Vieze stinkscheten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Vieze stinkscheten

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik vind zelf kefir nul helpen bij maag/darmproblemen. In tegenstelling tot een lekkere capsule probiotica van bijv. Solgar.

En qua vettige vacht kan ik je echt 10% rauwe groentenmix aanbevelen. Zonder groentenmix ruiken mijn honden direct naar hond (terwijl ze met groenten volstrekt neutraal ruiken) en krijgen ze een minder mooie vacht.
Haasje
2-sterren
2-sterren

Bericht door Haasje »

[quote="Lizzy"]
Ik vind zelf kefir nul helpen bij maag/darmproblemen. In tegenstelling tot een lekkere capsule probiotica van bijv. Solgar.

En qua vettige vacht kan ik je echt 10% rauwe groentenmix aanbevelen. Zonder groentenmix ruiken mijn honden direct naar hond (terwijl ze met groenten volstrekt neutraal ruiken) en krijgen ze een minder mooie vacht.

[/quote]
Kefir wordt wel veel aangeraden, ik gebruik zelf trouwens geitenyoghurt (beetje ongelukkig aangegeven in mijn vorige reactie). Zijn dat geen goede probiotica dan?

Off-topic: Ik begreep laatst van een medestudent dat het volgens recent onderzoek beter is om vitamines uit voeding te halen (dus vitamine c uit sinaasappels voor mensen bijv.) dan supplementen te gebruiken omdat dat veel minder effect heeft. Het zou gaan om de specifieke samenstelling van vitaminen, mineralen e.d. in voedingsmiddelen. Ik ben helemaal geen expert hoor. Wat vind je hiervan dan?
MerelsMommy
3-sterren
3-sterren

Bericht door MerelsMommy »

Mij verbaast het ook. Ik dacht ook dat kefir juist een goede manier was om de darmflora te helpen weer gezond te worden.

Ik ben zelf ook meer van de natuurlijke manier.
Liever het lichaam zelf het uit een fruitje halen. Of uit groenten.
Een capsule van het een of ander is toch iets uit een fabriek.
Behalve als het niet anders kan natuurlijk.

Of was de vraag niet aan mij?
Annemarie Rijnveld
5-sterren
5-sterren

Bericht door Annemarie Rijnveld »

[quote="Haasje"]
Kefir wordt wel veel aangeraden, ik gebruik zelf trouwens geitenyoghurt (beetje ongelukkig aangegeven in mijn vorige reactie). Zijn dat geen goede probiotica dan?

Off-topic: Ik begreep laatst van een medestudent dat het volgens recent onderzoek beter is om vitamines uit voeding te halen (dus vitamine c uit sinaasappels voor mensen bijv.) dan supplementen te gebruiken omdat dat veel minder effect heeft. Het zou gaan om de specifieke samenstelling van vitaminen, mineralen e.d. in voedingsmiddelen. Ik ben helemaal geen expert hoor. Wat vind je hiervan dan?
[/quote]
Klopt, vitaminepilletjes bestaan uit sintetische vitaminen, het lichaam herkent ze dus niet als zodanig.
Om enigzins baat er bij te hebben zou je de vitaminen in pilvorm in enorme grote hoeveelheden moeten slikken, maar dat heeft dan ook weer zo zijn nadelige kanten. En daarom zou je dan ook alleen onder dokterstoezicht dergelijke hoeveelheden mogen slikken, en voor beperkte tijd.

Alle andere (lager gedoseerde) vitaminenpilletjes zijn alleen gunstig voor winst van de fabrikant  :P
Haasje
2-sterren
2-sterren

Bericht door Haasje »

[quote="MerelsMommy"]Of was de vraag niet aan mij?
[/quote]

Ik vroeg het nalv Lizzy's reactie, maar niet per se aan haar of zo hoor  ;). Het is iets waar ik het met mijn gevoel mee eens ben en bij jou is dat ook het geval zo te lezen. Telt zeewier wat je gedroogd in potjes en in combinatie met schapenvet(bonbons) ook als supplement? Want dat schijnt ook zo'n goede werking te hebben, maar ik kan nou niet zo 1,2,3 aan een glibberig stuk wier komen  :biggrin2:.

Synthetisch is inderdaad niet echt goed, maar natuurlijke toevoegingen zijn ook niet veel beter (werken niet of schadelijk).
MerelsMommy
3-sterren
3-sterren

Bericht door MerelsMommy »

Die schapenvetbonbons ben ik ook geen voorstander van. Dat vet is gesmolten en dus bewerkt en veranderd
Dan haal ik liever schapenvet bij mijn leverancier van schapen- en geitenspul.
Sterker nog, dat zit er vaak gratis bij ;)
Zeewier heb ik nog nooit naar gezocht, geen idee hoe je dat kan kopen. Misschien wel vers. Anders even langs Scheveningen ;)
Haasje
2-sterren
2-sterren

Bericht door Haasje »

Oke dat is het dus ook niet echt. Ik geloof dat er wel projecten lopen vanuit Wageningen die zeewier kweken ergens aan de Nederlandse kust voor menselijke consumptie. Het gedroogde spul voor honden schijnt trouwens uit Ijsland te komen. Het is met name goed voor de huid en vacht.

Plaats reactie