zolang je dat weet en het prima vind, prima toch! Maar als je de vraag stelt...tja dan is dat een vrij voor de hand liggende reden denk ik, uitzonderingen zullen de regel bevestigen maar dat is altijd zo.
En ik heb nergens gezegt dat mensen die logering of welke kvv dan ook voeren maar wat aanmodderen, dus liever geen woorden in mijn mond leggen die ik niet gebruikt heb
fijn dat je het even verduidelijkt Geschreven woord kan op zoveel verschilende manieren worden opgevat. Dat Lotgering vet is weten we allemaal denk ik wel Het is bij mij juist zelfs een bewuste keuze geweest om dit te gaan voeren zodat er eindelijk eens wat vlees op die botten kwam. Maar vet of niet vet, ze krijgt nu dezelfde hoeveelheid (600-800gr) Alaska en Smuldier en blijft redelijk goed op gewicht. Ja er zitten nog steeds dagen bij dat ze gewoon geen zin in eten heeft en dan hooguit 200gr naar binnen werkt. Maar die zullen er denk ik altijd wel blijven. Vandaar dat ik dus zei dat het naar mijn mening ook met de hond in kwestie te maken heeft. De ene hond verbrand gewoon meer/sneller dan de andere.
Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat de rekenhulp een fijne tool is voor de basis en je verder gewoon op het oog voert
Martine-Tom schreef:
Gewoon de analyses erop naslaan.
moeilijk hoor om iets goed te lezen maar laat maar begint mij aardig te vervelen hoe jij iedere keer reageerd zonder in dit geval dus te lezen wat ik schrijf!!!!